Autó
sulaki - 2017-11-13
Az Ön életstílusára összpontosítva...
A Toyota haszongépjármű fronton a nagyhírű Hilux pickup, és tavaly óta a Hiace utódmodell Proace kisteherautó révén vált megkerülhetetlenné. A Tokiói Autószalonon a világelső autógyártó haszongépjármű részlete, a Toyota Auto Body olyan koncepcióautókat mutatott be, amelyek az „Ön életstílusára összpontosítva” alaptéma jegyében nyújtanak segítséget az emberek mindennapi teendőihez.
A Toyota haszongépjármű részlege, a Toyota Auto Body a nemrégiben lezajlott 45. Tokiói Autószalonon így fogalmazta meg kiállításának témáját: „Az Ön életstílusára összpontosítva”, s ennek jegyében a világon első ízben látható tanulmányautókat mutatott be. E járműveket kifejezetten az emberek mindennapos igényei, valamint a város, a közösség, a kultúra és a bevett értékek figyelembe vételével tervezték, hogy kényelmes közlekedést biztosítsanak az utazó vagy munkájukat végző embereknek, hatékony segítséget nyújtva mindennapi teendőikhez. A standon az alábbi izgalmas, a közeljövő haszonjárműveit előre vetítő tanulmányok voltak láthatóak.
WONDER-CAPSULE (CSODAKAPSZULA)
A WONDER-CAPSULE (CSODAKAPSZULA) elnevezésű tanulmányautó tervezésében a neves dizájner, Kunihiko Morinaga által vezetett ANREALAGE divatmárka is közreműködött. A tanulmányautó jól példázza, miért tekintenek sokan a Toyota Auto Body-ra a személyes mobilitás úttörőjeként: a vállalat által vizionált közeljövőben ez a kapszula-autó közelebb hozhatja az emberek, a járművek és a városok korlátok nélküli közösségéhez. Arra a feltételezésre alapozva, hogy az autómegosztás és telekocsi-szolgáltatás hamarosan elterjed, egy minimális méretű kapszula-autóban sűrítették össze mindazt, ami a megosztás praktikumát és kényelmét biztosítja majd. E kétüléses, ultrakompakt mobilitási eszköz révén mindenki élvezheti az utazás szabadságát - – annál is inkább, mert a jármű már előre vetíti az önvezető technológiák megjelenését.
Az autó jellegzetes kockaformáját a függőleges szélvédő (panoráma képernyő) és az előtte kialakított csomagtér adja. Menet közben a panoráma képernyő hasznos információkat közöl az autóról, az idegenforgalmi létesítményekről és már témakörökről, így még azok is kényelmesen és magabiztosan használhatják a járművet, aki először veszik igénybe a megosztási szolgáltatást. Az ajtók egyszerre tárják fel az utas- és a csomagteret, még inkább megkönnyítve ezzel az autó használatát. A kormánykerék és a pedálok automatikus beállítás funkciója önműködően kialakítja a lehető legkényelmesebb vezetői üléshelyzetet – még azok számára is, akik először vezetik ezt az autót.
Az ANREALAGE híres arról, hogy hatékonyan alkalmazza a divat világában a modern technológiákat és az új anyagokat, és hogy újszerű megközelítéssel használja ki a színekben és fényekben rejlő lehetőségeket. A Tokiói Autószalonon kiállított WONDER-CAPSULE tanulmányautó A-oszlopát speciális filmréteg fedi, az ülés- és ajtóburkolatok anyaga pedig egy különleges textil. A felületek egyedi mintázatát a textil UV-ragyogása és a filmrétegen megtörő vakuvillanások tárják fel. Az ANREALAGE külön ruhát is tervezett, amit az autót bemutató hostessek viseltek; UV-fényben a ruhákon ugyanaz a mintázat jelent meg, mint ami az autó utasterét díszíti. A márkát 2003-ban teremtette meg Kunihiko Morinaga divattervező. A márkanév az angol „A REAL” (valós, mindennapos), „UN REAL” (szokatlan, különleges) és „AGE” (korszak) szavakból áll össze. A tervező mindig valami olyasmit keres, ami szokatlan csavart visz a mindennapi dolgokba, és dizájnjának kiinduló pontja valami triviális dolog, ami izgalmasan felpörgethető. Alkotásait a színek gazdagsága és finom kidolgozás jellemzi, az „Isten a részletekben él” elv alapján; természetes esésű textíliái nem kötik gúzsba az emberi testet, viszont ha csak lehet, modern technológiákat és új technikákat használ munkáihoz. Az ANREALAGE-ruhák jelenleg a Paris Collection kiállításán láthatók, és 50 üzletben vásárolhatók meg Japánban és a világ más országaiban.
Kishaszongépjármű tanulmány
Kompakt, rugalmasan alakítható és sokoldalúan használható, új koncepció, amely mind az utasok, mind a munkájukat végző sofőrök számára magasabb szintű kényelmet nyújt, miközben strapabírása, takarékos üzemeltetése és szállító képessége olyan, ami egy haszongépjárműtől elvárható. A 2017-es Tokiói Autószalonon a kishaszongépjármű tanulmány három különböző stílusban is látható volt.
D-CARGO
Ez a kompakt méretű kisáruszállító olyan vállalkozások számára készült, akik jelenleg kis szállító kapacitást igényelnek, ami azonban várhatóan növekedni fog. Az autóval kényelmesen oldható meg az áruszállítás, ráadásul a jármű kifejezetten egyszerűen használható. A széles nyílást feltáró első és hátsó tolóajtóknak (az utasoldalon) és a mélyen húzódó, sík raktárpadlónak köszönhetően könnyű a ki- és berakodás. A vezetőülés az utasoldal felől is könnyen megközelíthető, így a kézbesítés az utasoldalról is megoldható, feleslegessé téve az állandó ki- és beszállást, ami hatékonyabb munkavégzést jelent. Még az első utasülés tere is felhasználható raktérként, így az autó hosszabb tárgyakat is szállíthat. A vezetőülést ergonomikusan körülöleli a cockpit, ami kiváló kilátást biztosít. A kormánykerék közepén egy kivehető tablet kapott helyet, amelyen minden szükséges információ megjeleníthető a fuvarokkal kapcsolatban. A hátsó ajtó külön alsó és egy felső részre tagolódik, hogy a szűkebb parkolóhelyeken is könnyen ki lehessen nyitni.
BUSINESS LOUNGE (csak utastér-koncepció)
Ez a kifejezetten business-felhasználásra tervezett autó a hazánkban is kapható Toyota Proace Verso VIP-hez hasonlóan kényelmes és diszkrét teret kínál a sokat utazó üzletemberek számára. A magas mennyezettel kialakított kabinban mindössze két ülés található, így az utasoknak elegendő terük marad arra, hogy utazás közben átöltözzenek és felfrissítsék magukat. A rendkívül kényelmes ülések a relaxáció legmagasabb szintjét kínálják. Mivel a csomagok is az utastér polcain kapnak helyet, az utasok a kabinban is ruhát válthatnak, és minden fontos holmijukhoz hozzáférhetnek menet közben. A nagyméretű képernyő segítségével az utasok számtalan információs forráshoz csatlakozhatnak, sőt akár egy videokonferencián is részt vehetnek. A diszkrécióról az azonnal elsötétíthető ablakok gondoskodnak, a kabin berendezése pedig mind a munkát, mind a relaxációt tökéletesen szolgálja.
ATHLETIC TOURER (csak utastér-koncepció)
Ezt az autót kifejezetten kerekesszékes sportolók számára tervezték: a sporteszközök könnyen ki- és bepakolhatók, a beszállás egyszerű, és az autó külső segítség nélkül is kényelmesen vezethető. A padló alól kihúzható széles rámpának és az autót lejjebb eresztő funkciónak köszönhetően kerekesszékkel is könnyű a ki- és beszállás az enyhe szögű rámpán keresztül.
A kormánykerék tág határok közt állítható előre-hátra, az ülőlap pedig le-fel, hogy a sportoló könnyebben átülhessen a kerekesszékből a volán mögé. A csomagtérben összecsukás vagy szétszerelés nélkül is elférnek a sport kerekesszékek. Az autó felszereltségében minden megtalálható, amire a sportolónak szüksége lehet a versenyzéshez: például egy kicsúsztatható tálca, amivel kényelmesebben megoldható a sport kerekesszékek karbantartása; külön rekeszben tarthatók a pótkerekek; a karbantartáshoz szükséges eszközök egy kivehető szerszámos dobozban kapnak helyet.
A Toyota haszongépjármű részlege, a Toyota Auto Body a nemrégiben lezajlott 45. Tokiói Autószalonon így fogalmazta meg kiállításának témáját: „Az Ön életstílusára összpontosítva”, s ennek jegyében a világon első ízben látható tanulmányautókat mutatott be. E járműveket kifejezetten az emberek mindennapos igényei, valamint a város, a közösség, a kultúra és a bevett értékek figyelembe vételével tervezték, hogy kényelmes közlekedést biztosítsanak az utazó vagy munkájukat végző embereknek, hatékony segítséget nyújtva mindennapi teendőikhez. A standon az alábbi izgalmas, a közeljövő haszonjárműveit előre vetítő tanulmányok voltak láthatóak.
WONDER-CAPSULE (CSODAKAPSZULA)
A WONDER-CAPSULE (CSODAKAPSZULA) elnevezésű tanulmányautó tervezésében a neves dizájner, Kunihiko Morinaga által vezetett ANREALAGE divatmárka is közreműködött. A tanulmányautó jól példázza, miért tekintenek sokan a Toyota Auto Body-ra a személyes mobilitás úttörőjeként: a vállalat által vizionált közeljövőben ez a kapszula-autó közelebb hozhatja az emberek, a járművek és a városok korlátok nélküli közösségéhez. Arra a feltételezésre alapozva, hogy az autómegosztás és telekocsi-szolgáltatás hamarosan elterjed, egy minimális méretű kapszula-autóban sűrítették össze mindazt, ami a megosztás praktikumát és kényelmét biztosítja majd. E kétüléses, ultrakompakt mobilitási eszköz révén mindenki élvezheti az utazás szabadságát - – annál is inkább, mert a jármű már előre vetíti az önvezető technológiák megjelenését.
Az autó jellegzetes kockaformáját a függőleges szélvédő (panoráma képernyő) és az előtte kialakított csomagtér adja. Menet közben a panoráma képernyő hasznos információkat közöl az autóról, az idegenforgalmi létesítményekről és már témakörökről, így még azok is kényelmesen és magabiztosan használhatják a járművet, aki először veszik igénybe a megosztási szolgáltatást. Az ajtók egyszerre tárják fel az utas- és a csomagteret, még inkább megkönnyítve ezzel az autó használatát. A kormánykerék és a pedálok automatikus beállítás funkciója önműködően kialakítja a lehető legkényelmesebb vezetői üléshelyzetet – még azok számára is, akik először vezetik ezt az autót.
Hosszúság (mm) |
Szélesség (mm) |
Magasság (mm) |
Ülések száma |
2500 |
1300 |
1600 |
2 |
Az ANREALAGE híres arról, hogy hatékonyan alkalmazza a divat világában a modern technológiákat és az új anyagokat, és hogy újszerű megközelítéssel használja ki a színekben és fényekben rejlő lehetőségeket. A Tokiói Autószalonon kiállított WONDER-CAPSULE tanulmányautó A-oszlopát speciális filmréteg fedi, az ülés- és ajtóburkolatok anyaga pedig egy különleges textil. A felületek egyedi mintázatát a textil UV-ragyogása és a filmrétegen megtörő vakuvillanások tárják fel. Az ANREALAGE külön ruhát is tervezett, amit az autót bemutató hostessek viseltek; UV-fényben a ruhákon ugyanaz a mintázat jelent meg, mint ami az autó utasterét díszíti. A márkát 2003-ban teremtette meg Kunihiko Morinaga divattervező. A márkanév az angol „A REAL” (valós, mindennapos), „UN REAL” (szokatlan, különleges) és „AGE” (korszak) szavakból áll össze. A tervező mindig valami olyasmit keres, ami szokatlan csavart visz a mindennapi dolgokba, és dizájnjának kiinduló pontja valami triviális dolog, ami izgalmasan felpörgethető. Alkotásait a színek gazdagsága és finom kidolgozás jellemzi, az „Isten a részletekben él” elv alapján; természetes esésű textíliái nem kötik gúzsba az emberi testet, viszont ha csak lehet, modern technológiákat és új technikákat használ munkáihoz. Az ANREALAGE-ruhák jelenleg a Paris Collection kiállításán láthatók, és 50 üzletben vásárolhatók meg Japánban és a világ más országaiban.
Kishaszongépjármű tanulmány
Kompakt, rugalmasan alakítható és sokoldalúan használható, új koncepció, amely mind az utasok, mind a munkájukat végző sofőrök számára magasabb szintű kényelmet nyújt, miközben strapabírása, takarékos üzemeltetése és szállító képessége olyan, ami egy haszongépjárműtől elvárható. A 2017-es Tokiói Autószalonon a kishaszongépjármű tanulmány három különböző stílusban is látható volt.
D-CARGO
Ez a kompakt méretű kisáruszállító olyan vállalkozások számára készült, akik jelenleg kis szállító kapacitást igényelnek, ami azonban várhatóan növekedni fog. Az autóval kényelmesen oldható meg az áruszállítás, ráadásul a jármű kifejezetten egyszerűen használható. A széles nyílást feltáró első és hátsó tolóajtóknak (az utasoldalon) és a mélyen húzódó, sík raktárpadlónak köszönhetően könnyű a ki- és berakodás. A vezetőülés az utasoldal felől is könnyen megközelíthető, így a kézbesítés az utasoldalról is megoldható, feleslegessé téve az állandó ki- és beszállást, ami hatékonyabb munkavégzést jelent. Még az első utasülés tere is felhasználható raktérként, így az autó hosszabb tárgyakat is szállíthat. A vezetőülést ergonomikusan körülöleli a cockpit, ami kiváló kilátást biztosít. A kormánykerék közepén egy kivehető tablet kapott helyet, amelyen minden szükséges információ megjeleníthető a fuvarokkal kapcsolatban. A hátsó ajtó külön alsó és egy felső részre tagolódik, hogy a szűkebb parkolóhelyeken is könnyen ki lehessen nyitni.
Hosszúság (mm) |
Szélesség (mm) |
Magasság (mm) |
Belső tér hossza az utasoldalon mérve (mm) |
Belső tér szélessége (mm) |
Belső tér magassága (mm) |
Ülések száma |
4700 |
1735 |
1885 |
3500 |
1550 |
1345 |
1 |
BUSINESS LOUNGE (csak utastér-koncepció)
Ez a kifejezetten business-felhasználásra tervezett autó a hazánkban is kapható Toyota Proace Verso VIP-hez hasonlóan kényelmes és diszkrét teret kínál a sokat utazó üzletemberek számára. A magas mennyezettel kialakított kabinban mindössze két ülés található, így az utasoknak elegendő terük marad arra, hogy utazás közben átöltözzenek és felfrissítsék magukat. A rendkívül kényelmes ülések a relaxáció legmagasabb szintjét kínálják. Mivel a csomagok is az utastér polcain kapnak helyet, az utasok a kabinban is ruhát válthatnak, és minden fontos holmijukhoz hozzáférhetnek menet közben. A nagyméretű képernyő segítségével az utasok számtalan információs forráshoz csatlakozhatnak, sőt akár egy videokonferencián is részt vehetnek. A diszkrécióról az azonnal elsötétíthető ablakok gondoskodnak, a kabin berendezése pedig mind a munkát, mind a relaxációt tökéletesen szolgálja.
Hosszúság (mm) |
Szélesség (mm) |
Magasság (mm) |
Belső tér hossza az utasoldalon mérve (mm) |
Belső tér szélessége (mm) |
Belső tér magassága (mm) |
Ülések száma |
4700 |
1735 |
2120 |
3500 |
1550 |
1580 |
3 |
ATHLETIC TOURER (csak utastér-koncepció)
Ezt az autót kifejezetten kerekesszékes sportolók számára tervezték: a sporteszközök könnyen ki- és bepakolhatók, a beszállás egyszerű, és az autó külső segítség nélkül is kényelmesen vezethető. A padló alól kihúzható széles rámpának és az autót lejjebb eresztő funkciónak köszönhetően kerekesszékkel is könnyű a ki- és beszállás az enyhe szögű rámpán keresztül.
A kormánykerék tág határok közt állítható előre-hátra, az ülőlap pedig le-fel, hogy a sportoló könnyebben átülhessen a kerekesszékből a volán mögé. A csomagtérben összecsukás vagy szétszerelés nélkül is elférnek a sport kerekesszékek. Az autó felszereltségében minden megtalálható, amire a sportolónak szüksége lehet a versenyzéshez: például egy kicsúsztatható tálca, amivel kényelmesebben megoldható a sport kerekesszékek karbantartása; külön rekeszben tarthatók a pótkerekek; a karbantartáshoz szükséges eszközök egy kivehető szerszámos dobozban kapnak helyet.
Hosszúság (mm) |
Szélesség (mm) |
Magasság (mm) |
Belső tér hossza az utasoldalon mérve (mm) |
Belső tér szélessége (mm) |
Belső tér magassága (mm) |
Ülések száma |
4700 |
1735 |
2120 |
3500 |
1550 |
1580 |
2 |