Autó
sulaki - 2017-07-19
Ez persze nem véletlen annak ismeretében, hogy a Toyota évek óta az egyetlen autógyártó (és autómárka), amelynek három modellje is szerepel a világ tíz legnépszerűbb autója között
A Business Insider szerint 2016-ban az egy évvel korábbihoz képest 4,6%-al több, mintegy 88,1 millió új autó talált gazdára világszerte. Ebből közel 10,2 millió darabot, azaz nagyságrendileg minden nyolcadikat a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota, és prémium márkája, a Lexus adta el.
Az idén immár 20 éve környezetbarát hibrid modelljeivel hódító Toyota, és luxusmárkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus együttesen tavaly közel 10,2 millió új autót értékesített világszerte. Ezzel a japán gyártó minimális lemaradással a második helyre szorult az autógyártók rangsorában (csak hogy az idei év első negyedévének végére már vissza is szerezze az elsőséget), ám mindezt úgy tette, hogy közben messze a Toyota volt a legnépszerűbb autómárka a legtöbb országban. A brit Regtransfers által összesített adatok, és az azok alapján készült infografika tanúsága szerint ugyanis a Toyota márka tavaly 49 országban végzett az értékesítési statisztikák élén, amit egyetlen másik márka sem tudott még csupán megközelíteni sem.
Ez persze nem véletlen annak ismeretében, hogy a Toyota évek óta az egyetlen autógyártó (és autómárka), amelynek három modellje is szerepel a világ tíz legnépszerűbb autója között (az Európában nem forgalmazott Camry, a hibrid meghajtása révén idehaza is rekordokat döntögető RAV4 és az örök kedvenc, világelső Corolla), miközben a Hilux révén a világ legnépszerűbb pickupját is jegyzi. A modelljeinek legendás megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony fenntartási költségeiről ismert, újabban azonban látványos, trendi dizájnjával is hódító japán autógyártó elképesztő világszintű sikerének titka kétségtelenül a húsz éve általa kifejlesztett és világhódító útjára indult hibrid technológia: az elmúlt húsz évben a Toyota és a Lexus több, mint 10,5 millió hibrid autót értékesített világszerte, és miközben az első 1 millió hibrid modell eladásához 10 év kellett, addig az utolsó 1 millió már kevesebb, mint 1 év alatt talált gazdára, a hibrid értékesítések növekedésének üteme pedig folyamatosan növekszik.
2016-ban egyébiránt a világ autópiaca 2012 óta a legdinamikusabb növekedést produkálta, aminek motorja Kína (+3,2 millió új autó) és az EU voltak (+1,1 millió új autó). Az idei évben a szakértők hasonló dinamikájú növekedést várnak, aminek köszönhetően a Toyota akár 10,58 milliós értékesítéssel is zárhatja az évet (szemben az eredeti, 10,2 milliós céllal), ami a vállalat fennállásának legjobb eredménye lehet.
Az idén immár 20 éve környezetbarát hibrid modelljeivel hódító Toyota, és luxusmárkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus együttesen tavaly közel 10,2 millió új autót értékesített világszerte. Ezzel a japán gyártó minimális lemaradással a második helyre szorult az autógyártók rangsorában (csak hogy az idei év első negyedévének végére már vissza is szerezze az elsőséget), ám mindezt úgy tette, hogy közben messze a Toyota volt a legnépszerűbb autómárka a legtöbb országban. A brit Regtransfers által összesített adatok, és az azok alapján készült infografika tanúsága szerint ugyanis a Toyota márka tavaly 49 országban végzett az értékesítési statisztikák élén, amit egyetlen másik márka sem tudott még csupán megközelíteni sem.
Ez persze nem véletlen annak ismeretében, hogy a Toyota évek óta az egyetlen autógyártó (és autómárka), amelynek három modellje is szerepel a világ tíz legnépszerűbb autója között (az Európában nem forgalmazott Camry, a hibrid meghajtása révén idehaza is rekordokat döntögető RAV4 és az örök kedvenc, világelső Corolla), miközben a Hilux révén a világ legnépszerűbb pickupját is jegyzi. A modelljeinek legendás megbízhatóságáról, elnyűhetetlenségéről és alacsony fenntartási költségeiről ismert, újabban azonban látványos, trendi dizájnjával is hódító japán autógyártó elképesztő világszintű sikerének titka kétségtelenül a húsz éve általa kifejlesztett és világhódító útjára indult hibrid technológia: az elmúlt húsz évben a Toyota és a Lexus több, mint 10,5 millió hibrid autót értékesített világszerte, és miközben az első 1 millió hibrid modell eladásához 10 év kellett, addig az utolsó 1 millió már kevesebb, mint 1 év alatt talált gazdára, a hibrid értékesítések növekedésének üteme pedig folyamatosan növekszik.
2016-ban egyébiránt a világ autópiaca 2012 óta a legdinamikusabb növekedést produkálta, aminek motorja Kína (+3,2 millió új autó) és az EU voltak (+1,1 millió új autó). Az idei évben a szakértők hasonló dinamikájú növekedést várnak, aminek köszönhetően a Toyota akár 10,58 milliós értékesítéssel is zárhatja az évet (szemben az eredeti, 10,2 milliós céllal), ami a vállalat fennállásának legjobb eredménye lehet.