Autó
sulaki - 2018-06-05
A Toyota C-HR lett a világ legnépszerűbb hibrid elektromos, a Toyota Prius Plug-in Hybrid a világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos, a Toyota Mirai pedig a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás autója
Bár vélhetően kevesen akadnak, de ha valakinek mégis kétsége volna afelől, hogy prémium márkájával, a Lexussal együtt az első negyedévben a világszintű környezetbarát hibrid elektromos értékesítések 52%-át jegyző Toyota a világ legzöldebb autógyártója, elég a mértékadó JATO elemzésére pillantania ahhoz, hogy ezek a kétségek eloszoljanak. A zöld autózás élharcosának tekintett, az elmúlt két évtizedben világszerte közel 12 millió hibrid autót értékesítő Toyota igazi mesterhármast produkált az első negyedévben: a Toyota C-HR lett a világ legnépszerűbb hibrid elektromos, a Toyota Prius
Az idei év első negyedévében történelmi rekordot döntöttek az alternatív meghajtású járművek (AFV) értékesítései: január és március között 1,09 millió talált belőlük gazdára világszerte. A legnépszerűbb zöld választásnak a praktikus, külső töltést nem igénylő, a városi forgalom során akár 50-70%-ban károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibrid elektromos autók (HEV) bizonyultak, mintegy 732.000 darabos értékesítéssel, ezt az akkumulátoros elektromos autók (BEV) követték 174.000, a hálózatról tölthető hibrid elektromos autók (PHEV) pedig 132.000 darabbal. A jövő abszolút zöld hajtásának tekintett, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) hajtás még csupán marginális értékesítést produkált 653 darabbal, ám bíztató, hogy már 3 gyártó 4 modellje elérhető ezzel a meghajtással, a többek között világ vezető autógyártó, energiaszolgáltató és üzemanyagforgalmazó vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács aktivitása révén pedig ez rövid időn belül megtöbbszöröződhet, párhuzamosan az infrastruktúra kialakításával.
A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója – a Toyota C-HR
Az első negyedévben világszerte eladott 732.000 hibrid elektromos autóból 338.436 darabot jegyzett a Toyota, és további 43.302 darabot prémium márkája, a Lexus, ami 52%-os részesedést jelent a japán gyártónak környezetbarát hibrid autók piacán. A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autójának a Toyota alig másfél éve bemutatott futurisztikus formatervezésű, trendi crossovere, a C-HR bizonyult, a modell egymaga jegyzi a világ hibrid értékesítéseinek 7,1%-át. A japán gyártó azonban még ennél is nagyobbat villantott: a TOP10-ben összesen hét modellje szerepelt: a C-HR-t a második helyen a hibrid elektromos technológia szinonimájaként is emlegetett Prius követi, a negyedik helyen az Európában nem forgalmazott Prius C/Aqua áll, amelyet az ötödik helyen a városi kisautó Yaris (Japánban Vitz néven) követ. A hetedik helyen a crossover RAV4 áll, a kilencedik helyen az Auris végzett, míg tizedikként az Európában (még) nem forgalmazott Camry zárja a sort.
A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid elektromos modellportfólióját jegyző Toyota és Lexus egyébiránt Magyarországon is dominálja a hibrid értékesítéseket: a két márka együtt a hazai hibrid eladások négyötödét jegyzi.
Toyota Prius Plug-in Hybrid – a világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos autója
Az egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére képes hálózatról tölthető hibrid elektromos autók (másnéven
A világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás elektromos autója – Toyota Mirai
A jövő abszolút zöld meghajtásának tekintett, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia – jóllehet feljesztése már mintegy két évtizedes múltra tekint vissza, és az e területen is élen járó Toyota már a technológiával hajtott targoncákat, buszokat és kamionokat is gyárt – ma még kevesebb figyelmet kap a többi alternatív meghajtáshoz képest. Ezen igyekszik változtatni a többek között a világ vezető autógyártóit, energiaszolgáltatóit és üzemanyagforgalmazó vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács, amely a hidrogént, mint a jövő energiahordozóját a közúti közlekedés mellett a vasúti, vízi és légi közlekedés területén is megkerülhetetlennek tartja. A rohamosan bővülő, és remélhetőleg hamarosan hazánkban is létrejövő hidrogén infrastruktúrával párhuzamosan várhatóan az autógyártók által kínált hidrogén üzemanyagcellás autók száma is megtöbbszöröződik majd: jelenleg 3 gyártó 4 sorozatgyártott, e technológiával meghajtott modellje kapható azokban az országokban, ahol már vannak hidrogén töltőállomások. A szakpolitikai egyébiránt célitűzésekben Magyarországon 2020-ra minimum 2, 2025-re 5, 2030-ra pedig 14 hidrogén töltőállomás szerepel. A világ legzöldebb autógyártójának tartott Toyota ugyanakkor e tekintetben is viszi a prímet: az első negyedévben gazdára találó 653 darab hidrogén üzemanyagcellás elektromos autóból 587 Toyota Mirai volt, amely így a világ legnépszerűbb FCEV-jének bizonyult, 90%-os részesedéssel.
„Kiválóan illusztrálja a Toyota és a Lexus elköteleződését a környezetbarát autózás iránt, hogy az idei év első negyedévében világszerte gazdára találó 1,09 millió alternatív hajtású autóból mintegy 394.000 Toyota és Lexus volt, azaz a világ zöld autó eladásainak 39%-át két márkánk jegyezte, ezt egyetlen más autógyártó még csupán megközelíteni sem tudta, legközelebbi versenytársunk 14,2%-os részesedést ért el. A négy meghatározó alternatív meghajtásból ráadásul háromban a Toyota jegyzi világ legnagyobb darabszámban eladott autóját: míg a Toyota C-HR a legnépszerűbb hibrid elektromos autónak bizonyult, addig a Toyota Prius Plug-in Hybrid a világ legnépszerűbb plug-in hibrid elektromos autója, a Toyota Mirai pedig a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás elektromos autója volt. A kínai piacon hamarosan megjelenünk akkumulátoros elektromos modellekkel is, néhány éven belül pedig az elektromos autózást forradalmasító szilárdtest akkumulátorok bemutatásával a világszerte további akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus modellek bemutatása is várható. Feltett szándékunk, hogy a világ két legzöldebb autómárkájaként a Toyota és a Lexus a jövőben is a fenntartható, felelős mobilitás élharcosa és vezető szereplője legyen.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
Plug-in
Hybrid a világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos, a Toyota Mirai pedig a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás autója.
Az idei év első negyedévében történelmi rekordot döntöttek az alternatív meghajtású járművek (AFV) értékesítései: január és március között 1,09 millió talált belőlük gazdára világszerte. A legnépszerűbb zöld választásnak a praktikus, külső töltést nem igénylő, a városi forgalom során akár 50-70%-ban károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibrid elektromos autók (HEV) bizonyultak, mintegy 732.000 darabos értékesítéssel, ezt az akkumulátoros elektromos autók (BEV) követték 174.000, a hálózatról tölthető hibrid elektromos autók (PHEV) pedig 132.000 darabbal. A jövő abszolút zöld hajtásának tekintett, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) hajtás még csupán marginális értékesítést produkált 653 darabbal, ám bíztató, hogy már 3 gyártó 4 modellje elérhető ezzel a meghajtással, a többek között világ vezető autógyártó, energiaszolgáltató és üzemanyagforgalmazó vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács aktivitása révén pedig ez rövid időn belül megtöbbszöröződhet, párhuzamosan az infrastruktúra kialakításával.
A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója – a Toyota C-HR
Az első negyedévben világszerte eladott 732.000 hibrid elektromos autóból 338.436 darabot jegyzett a Toyota, és további 43.302 darabot prémium márkája, a Lexus, ami 52%-os részesedést jelent a japán gyártónak környezetbarát hibrid autók piacán. A világ legnépszerűbb hibrid elektromos autójának a Toyota alig másfél éve bemutatott futurisztikus formatervezésű, trendi crossovere, a C-HR bizonyult, a modell egymaga jegyzi a világ hibrid értékesítéseinek 7,1%-át. A japán gyártó azonban még ennél is nagyobbat villantott: a TOP10-ben összesen hét modellje szerepelt: a C-HR-t a második helyen a hibrid elektromos technológia szinonimájaként is emlegetett Prius követi, a negyedik helyen az Európában nem forgalmazott Prius C/Aqua áll, amelyet az ötödik helyen a városi kisautó Yaris (Japánban Vitz néven) követ. A hetedik helyen a crossover RAV4 áll, a kilencedik helyen az Auris végzett, míg tizedikként az Európában (még) nem forgalmazott Camry zárja a sort.
A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid elektromos modellportfólióját jegyző Toyota és Lexus egyébiránt Magyarországon is dominálja a hibrid értékesítéseket: a két márka együtt a hazai hibrid eladások négyötödét jegyzi.
Toyota Prius Plug-in Hybrid – a világ legnépszerűbb hálózatról tölthető hibrid elektromos autója
Az egy addicionális, külsőleg tölthető akkumulátor révén további tisztán elektromos kilométerek megtételére képes hálózatról tölthető hibrid elektromos autók (másnéven
plug-in
hibridek) első negyedéves 132.000 darabos értékesítéséből 9,2%-os részesedést hasított ki a Toyota a
Prius Plug-in Hybriddel, ami így a világ legnépszerűbb plug-in hibridjének bizonyult. A hibrid elektromos technológia mellett a plug-in hibrid elektromos technológiát is jegyző Toyota kínálatában egyébiránt jelenleg ez az egyetlen hálózatról tölthető hibrid elektromos modell, ám a piaci igények amennyiben a piaci igények ezt indokolják, várhatóan a japán gyártó is megjelenik majd további plug-in hibrid modellekkel, ami tovább növeli majd a részesedését ezen a területen is.A világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás elektromos autója – Toyota Mirai
A jövő abszolút zöld meghajtásának tekintett, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia – jóllehet feljesztése már mintegy két évtizedes múltra tekint vissza, és az e területen is élen járó Toyota már a technológiával hajtott targoncákat, buszokat és kamionokat is gyárt – ma még kevesebb figyelmet kap a többi alternatív meghajtáshoz képest. Ezen igyekszik változtatni a többek között a világ vezető autógyártóit, energiaszolgáltatóit és üzemanyagforgalmazó vállalatait tömörítő Hidrogén Tanács, amely a hidrogént, mint a jövő energiahordozóját a közúti közlekedés mellett a vasúti, vízi és légi közlekedés területén is megkerülhetetlennek tartja. A rohamosan bővülő, és remélhetőleg hamarosan hazánkban is létrejövő hidrogén infrastruktúrával párhuzamosan várhatóan az autógyártók által kínált hidrogén üzemanyagcellás autók száma is megtöbbszöröződik majd: jelenleg 3 gyártó 4 sorozatgyártott, e technológiával meghajtott modellje kapható azokban az országokban, ahol már vannak hidrogén töltőállomások. A szakpolitikai egyébiránt célitűzésekben Magyarországon 2020-ra minimum 2, 2025-re 5, 2030-ra pedig 14 hidrogén töltőállomás szerepel. A világ legzöldebb autógyártójának tartott Toyota ugyanakkor e tekintetben is viszi a prímet: az első negyedévben gazdára találó 653 darab hidrogén üzemanyagcellás elektromos autóból 587 Toyota Mirai volt, amely így a világ legnépszerűbb FCEV-jének bizonyult, 90%-os részesedéssel.
„Kiválóan illusztrálja a Toyota és a Lexus elköteleződését a környezetbarát autózás iránt, hogy az idei év első negyedévében világszerte gazdára találó 1,09 millió alternatív hajtású autóból mintegy 394.000 Toyota és Lexus volt, azaz a világ zöld autó eladásainak 39%-át két márkánk jegyezte, ezt egyetlen más autógyártó még csupán megközelíteni sem tudta, legközelebbi versenytársunk 14,2%-os részesedést ért el. A négy meghatározó alternatív meghajtásból ráadásul háromban a Toyota jegyzi világ legnagyobb darabszámban eladott autóját: míg a Toyota C-HR a legnépszerűbb hibrid elektromos autónak bizonyult, addig a Toyota Prius Plug-in Hybrid a világ legnépszerűbb plug-in hibrid elektromos autója, a Toyota Mirai pedig a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás elektromos autója volt. A kínai piacon hamarosan megjelenünk akkumulátoros elektromos modellekkel is, néhány éven belül pedig az elektromos autózást forradalmasító szilárdtest akkumulátorok bemutatásával a világszerte további akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus modellek bemutatása is várható. Feltett szándékunk, hogy a világ két legzöldebb autómárkájaként a Toyota és a Lexus a jövőben is a fenntartható, felelős mobilitás élharcosa és vezető szereplője legyen.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.