Szerver/Üzlet
Sulaki - 2018-02-23
Kínában terjeszkedik az NNG
A világ legnagyobb autópiacán növekszik a hazai autóipari szoftverfejlesztő, a vállalat több mint 50 főt foglalkoztat majd a hamarosan megnyíló, új fejlesztői központjában, Sanghajban
Megduplázza idén a Kínával foglalkozó kollégáinak számát a hazai autóipari szoftverfejlesztő NNG. Az NNG jelenleg is erős pozícióval rendelkezik a távol-keleti országban, öt autógyárnak is – például DongFeng Renault-nak – fejleszt helyi megoldásokat. A Kínában, regionális exportra készített autók száma szintén kiemelkedő, és az NNG navigációs megoldásai, a kínai gyártók több mint kétharmadával kötött partnerkapcsolatoknak köszönhetően már eljutottak a délkelet-ázsiai, közel-keleti és dél-amerikai régiókba is. A cél most a világ legnagyobbjának számító kínai autópiacon történő térnyerés.
A várakozások szerint a távol-keleti országban idén 29,1 millió autót fognak eladni (ez nagyjából a háromnegyede a teljes amerikai és európai értékesítésnek), ráadásul várhatóan még idén Kína válik az infotainment második legnagyobb piacává (8,09 milliárd dollár) és itt értékesítik majd a legtöbb beépített navigációt is.
Nem véletlen tehát, hogy a hazai autóipari szoftverfejlesztés egyik vezető vállalata, az NNG piaci pozícióinak erősítésére törekszik Kínában. Az idei évben több mint 50 fővel hoznak létre fejlesztői csapatot Sanghajban. A kínai projekteken dolgozó NNG-s munkatársak száma várhatóan megduplázódik majd, így Budapesten is bővülés várható. A termékfejlesztést a vállalat magyar központjában végzik, a kínai csapat a lokalizációval fog foglalkozni.
„Mivel a globális aftermarket piac 25-30 százalékát Kína jelenti, különösen fontos, hogy tovább tudjunk erősödni a piacon. Versenytársainkkal szemben nagy előnyünk, hogy rugalmasak tudunk maradni ezen a zárt piacon, míg mások elbuknak globális megközelítéseikkel. A személyre szabás és a helyi vásárlók megértése a kulcs: mindent újra kell gondolnod, ha sikeres akarsz lenni Kínában” – mondta el Giles Shrimpton, az NNG ügyvezetője.
A kínai álmok megvalósulásának érdekében a vállalat a termékfejlesztés és az üzleti lépések mellett a kollégák képzésére is nagy hangsúlyt fektet. A területen dolgozók ingyenes nyelvtanfolyamokon vehetnek részt. Jelenleg három kurzus fut, a kollégák egymás után szerzik meg nyelvvizsgáikat.
Megduplázza idén a Kínával foglalkozó kollégáinak számát a hazai autóipari szoftverfejlesztő NNG. Az NNG jelenleg is erős pozícióval rendelkezik a távol-keleti országban, öt autógyárnak is – például DongFeng Renault-nak – fejleszt helyi megoldásokat. A Kínában, regionális exportra készített autók száma szintén kiemelkedő, és az NNG navigációs megoldásai, a kínai gyártók több mint kétharmadával kötött partnerkapcsolatoknak köszönhetően már eljutottak a délkelet-ázsiai, közel-keleti és dél-amerikai régiókba is. A cél most a világ legnagyobbjának számító kínai autópiacon történő térnyerés.
A várakozások szerint a távol-keleti országban idén 29,1 millió autót fognak eladni (ez nagyjából a háromnegyede a teljes amerikai és európai értékesítésnek), ráadásul várhatóan még idén Kína válik az infotainment második legnagyobb piacává (8,09 milliárd dollár) és itt értékesítik majd a legtöbb beépített navigációt is.
Nem véletlen tehát, hogy a hazai autóipari szoftverfejlesztés egyik vezető vállalata, az NNG piaci pozícióinak erősítésére törekszik Kínában. Az idei évben több mint 50 fővel hoznak létre fejlesztői csapatot Sanghajban. A kínai projekteken dolgozó NNG-s munkatársak száma várhatóan megduplázódik majd, így Budapesten is bővülés várható. A termékfejlesztést a vállalat magyar központjában végzik, a kínai csapat a lokalizációval fog foglalkozni.
„Mivel a globális aftermarket piac 25-30 százalékát Kína jelenti, különösen fontos, hogy tovább tudjunk erősödni a piacon. Versenytársainkkal szemben nagy előnyünk, hogy rugalmasak tudunk maradni ezen a zárt piacon, míg mások elbuknak globális megközelítéseikkel. A személyre szabás és a helyi vásárlók megértése a kulcs: mindent újra kell gondolnod, ha sikeres akarsz lenni Kínában” – mondta el Giles Shrimpton, az NNG ügyvezetője.
A kínai álmok megvalósulásának érdekében a vállalat a termékfejlesztés és az üzleti lépések mellett a kollégák képzésére is nagy hangsúlyt fektet. A területen dolgozók ingyenes nyelvtanfolyamokon vehetnek részt. Jelenleg három kurzus fut, a kollégák egymás után szerzik meg nyelvvizsgáikat.