Autó
sulaki - 2020-04-29
Globális szinten a Toyota és a Lexus kínálatában összesen 44 hibrid elektromos hajtású modell szerepel
A világ legzöldebb autógyártója, a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztője és az öntöltő hibrid elektromos technológia úttörője és piacvezetője, a Toyota szimbolikus mérföldkőhöz érkezett, hiszen prémium márkájával, a Lexusszal együtt immár több mint 15 millió hibrid hajtású járművet értékesített az ikonikus Prius, a világ első sorozatgyártású hibridje 1997-es bemutatása óta. Jelenleg 44, különféle méretben és karosszériával gyártott modellben működik a Toyota hibrid elektromos technológiája, ami napjainkig több mint 120 millió tonnával csökkentette a globális CO₂-kibocsátást Európában a vállalat eddig mintegy 2,8 millió hibridet adott el, s a technológiának köszönhetően a Toyota vezető helyen áll az Európai Unió által 2020-ra és 2021-re kitűzött CO₂-csökkentési törekvésekben. Az élvezetes vezetési élményt és alacsonyabb CO₂-kibocsátást biztosító Toyota hibrid technológia lehetővé teszi, hogy az autók a városi forgalomban akár a táv több mint felét elektromos hajtással, nulla károsanyag-kibocsátással tegyék meg, kézzelfogható előnyöket kínálva ezzel a városok levegőminőségének javításában
Az első Prius 1997-es bemutatásától kezdve 2020 januárjáig a Toyota több mint 15 millió hibrid elektromos hajtású autót (HEV-t) értékesített világszerte. Európában a Toyota HEV-eladásai meghaladták a 2,8 milliós darabszámot, és a vállalat a Toyota és a Lexus márkák égisze alatt 19 különféle HEV-modellt árusít; népszerűségüket világosan jelzi, hogy 2019-ben ezek tették ki az összes eladott autó 52 százalékát, Nyugat-Európában pedig ez az arány a 63 százalékot is elérte.
Globális szinten a Toyota és a Lexus kínálatában összesen 44 hibrid elektromos hajtású modell szerepel, ami azt jelenti, hogy a vállalat hatalmasat lépett előre az első hibrid megjelenése óta – ami egyébként máig az élő szimbóluma annak, hogy a Toyota már időben felismerte a hajtásláncok villamosításának fontosságát.
A Toyota több mint 25 évvel ezelőtt döntött úgy, hogy Takeshi Uchiyamada vezetésével kifejleszt egy autót a XXI. századra; egy olyan járművet, ami segíthet csökkenteni az üvegházhatású gázok és más szennyező anyagok kibocsátását. Az első generációs Prius 1997-ben mutatkozott be, vagyis éppen akkortájt, amikor megtörtént a környezetvédelemnek új lendületet adó Kiotói Egyezmény aláírása. Ma, 15 millió hibrid autó eladása után a Toyota eredményes mérleget vonhat, hiszen hibrid elektromos technológiája révén eddig több mint 120 millió tonnával sikerült mérsékelni a CO₂-kibocsátást a világ útjain – ahhoz képest, mintha ezek az autók azonos teljesítményű benzinmotorral működtek volna. A Toyota víziója azt is lehetővé tette, hogy a vállalat a lehető legjobban teljesítse a világszerte egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat.
“Nagyarányú hibrid-eladásainknak köszönhetően a Toyota jó úton halad, hogy teljesítse az EU által 2020-ra és 2021-re előirányzott 95 g/km-es célértéket Európában, ahol a világ legszigorúbb CO₂-kibocsátási előírásai vannak érvényben. Ráadásul full hibrid modelljeink hihetetlenül hatékonyan működnek, vagyis a városi forgalomban az út jelentős részét emissziómentes elektromos hajtással is képesek megtenni.”- mutat rá Matt Harrison, a Toyota európai ügyvezető alelnöke.
1997 óta a Toyota folyamatosan azt tapasztalja, hogy egyre nő a hibrid elektromos autók iránti igény; annál is inkább, mert a vállalat ezt az innovatív technológiát olyan kívánatos dizájnnal párosította, amit a modern, globális TNGA-platformok bevezetése tett lehetővé. A Toyota a jelenlegi, 4. generációs hibrid rendszer kifejlesztése óta is szakadatlanul tökéletesíti hibrid technológiáját, hogy autói még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és még csekélyebb károsanyag-kibocsátással működjenek. A hibrid elektromos modellek jelenleg megfizethető, elérhető és kényelmes alternatívát jelentenek az európai vásárlók számára.
A hibrid magától értetődően vezet a BEV és az FCEV technológiákhoz
Bár a Toyota szilárd meggyőződése, hogy a jövő elektromosított hajtásai között a HEV-k rendkívül fontos szerepet játszanak, természetes, hogy két évtizednyi fejlesztési tapasztalatait a vállalat más technológiák megalkotásában is kamatoztatja. A Toyota többféle elektromosított hajtásláncot is kifejlesztett ennek alapján (ahogy jelenleg, sőt a jövőben is folyamatosan ezt teszi), tovább csökkentve járműveinek emisszióját, hogy megfeleljen a mindenkori előírásoknak, a piacok infrastruktúrájának és persze a vásárlók elvárásainak. A vállalat szerint nem létezik “egyetlen, mindennél tökéletesebb megoldás”, hanem egy olyan jövőben hisz, ahol több különféle (hibrid,
“Természetesen keményen kell dolgoznunk a BEV-kben használt akkumulátorok teljesítményének növelésén és áruk csökkentésén, amit meg is teszünk. Ugyanakkor még sok nehézséget kell leküzdenünk a BEV-k és az FCEV-k terén, és ebben értékes segítséget jelent, hogy folytatjuk a HEV-k fejlesztését.” – avat be Shigeki Terashi, a Toyota ügyvezető tisztviselője.
A hibrid elektromos autókkal kapcsolatos, hosszú időn át gyűjtött tapasztalatára támaszkodva a vállalat alapos és másutt is jól hasznosítható tudásra tett szert a legfontosabb elektromos technológiákról – vagyis azokról a hajtásmódokról, amelyek megteremthetik egy villamos energiára épülő jövő alapjait. Az elektromotorok, akkumulátorok és teljesítményvezérlő egységek több mint két évtizednyi, folyamatos tökéletesítése révén a Toyota megtanulta, hogyan lehet hatékonyan hasznosítani és visszanyerni az energiát, s e tanulási folyamat eredményeként született meg az elektromosított Toyoták és Lexusok széles választéka, amelyben ugyanúgy megtalálhatók a hibridek, mint a plug-in hibridek, az akkumulátoros elektromos vagy az üzemanyagcellás autók. Hogy elképzeléseinek előnyeit minél több európai vásárló megtapasztalhassa, a Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig 40 új vagy megújult elektromosított modellt mutat be, méghozzá mindenféle technológiát felvonultatva, így e kínálatban legalább 10 ZEV, azaz zéró emissziós akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) jármű is szerepel. A hajtáslánc-mix középpontját továbbra is a vállalat hibrid elektromos autói jelentik majd, amelyek a többi elektromos hajtási megoldással közösen hatékonyan fogják csökkenteni a Toyoták emisszióját. Ez a vállalat alapvető törekvése immár több mint 20 éve, az első Prius megalkotása óta – a végső cél pedig a széles körben elérhető, fenntartható módon működő, nulla károsanyag-kibocsátású autó megalkotása.
Az első Prius 1997-es bemutatásától kezdve 2020 januárjáig a Toyota több mint 15 millió hibrid elektromos hajtású autót (HEV-t) értékesített világszerte. Európában a Toyota HEV-eladásai meghaladták a 2,8 milliós darabszámot, és a vállalat a Toyota és a Lexus márkák égisze alatt 19 különféle HEV-modellt árusít; népszerűségüket világosan jelzi, hogy 2019-ben ezek tették ki az összes eladott autó 52 százalékát, Nyugat-Európában pedig ez az arány a 63 százalékot is elérte.
Globális szinten a Toyota és a Lexus kínálatában összesen 44 hibrid elektromos hajtású modell szerepel, ami azt jelenti, hogy a vállalat hatalmasat lépett előre az első hibrid megjelenése óta – ami egyébként máig az élő szimbóluma annak, hogy a Toyota már időben felismerte a hajtásláncok villamosításának fontosságát.
A Toyota több mint 25 évvel ezelőtt döntött úgy, hogy Takeshi Uchiyamada vezetésével kifejleszt egy autót a XXI. századra; egy olyan járművet, ami segíthet csökkenteni az üvegházhatású gázok és más szennyező anyagok kibocsátását. Az első generációs Prius 1997-ben mutatkozott be, vagyis éppen akkortájt, amikor megtörtént a környezetvédelemnek új lendületet adó Kiotói Egyezmény aláírása. Ma, 15 millió hibrid autó eladása után a Toyota eredményes mérleget vonhat, hiszen hibrid elektromos technológiája révén eddig több mint 120 millió tonnával sikerült mérsékelni a CO₂-kibocsátást a világ útjain – ahhoz képest, mintha ezek az autók azonos teljesítményű benzinmotorral működtek volna. A Toyota víziója azt is lehetővé tette, hogy a vállalat a lehető legjobban teljesítse a világszerte egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat.
“Nagyarányú hibrid-eladásainknak köszönhetően a Toyota jó úton halad, hogy teljesítse az EU által 2020-ra és 2021-re előirányzott 95 g/km-es célértéket Európában, ahol a világ legszigorúbb CO₂-kibocsátási előírásai vannak érvényben. Ráadásul full hibrid modelljeink hihetetlenül hatékonyan működnek, vagyis a városi forgalomban az út jelentős részét emissziómentes elektromos hajtással is képesek megtenni.”- mutat rá Matt Harrison, a Toyota európai ügyvezető alelnöke.
1997 óta a Toyota folyamatosan azt tapasztalja, hogy egyre nő a hibrid elektromos autók iránti igény; annál is inkább, mert a vállalat ezt az innovatív technológiát olyan kívánatos dizájnnal párosította, amit a modern, globális TNGA-platformok bevezetése tett lehetővé. A Toyota a jelenlegi, 4. generációs hibrid rendszer kifejlesztése óta is szakadatlanul tökéletesíti hibrid technológiáját, hogy autói még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és még csekélyebb károsanyag-kibocsátással működjenek. A hibrid elektromos modellek jelenleg megfizethető, elérhető és kényelmes alternatívát jelentenek az európai vásárlók számára.
A hibrid magától értetődően vezet a BEV és az FCEV technológiákhoz
Bár a Toyota szilárd meggyőződése, hogy a jövő elektromosított hajtásai között a HEV-k rendkívül fontos szerepet játszanak, természetes, hogy két évtizednyi fejlesztési tapasztalatait a vállalat más technológiák megalkotásában is kamatoztatja. A Toyota többféle elektromosított hajtásláncot is kifejlesztett ennek alapján (ahogy jelenleg, sőt a jövőben is folyamatosan ezt teszi), tovább csökkentve járműveinek emisszióját, hogy megfeleljen a mindenkori előírásoknak, a piacok infrastruktúrájának és persze a vásárlók elvárásainak. A vállalat szerint nem létezik “egyetlen, mindennél tökéletesebb megoldás”, hanem egy olyan jövőben hisz, ahol több különféle (hibrid,
plug-in
hibrid, üzemanyagcellás, akkumulátoros) elektromosított hajtási technológia működhet egymás mellett.
“Természetesen keményen kell dolgoznunk a BEV-kben használt akkumulátorok teljesítményének növelésén és áruk csökkentésén, amit meg is teszünk. Ugyanakkor még sok nehézséget kell leküzdenünk a BEV-k és az FCEV-k terén, és ebben értékes segítséget jelent, hogy folytatjuk a HEV-k fejlesztését.” – avat be Shigeki Terashi, a Toyota ügyvezető tisztviselője.
A hibrid elektromos autókkal kapcsolatos, hosszú időn át gyűjtött tapasztalatára támaszkodva a vállalat alapos és másutt is jól hasznosítható tudásra tett szert a legfontosabb elektromos technológiákról – vagyis azokról a hajtásmódokról, amelyek megteremthetik egy villamos energiára épülő jövő alapjait. Az elektromotorok, akkumulátorok és teljesítményvezérlő egységek több mint két évtizednyi, folyamatos tökéletesítése révén a Toyota megtanulta, hogyan lehet hatékonyan hasznosítani és visszanyerni az energiát, s e tanulási folyamat eredményeként született meg az elektromosított Toyoták és Lexusok széles választéka, amelyben ugyanúgy megtalálhatók a hibridek, mint a plug-in hibridek, az akkumulátoros elektromos vagy az üzemanyagcellás autók. Hogy elképzeléseinek előnyeit minél több európai vásárló megtapasztalhassa, a Toyota azt tervezi, hogy 2025-ig 40 új vagy megújult elektromosított modellt mutat be, méghozzá mindenféle technológiát felvonultatva, így e kínálatban legalább 10 ZEV, azaz zéró emissziós akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) jármű is szerepel. A hajtáslánc-mix középpontját továbbra is a vállalat hibrid elektromos autói jelentik majd, amelyek a többi elektromos hajtási megoldással közösen hatékonyan fogják csökkenteni a Toyoták emisszióját. Ez a vállalat alapvető törekvése immár több mint 20 éve, az első Prius megalkotása óta – a végső cél pedig a széles körben elérhető, fenntartható módon működő, nulla károsanyag-kibocsátású autó megalkotása.