Számítástechnika
sulaki - 2018-04-26
Percekben mérhető a kritikus idő a nagyvállalati rendszereket érő kibertámadások esetén
Percekben mérhető a kritikus idő a nagyvállalati rendszereket érő kibertámadások esetén. Az adatvesztés és az elszenvedett kár mértéke jelentősen csökkenthető a folyamatos rendszerfelügyelettel, a szakértői kiértékeléssel és gyors beavatkozással. Ezt felismerve hozta létre a CTRL Security Operations Centert a T-Systems Magyarország, mely a hét minden napján, 24 órában felügyeli ügyfelei rendszerét, megelőzve és a lehető leggyorsabban kezelve az esetleges kibertámadásokat.
Információbiztonsági jelentések szerint minden nagyvállalat volt már célpontja rosszindulatú, a saját- és az ügyféladatok megszerzésére irányuló támadásnak. Egy adatokat lopó kártékony kód akár több száz napig is meghúzódhat és rombolhat észrevétlenül az informatikai rendszerben, aminek fényében nem meglepő, hogy a rendszerbetörések 54%-ára csak hónapokkal később derül fény.
A T-Systems Magyarország 2001 óta nyújt információbiztonsági szolgáltatásokat, és erre a tapasztalatra alapozva hozta létre a CTRL Security Operations Centert, mely nagyobb befektetés nélkül teszi lehetővé a magyarországi vállalatok számára, hogy komoly szaktudás mellett biztonságban tudják adataikat, rendszereiket.
A T-Systems CTRL Security Operation Center az információbiztonsági központok negyedik generációs körébe tartozik, melyek nem csupán a támadások utólagos elemzését teszik jóval hatékonyabbá, hanem azok detektálását és elhárítását is.Ehhez külső szolgáltatásokat és adatforrásokat vonnak be, mesterséges intelligenciát és nagy adatokon használt elemzési módszereket alkalmaznak. A központ működését – szem előtt tartva a hazai ügyféligényeket – úgy alakították ki, hogy a vizsgált naplóállományok az ügyfél rendszerében maradnak, azokhoz a CTRL szakemberei csak távoli hozzáférést kapnak. A központ saját biztonsági zónával rendelkezik: eszközei, alkalmazásai, hálózatai szeparáltak és függetlenek a T-Systems Magyarország informatikai infrastruktúrájától. Védelmi megoldásai garanciát jelentenek rá, hogy a központból semmilyen adat ne juthasson ki a külvilágba, és teljes biztonsággal, auditálható módon működjön.
Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatójának véleménye szerint a most gazdaságát élve az üzleti életben a megoldások és a válaszok rendkívül gyorsan, azonnal szükségesek valamennyi gazdasági szereplő részére, különösen egy olyan, a digitalizáció által meghatározott területen, mint az információbiztonság. Azok az üzleti megoldások válnak ezért sikeressé, melyeket a megrendelő és szolgáltató közösen alakít ki, és amik együttműködésre és gyorsaságra építenek.– „A CTRL központ az azonnali felismerésre és reakcióra építő szolgáltatásai ezért eredményesek olyan nagyvállalatoknál, ahol kiemelt szempont a folyamatos működés és az ügyfélkiszolgálás, ahol fontos az adatbiztonság, ahol személyes adatokat kezelnek, illetve ahol már felkészültek vagy éppen felkészülnek az EU egészére kiterjedő új adatvédelmi törvénynek (GDPR) való megfelelésre.”
Információbiztonsági jelentések szerint minden nagyvállalat volt már célpontja rosszindulatú, a saját- és az ügyféladatok megszerzésére irányuló támadásnak. Egy adatokat lopó kártékony kód akár több száz napig is meghúzódhat és rombolhat észrevétlenül az informatikai rendszerben, aminek fényében nem meglepő, hogy a rendszerbetörések 54%-ára csak hónapokkal később derül fény.
A T-Systems Magyarország 2001 óta nyújt információbiztonsági szolgáltatásokat, és erre a tapasztalatra alapozva hozta létre a CTRL Security Operations Centert, mely nagyobb befektetés nélkül teszi lehetővé a magyarországi vállalatok számára, hogy komoly szaktudás mellett biztonságban tudják adataikat, rendszereiket.
A T-Systems CTRL Security Operation Center az információbiztonsági központok negyedik generációs körébe tartozik, melyek nem csupán a támadások utólagos elemzését teszik jóval hatékonyabbá, hanem azok detektálását és elhárítását is.Ehhez külső szolgáltatásokat és adatforrásokat vonnak be, mesterséges intelligenciát és nagy adatokon használt elemzési módszereket alkalmaznak. A központ működését – szem előtt tartva a hazai ügyféligényeket – úgy alakították ki, hogy a vizsgált naplóállományok az ügyfél rendszerében maradnak, azokhoz a CTRL szakemberei csak távoli hozzáférést kapnak. A központ saját biztonsági zónával rendelkezik: eszközei, alkalmazásai, hálózatai szeparáltak és függetlenek a T-Systems Magyarország informatikai infrastruktúrájától. Védelmi megoldásai garanciát jelentenek rá, hogy a központból semmilyen adat ne juthasson ki a külvilágba, és teljes biztonsággal, auditálható módon működjön.
Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország vezérigazgatójának véleménye szerint a most gazdaságát élve az üzleti életben a megoldások és a válaszok rendkívül gyorsan, azonnal szükségesek valamennyi gazdasági szereplő részére, különösen egy olyan, a digitalizáció által meghatározott területen, mint az információbiztonság. Azok az üzleti megoldások válnak ezért sikeressé, melyeket a megrendelő és szolgáltató közösen alakít ki, és amik együttműködésre és gyorsaságra építenek.– „A CTRL központ az azonnali felismerésre és reakcióra építő szolgáltatásai ezért eredményesek olyan nagyvállalatoknál, ahol kiemelt szempont a folyamatos működés és az ügyfélkiszolgálás, ahol fontos az adatbiztonság, ahol személyes adatokat kezelnek, illetve ahol már felkészültek vagy éppen felkészülnek az EU egészére kiterjedő új adatvédelmi törvénynek (GDPR) való megfelelésre.”