Autó
sulaki - 2017-10-06
Az autó első ránézésre a TOYOTA GAZOO Racing csapat TS050 Hybrid versenygépére emlékeztet
A Toyota látszólag egy éles ellentmondást készül feloldani Tokióban: a világelső japán gyártó környezetbarát hibrid sportautó tanulmány leleplezésére készül, Toyota GR HV SPORTS Concept néven. Aki azonban ismeri a Toyota prémium márkája, a Lexus modellkínálatát, jól tudja, az autógyártó mérnökei korábban már több alkalommal is sikerrel oldották meg a problémát, elég, ha a Lexus RC 300h luxus sportkupéra, vagy épp a minden várakozást megdöntő LC 500h szupersport kupéra gondolunk.
A környezetbarát hibrid modelljei révén a tavalyi évhez hasonlóan hazánkban idén is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntő, és az év első hónapjában a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban növekvő, így az autómárkák magyarországi rangsorában immár negyedik helyen álló Toyota a robosztus Tj Cruiser haszongépjármű – SUV tanulmány mellett egy igazi különlegességgel, a GR HV SPORTS Concept hibrid sportautó tanulmánnyal készül a Tokiói Autószalonra. A GR HV SPORTS Concept új, eddig csak a Lexus révén a prémium kategóriában megismert megközelítést kínál az autózás örömének átéléséhez, mivel a sportkocsik izgalmát egy öko-autó környezetbarát működésével ötvözi.
Az autó első ránézésre a TOYOTA GAZOO Racing csapat TS050 Hybrid versenygépére emlékeztet, ami a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében versenyez, de akár a GT86 utcai sportautó gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében környezetbarát hibrid szív dobog. A klasszikus targatető ötlete a Toyota legendás, nyitott tetős sportautóitól, a Toyota Sports 800 (más néven Yotahachi) és a Supra modellektől származik. A tanulmányt az a THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) rendszer hajtja, amit a TS050 Hybrid versenygépben tökéletesítettek.
Dizájn
A vérbeli sportkocsik funkcionalitását megtestesítő GR HV SPORTS modell
Utastér
Az automata sebességváltó üzemmód-választókapcsolói a középkonzolon kaptak helyet, ami versenyautós hangulatot teremt. A motorindító gomb érdekes helyen, a váltókar tetején található.
A vezetés öröme
A vezető egy telivér sportkocsiban élvezheti a THS-R rendszer teljesítményét, miközben átéli a targatető nyújtotta szabadságérzetet. Az autós egyetlen gombnyomással átkapcsolhat manuális üzemmódba, és ilyenkor a hatfokozatú manuális váltómű karja egy hagyományos H-kulisszában mozog (az autó egyébként automata). A hibrid akkumulátor az autó tömegközéppontjának közelében kapott helyett. E súlyos alkatrész ideális elhelyezésével tovább javult az autó sportos karaktere.
A legfontosabb műszaki adatok
A környezetbarát hibrid modelljei révén a tavalyi évhez hasonlóan hazánkban idén is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntő, és az év első hónapjában a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabban növekvő, így az autómárkák magyarországi rangsorában immár negyedik helyen álló Toyota a robosztus Tj Cruiser haszongépjármű – SUV tanulmány mellett egy igazi különlegességgel, a GR HV SPORTS Concept hibrid sportautó tanulmánnyal készül a Tokiói Autószalonra. A GR HV SPORTS Concept új, eddig csak a Lexus révén a prémium kategóriában megismert megközelítést kínál az autózás örömének átéléséhez, mivel a sportkocsik izgalmát egy öko-autó környezetbarát működésével ötvözi.
Az autó első ránézésre a TOYOTA GAZOO Racing csapat TS050 Hybrid versenygépére emlékeztet, ami a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében versenyez, de akár a GT86 utcai sportautó gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében környezetbarát hibrid szív dobog. A klasszikus targatető ötlete a Toyota legendás, nyitott tetős sportautóitól, a Toyota Sports 800 (más néven Yotahachi) és a Supra modellektől származik. A tanulmányt az a THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) rendszer hajtja, amit a TS050 Hybrid versenygépben tökéletesítettek.
Dizájn
A vérbeli sportkocsik funkcionalitását megtestesítő GR HV SPORTS modell
LED
fényszórói, alumínium keréktárcsái és hátsó diffúzora a TS050 Hybrid látványát idézik. A dizájn egyértelmű utalás a Toyota jelenlétére a motorsportban. A matt fekete külső fényezés hatásosan hangsúlyozza ki az autó erejét és agresszivitását.
Utastér
Az automata sebességváltó üzemmód-választókapcsolói a középkonzolon kaptak helyet, ami versenyautós hangulatot teremt. A motorindító gomb érdekes helyen, a váltókar tetején található.
A vezetés öröme
A vezető egy telivér sportkocsiban élvezheti a THS-R rendszer teljesítményét, miközben átéli a targatető nyújtotta szabadságérzetet. Az autós egyetlen gombnyomással átkapcsolhat manuális üzemmódba, és ilyenkor a hatfokozatú manuális váltómű karja egy hagyományos H-kulisszában mozog (az autó egyébként automata). A hibrid akkumulátor az autó tömegközéppontjának közelében kapott helyett. E súlyos alkatrész ideális elhelyezésével tovább javult az autó sportos karaktere.
A legfontosabb műszaki adatok
Név |
Hosszúság (mm) |
Szélesség (mm) |
Magasság (mm) |
Hajtás módja |
Ülések száma |
GR HV SPORTS tanulmány |
4.395 |
1.805 |
1.280 |
Orrmotor, hátsókerékhajtás |
2 |