Autó
sulaki - 2020-01-08
A másfél évvel ezelőtt bevezetett Land Cruiser Commercial piaci sikerén felbuzdulva az újévben egy gazdagabb felszereltségű variánssal, a Land Cruiser Commercial Active modellel bővíti palettáját egyes európai piacain a Toyota
A másfél évvel ezelőtt bevezetett Land Cruiser Commercial piaci sikerén felbuzdulva az újévben egy gazdagabb felszereltségű variánssal, a Land Cruiser Commercial Active modellel bővíti palettáját egyes európai piacain a Toyota.
A tavaly bevezetett Toyota Land Cruiser Commercial évtizedeken át tökéletesített terepképességeket vezetett be a haszonjármű-piacra, most bemutatott verziója pedig az ikonikus terepjáró fényűzését örökíti át az áruszállítás világába.
Ha a világ végére, úttalan utakon át kell eljuttatni árut, nincs jobb választás a legendás terepképességekkel bíró Toyota Land Cruiser Commercial haszonjárműnél. A típus offroad alkalmasságáról olyan műszaki elemek gondoskodnak, mint a bőséges forgatónyomatékú, 2.8 literes dízelmotor, a központi Torsen differenciálművel felszerelt, állandó összkerékhajtás, a felező, a bőséges szabad hasmagasság, a kiváló terepszögek vagy a létraváz különleges, ferde kialakítású kereszttartói, amelyeknek köszönhetően a jármű nem akad fenn a terepakadályokon. A hasznos terhelhetőség a kiviteltől (rövid vagy hosszú tengelytáv) függően 593/756 kilogramm, a legnagyobb vontatható tömeg három tonna.
A 2020 márciusában piacra lépő, nagyobb presztízsű újonc ugyanúgy három- és ötajtós kivitelben lesz elérhető, mint az alapmodell, motorja is ugyanaz a 177 lóerős négyhengeres. A hatfokozatú kézi sebességváltó helyére azonban a személyszállító modellről már ismert, hatfokozatú automata sebességváltót szerelték be, és ezzel összefüggésben a motor forgatónyomatékát 420-ról 450 Nm-re emelték.
Már eddig is elérhető volt a tempomat, a
* a személyszállító kivitel adatai
Fotók: Toyota, parkers.co.uk
Ha a világ végére, úttalan utakon át kell eljuttatni árut, nincs jobb választás a legendás terepképességekkel bíró Toyota Land Cruiser Commercial haszonjárműnél. A típus offroad alkalmasságáról olyan műszaki elemek gondoskodnak, mint a bőséges forgatónyomatékú, 2.8 literes dízelmotor, a központi Torsen differenciálművel felszerelt, állandó összkerékhajtás, a felező, a bőséges szabad hasmagasság, a kiváló terepszögek vagy a létraváz különleges, ferde kialakítású kereszttartói, amelyeknek köszönhetően a jármű nem akad fenn a terepakadályokon. A hasznos terhelhetőség a kiviteltől (rövid vagy hosszú tengelytáv) függően 593/756 kilogramm, a legnagyobb vontatható tömeg három tonna.
A 2020 márciusában piacra lépő, nagyobb presztízsű újonc ugyanúgy három- és ötajtós kivitelben lesz elérhető, mint az alapmodell, motorja is ugyanaz a 177 lóerős négyhengeres. A hatfokozatú kézi sebességváltó helyére azonban a személyszállító modellről már ismert, hatfokozatú automata sebességváltót szerelték be, és ezzel összefüggésben a motor forgatónyomatékát 420-ról 450 Nm-re emelték.
Már eddig is elérhető volt a tempomat, a
Bluetooth
mobiltelefon-csatlakoztatás, a kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint az automata fényszóróvezérlés. Az Active kivitel azonban kényelmében és stílusában is magasabb szintet képvisel. A 17
colos
keréktárcsákat 19 colos, ezüstszínű, hatküllős kerekekre cserélték, a külső kilincseket és tükörházakat a karosszéria színére fényezték. A komfortot kétzónás automata klímaberendezés, kilenc hangszórós, digitális rádióvevős audiorendszer, valamint 8 colos érintőképernyővel szerelt Toyota Touch 2 multimédiás rendszer fokozza. Fontos, praktikus extra a tolatóradar és -kamera, a visszagurulásgátló, valamint az ereszkedésszabályozó. A gazdagabb felszereltségű terep-haszonjármű felszereltsége navigációs rendszerrel, vonóhoroggal, valamint a rakodás során előforduló sérülésektől óvó lökhárító-védőelemmel is kiegészíthető.
Méretek | Land Cruiser Commercial Utility (3/5 ajtós) |
Land Cruiser Commercial Active (3/5 ajtós) |
Hosszúság (mm) | 4395 | 4840 |
Szélesség (mm) | 1885 | 1885 |
Magasság (mm) | 1830 | 1845 |
Tengelytáv (mm) | 2450 | 2790 |
Terepszög, első (fok) | 31 | 31 |
Terepszög, középső (fok) | 22 | 22 |
Terepszög, hátsó (fok) | 26 | 25 |
Szabad hasmagasság (mm) | 205 | 215 |
Gázlómélység (mm) | 700 | 700 |
Fordulókör sugara, padkánál (m) | 5,2 | 5,8 |
Kerékméret | 245/70R17 | 265/55R19 |
Raktér térfogata (l) | 1574 | 2216 |
Üzemanyagtartály térfogata (l) | 87 | 87 |
Hajtáslánc |
||
Motor | Négyhengeres, közös nyomócsöves, DOHC
turbódízel motor
|
Négyhengeres, közös nyomócsöves, DOHC turbódízel motor |
Lökettérfogat (cm3) | 2755 | 2755 |
Teljesítmény (LE) | 177 (3400/perc) | 177 (3400/perc) |
Forgatónyomaték (Nm) | 420 (1400-2600/perc) | 450 (1600-2400/perc) |
Sebességváltó | Hatfokozatú, kézi | Hatfokozatú, automata |
Végsebesség (km/h) | 174 | 174 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 12,1 | 12,7* |
Átlagos üa.-fogyasztás (l/100 km), WLTP | 8,9-10,3 | 9,5-10,3* |
Átlagos CO2-kibocsátás (g/km) | 197 | 212 |
Menetkész tömeg (kg) | 1975/2225 | n.a. |
Legnagyobb össztömeg (kg) | 2600/2930 | n.a. |
Max. vontatható tömeg (kg) | 3000 (750) | 3000 (750) |
Fotók: Toyota, parkers.co.uk