Autó
sulaki - 2017-11-06
A Fine-Comfort Ride halkan és simán fut, és a hidrogén üzemanyagcella bőséges mennyiségű áramot termel az utastér számos elektromos berendezésének működtetéséhez. Az autó hatótávolsága mintegy 1000 km
Az abszolút zöld, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás technológiát jegyző Toyota, amely Mirai néven már a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó technológiával hajtott személyautót, emellett targoncát, kamiont, és SORA néven buszt is kínál, újabb hidrogén üzemanyagcellás tanulmányt leplezett le a Tokiói Autószalonon. A Fine-Comfort Ride elnevezésű tanulmányautó a technológiában rejlő újabb lehetőségeket mutatja be
A Toyota Tokióban a SORA hidrogén üzemanyagcellás busz leleplezése után bemutatta Fine-Comfort Ride nevű üzemanyagcellás tanulmányautóját is, amit készítői egy alacsony széndioxid-kibocsátású társadalomban képzeltek el, amely fejlett módon hasznosítja a hidrogént és a megújuló energiát. A Fine-Comfort Ride nemcsak azért érdekes, mert egy prémium minőségű jármű, hanem azért is, mert jól variálható kialakítása egyedinek számít az elektromos hajtású járművek közt. A Fine-Comfort Ride fejlesztése során a Toyota arra törekedett, hogy új lehetőségeket tárjon fel az FCV-hajtás területén. Az autó rendkívül környezetbarát, hiszen működése közben sem széndioxidot, sem más szennyező anyagot nem bocsát ki, és bár csupán három percbe telik a feltankolása, mégis szokatlanul hosszú távolságot képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Külső
A gyémánt formájú utastér hátrafelé keskenyedik, ám a kabin elejétől a közepéig tartó szakasz a jármű legszélesebb és legmagasabb része; ez a forma egyrészt maximális helykínálatot teremt a második üléssorban, másrészt pedig kifejezetten áramvonalas. Az autó rendkívül rugalmasan alakítható, hiszen a motorok a kerékagyban kaptak helyet. A kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, ami remek menetstabilitást biztosít, emellett pedig a kerekek zaja hatásosan szigetelhető el az utastértől.
Utastér
A „kényelmes öltözködés” „avagy kényelembe burkolva” koncepció alapján épített autó jóval több, mint egyszerű közlekedési eszköz, így az utasok helyváltoztatása sem egyszerűen csak egy utazás. A Segéd funkció és az érintésvezérlésű kijelzők egy olyan cockpitben kaptak helyet, ami körülöleli a vezetőt és az első utast. A rendkívül sok irányban állítható ülésekben helyet foglaló utasok a kijelzők révén akadálytalanul hozzájuthatnak az információkhoz. Az ülések elrendezése sokféleképpen változtatható, így a Fine-Comfort Ride mindig tökéletesen kiszolgálja utasai igényeit – akár egyéni térre, akár intenzív kommunikációra vágynak.
Az üzemanyagcellák előnyei
A Fine-Comfort Ride halkan és simán fut, és a hidrogén üzemanyagcella bőséges mennyiségű áramot termel az utastér számos elektromos berendezésének működtetéséhez. Az autó hatótávolsága mintegy 1000 km.
A Fine-Comfort Ride tanulmányautó legfontosabb műszaki adatai
A Toyota Tokióban a SORA hidrogén üzemanyagcellás busz leleplezése után bemutatta Fine-Comfort Ride nevű üzemanyagcellás tanulmányautóját is, amit készítői egy alacsony széndioxid-kibocsátású társadalomban képzeltek el, amely fejlett módon hasznosítja a hidrogént és a megújuló energiát. A Fine-Comfort Ride nemcsak azért érdekes, mert egy prémium minőségű jármű, hanem azért is, mert jól variálható kialakítása egyedinek számít az elektromos hajtású járművek közt. A Fine-Comfort Ride fejlesztése során a Toyota arra törekedett, hogy új lehetőségeket tárjon fel az FCV-hajtás területén. Az autó rendkívül környezetbarát, hiszen működése közben sem széndioxidot, sem más szennyező anyagot nem bocsát ki, és bár csupán három percbe telik a feltankolása, mégis szokatlanul hosszú távolságot képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Külső
A gyémánt formájú utastér hátrafelé keskenyedik, ám a kabin elejétől a közepéig tartó szakasz a jármű legszélesebb és legmagasabb része; ez a forma egyrészt maximális helykínálatot teremt a második üléssorban, másrészt pedig kifejezetten áramvonalas. Az autó rendkívül rugalmasan alakítható, hiszen a motorok a kerékagyban kaptak helyet. A kerekek a karosszéria sarkaiba kerültek, ami remek menetstabilitást biztosít, emellett pedig a kerekek zaja hatásosan szigetelhető el az utastértől.
Utastér
A „kényelmes öltözködés” „avagy kényelembe burkolva” koncepció alapján épített autó jóval több, mint egyszerű közlekedési eszköz, így az utasok helyváltoztatása sem egyszerűen csak egy utazás. A Segéd funkció és az érintésvezérlésű kijelzők egy olyan cockpitben kaptak helyet, ami körülöleli a vezetőt és az első utast. A rendkívül sok irányban állítható ülésekben helyet foglaló utasok a kijelzők révén akadálytalanul hozzájuthatnak az információkhoz. Az ülések elrendezése sokféleképpen változtatható, így a Fine-Comfort Ride mindig tökéletesen kiszolgálja utasai igényeit – akár egyéni térre, akár intenzív kommunikációra vágynak.
Az üzemanyagcellák előnyei
A Fine-Comfort Ride halkan és simán fut, és a hidrogén üzemanyagcella bőséges mennyiségű áramot termel az utastér számos elektromos berendezésének működtetéséhez. Az autó hatótávolsága mintegy 1000 km.
A Fine-Comfort Ride tanulmányautó legfontosabb műszaki adatai
Jármű neve |
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Tengelytávolság |
Utasok száma |
Fine-Comfort Ride |
4,830 mm |
1,950 mm |
1,650 mm |
3,450 mm |
6 |