Autó
sulaki - 2019-02-14
Hamarosan a hazai márkakereskedésekbe is megérkezik...
A 2016-os Párizsi Autószalonon bemutatott UX Concept izgalmas megoldásai nagy hatással voltak Tetsuo Miki vezető formatervezőre és csapatára, akik ebből az alapötletből kiindulva alkották meg az új crossover országúti változatát – ami hamarosan a hazai márkakereskedésekbe is megérkezik. A Lexus-dizájn három alapelvét, a ‘YET’, azaz ‘MÉGIS’ filozófiát, az ‘emberközpontúságot’ és az ‘úttörő jelleget’ szem előtt tartva hívták életre a ‘Keresztező’ formatervezési módszert, amely az alábbi kreatív megközelítéseket alkalmazza.
1. Kívül, MÉGIS belül
Az ‘engava’ elvei alapján a Lexus dizájnerei arra törekedtek, hogy elmossák a határt az autó külseje és belső tere között. Ez az alapötlet leginkább az UX vezetőüléséből nézve válik érthetővé, hiszen a vezető jól érzékeli a karosszéria külső határait, és így könnyebben manőverezhet a járművel.
2. Kemény SUV, MÉGIS dinamikus autó
Azáltal, hogy kombinálták két, egymástól nagyon különböző típus leglátványosabb elemeit (például a terepjárók erőteljes sárvédő-szélesítéseit a sportkocsik spoilerét idéző hátsó lámpákkal), rendkívül szokatlan stílust alakítottak ki, s ennek köszönhetően egy kifejezetten egyedi megjelenésű crossover született.
3. Robusztus külső, MÉGIS elegáns megjelenés
Az erőteljes és látványosan megformált karosszériaelemek különleges egyéniséggel ruházzák fel az UX-et, ami minden egyedisége dacára remekül beleillik a Lexus márka elegáns arculatába.
4. Stílusos, MÉGIS funkcionális
Bár a sárvédő-szélesítések szerepe általában az, hogy megvédjék a SUV karosszériáját a kőfelverődéstől, az új UX esetében további szerepet is játszanak: légterelő elemként működve stabilizálják az autó futását. Ugyanezt teszik a hátsó lámpatestek és a 17
5. A vezető autója, MÉGIS szeretik az utasok
A formatervezők kifejezetten ‘vezetőközpontú’ cockpitet alkottak, ám a kabin dizájnját és központi díszítőelemeit úgy alakították ki, hogy magától értetődő kapcsolatot teremtsenek a vezető és az utasok szekciója között.
6. Nyitott hangulatú, MÉGIS biztonságos utastér
A mélyen húzódó, robusztus szerkezeti elemek megnyugtató látványt nyújtanak, miközben deréktól felfelé az UX páratlan kilátást és térérzetet kínál.
1. Kívül, MÉGIS belül
Az ‘engava’ elvei alapján a Lexus dizájnerei arra törekedtek, hogy elmossák a határt az autó külseje és belső tere között. Ez az alapötlet leginkább az UX vezetőüléséből nézve válik érthetővé, hiszen a vezető jól érzékeli a karosszéria külső határait, és így könnyebben manőverezhet a járművel.
2. Kemény SUV, MÉGIS dinamikus autó
Azáltal, hogy kombinálták két, egymástól nagyon különböző típus leglátványosabb elemeit (például a terepjárók erőteljes sárvédő-szélesítéseit a sportkocsik spoilerét idéző hátsó lámpákkal), rendkívül szokatlan stílust alakítottak ki, s ennek köszönhetően egy kifejezetten egyedi megjelenésű crossover született.
3. Robusztus külső, MÉGIS elegáns megjelenés
Az erőteljes és látványosan megformált karosszériaelemek különleges egyéniséggel ruházzák fel az UX-et, ami minden egyedisége dacára remekül beleillik a Lexus márka elegáns arculatába.
4. Stílusos, MÉGIS funkcionális
Bár a sárvédő-szélesítések szerepe általában az, hogy megvédjék a SUV karosszériáját a kőfelverődéstől, az új UX esetében további szerepet is játszanak: légterelő elemként működve stabilizálják az autó futását. Ugyanezt teszik a hátsó lámpatestek és a 17
colos
könnyűfém keréktárcsák is, amelyek szintén fontos aerodinamikai funkciót töltenek be.
5. A vezető autója, MÉGIS szeretik az utasok
A formatervezők kifejezetten ‘vezetőközpontú’ cockpitet alkottak, ám a kabin dizájnját és központi díszítőelemeit úgy alakították ki, hogy magától értetődő kapcsolatot teremtsenek a vezető és az utasok szekciója között.
6. Nyitott hangulatú, MÉGIS biztonságos utastér
A mélyen húzódó, robusztus szerkezeti elemek megnyugtató látványt nyújtanak, miközben deréktól felfelé az UX páratlan kilátást és térérzetet kínál.