Autó
sulaki - 2017-07-12
A Toyota alaposan felkavarhatja az állóvizet a hazai piacon
A hazánkban az első félévben környezetbarát hibrid modelljei révén elképesztő, a piaci bővülés üteménél négyszer gyorsabb, 57,1%-os növekedést produkáló Toyota nem ül a babérjain: a modelljei legendás megbízhatóságáról és alacsony üzemben tartási költségeiről ismert japán gyártó három legnépszerűbb személyautója, a Yaris, az Auris és a RAV4 esetén egyedi, limitált szériás, Selection elnevezésű modellváltozatot mutat be, amivel alaposan felkavarhatja az állóvizet a hazai piacon.
A környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően Magyarországon is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető, világelső Toyota első féléves növekedéséhez hasonlót a hazai piac TOP20 szereplője közül egyetlen márka sem tud felmutatni. A világ vezető prémium hibrid márkájaként ismert Lexus-t is jegyző japán gyártó azonban továbbra sem lassít: három legnépszerűbb személyautója, a szegmensének értékesítéseit 22,7%-os szegmensrészesedéssel magasan vezető Yaris, a testvérmodelljével, a Corollával közösen szegmensében dobogós Auris, és a szintén kimagasló, 22,6%-os részesedéssel szegmenselső RAV4 modellekhez bemutatott, Selection elnevezésű limitált széria trendi, személyre szabható, prémium kivitelű modelljei további új vásárlókat szólíthatnak meg a márka számára.
Az autójukra az önkifejezés egyik eszközeként tekintő vásárlókat megszólító egyszerre izgalmas és elegáns Selection kínálat révén az ügyfelek egyéniségükhöz, életstílusokhoz szabva egészen egyedivé tehetik autójukat.
A Yaris Selection esetén négyféle (gyöngyfehér, platinum bronz, vízkék és burgundi vörös) az Auris Selection esetében háromféle (gyöngyfehér, burgundi vörös és gránitszürke) míg a RAV4 Selectionnél kétféle (ezüst és smaragd) egyedi külső fényezés közül választhat az ügyfél.
A Yarisnál ehhez hátsó légterelő, fekete tető és külső tükörburkolatok, sötétített hátsó üvegezés, a karosszéria színére fényezett, méhsejt mintás hűtőrács, zongoralakk fényezésű küszöbelemek és 16 collos csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák és merész, egyedi utastér megoldások tartoznak. A műszerfal dekorációs elemei, az ajtóburkolatok – és persze a külső fényezés színét idéző üléskárpitok – stílusos egységet alkotnak. A Yaris Selection Vízkék változat esetén például a puha és kifinomult, kimagasló minőségű fekete üléskárpitot szürke oldalpárnázás és kék varrás díszíti. Ugyanezeket a kék öltéseket láthatjuk a kormánykerék, a sebességváltó gomb és kézifékkar perforált bőrborításán is, sőt a kék szín a műszerfalon és az ajtók betétein is látványosan megjelenik (hasonlóan kerül végig vitelre külső szín tematikája az utastérben a többi fényezés esetén is).
Az Auris esetében a stílusos külső elemek, például a hátsó légterelővel és cápauszony antennával kiegészített tető, a külső tükörburkolatok, a hűtőmaszk, a küszöbelemek, illetve a Touring Sports változat tetősínjei szintén fekete fényezést kaptak, amihez 17 collos könnyűfém tárcsák társulnak. Az utastérben szintén végigvonul a tematika a szürke kárpitozású, fekete Alcantara betétekkel ellátott kényelmes sportülésen, valamint a kormánykerekén és a váltókaron található bőrborításon.
ARAV4 Selection szintén az igazi egyéniségek autója, akik szeretik spontán ötletekkel felpezsdíteni az eleganciát és a nyugalmat: a fekete a tükörburkolatok, tetősínek és lökhárító védőelemek, a 18 collos csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák valamint a Bi-LED fényszórók és a
A limitált szériás Selection kínálat modelljei mindemellett a biztonság területén sem ismernek kompromisszumot, legyen szó ugyanis akár a Yarisról, az Aurisról vagy épp a RAV4-esről, a Selection változatokban alapfelszereltség az aktív biztonsági rendszerek széles tárházát kínáló Toyota Safety Sense rendszer: ütközés előtti biztonsági rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerés, automatikus távolságifény-vezérlés, a RAV4 esetén további funkció az utánfutó kilengésre figyelmeztető rendszer, míg az ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosészleléssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer pedig kormányzási rásegítéssel is el van látva. Épp így alapfelszereltség a Selection modellekben a high tech, 7 collos érintőképernyővel ellátott Toyota Touch 2 multimédia rendszer: magyar nyelvű navigáció, MP3, WMA, USB, 6 hangszóró,
„Jóllehet elsőre talán úgy gondolnánk, hogy a Selection modellek az egyéniségük kifejezését különösen fontosnak tartó magánvásárlók körében lehetnek népszerűek, várakozásaink szerint a flottavásárlók körében is érdeklődésre tarthatnak majd számot. Az izgalmas vállalati arculat építésének épp úgy eszköze lehet az egyszerre trendi és elegáns Selection modellek megjelenése a vállalati flottában, mint az autókat használó alkalmazottak motivációjáé. Ez pedig nem utolsó szempont a környezetbarát, alacsony fogyasztást és üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modelljei révén a flottapiacon látványosan előretörő Toyota számára, amely a piac TOP10 szereplője közül ezen a területen is a legnagyobb, 78%-os növekedést produkálta. A Yaris értékesítésekből az idei év első félévében egyébiránt 31,2%-ot tettek ki a flottavásárlások, míg az Auris esetén 61%, a RAV4 esetében pedig 49,8% volt ez az arány.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Tapasztalataink egyébiránt azt mutatják, hogy az önkifejezés fontossága, és a környezettudatosság gyakran kéz a kézben jár. Éppen ezért várakozásaink szerint a Selection modellek esetében az áltagosnál is magasabb lesz a környezetbarát hibrid eladások aránya, ami a Yarisnál már most is 20% körül, az Aurisnál 45% magasságában, míg a RAV4 esetében 75% körül alakul.” – teszi hozzá a szakember.
A limitált szériás Selection modellek ezen a héten, július 10-15 között nyílt napok keretében mutatkoznak be a magyarországi Toyota márkakereskedésekben. A svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint egyébiránt a hazai vásárlók a ’Családi gépkocsik’ körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának, Varga Zsombor elmondása szerint pedig az erre reflektálva a márka teljes személyautó portfóliójára kidolgozott ’Best Buy’ ajánlatok a Selection modellekre is érvényesek.”
A környezetbarát hibrid modelljei sikerének köszönhetően Magyarországon is hónapról hónapra értékesítési rekordokat döntögető, világelső Toyota első féléves növekedéséhez hasonlót a hazai piac TOP20 szereplője közül egyetlen márka sem tud felmutatni. A világ vezető prémium hibrid márkájaként ismert Lexus-t is jegyző japán gyártó azonban továbbra sem lassít: három legnépszerűbb személyautója, a szegmensének értékesítéseit 22,7%-os szegmensrészesedéssel magasan vezető Yaris, a testvérmodelljével, a Corollával közösen szegmensében dobogós Auris, és a szintén kimagasló, 22,6%-os részesedéssel szegmenselső RAV4 modellekhez bemutatott, Selection elnevezésű limitált széria trendi, személyre szabható, prémium kivitelű modelljei további új vásárlókat szólíthatnak meg a márka számára.
Az autójukra az önkifejezés egyik eszközeként tekintő vásárlókat megszólító egyszerre izgalmas és elegáns Selection kínálat révén az ügyfelek egyéniségükhöz, életstílusokhoz szabva egészen egyedivé tehetik autójukat.
A Yaris Selection esetén négyféle (gyöngyfehér, platinum bronz, vízkék és burgundi vörös) az Auris Selection esetében háromféle (gyöngyfehér, burgundi vörös és gránitszürke) míg a RAV4 Selectionnél kétféle (ezüst és smaragd) egyedi külső fényezés közül választhat az ügyfél.
A Yarisnál ehhez hátsó légterelő, fekete tető és külső tükörburkolatok, sötétített hátsó üvegezés, a karosszéria színére fényezett, méhsejt mintás hűtőrács, zongoralakk fényezésű küszöbelemek és 16 collos csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák és merész, egyedi utastér megoldások tartoznak. A műszerfal dekorációs elemei, az ajtóburkolatok – és persze a külső fényezés színét idéző üléskárpitok – stílusos egységet alkotnak. A Yaris Selection Vízkék változat esetén például a puha és kifinomult, kimagasló minőségű fekete üléskárpitot szürke oldalpárnázás és kék varrás díszíti. Ugyanezeket a kék öltéseket láthatjuk a kormánykerék, a sebességváltó gomb és kézifékkar perforált bőrborításán is, sőt a kék szín a műszerfalon és az ajtók betétein is látványosan megjelenik (hasonlóan kerül végig vitelre külső szín tematikája az utastérben a többi fényezés esetén is).
Az Auris esetében a stílusos külső elemek, például a hátsó légterelővel és cápauszony antennával kiegészített tető, a külső tükörburkolatok, a hűtőmaszk, a küszöbelemek, illetve a Touring Sports változat tetősínjei szintén fekete fényezést kaptak, amihez 17 collos könnyűfém tárcsák társulnak. Az utastérben szintén végigvonul a tematika a szürke kárpitozású, fekete Alcantara betétekkel ellátott kényelmes sportülésen, valamint a kormánykerekén és a váltókaron található bőrborításon.
ARAV4 Selection szintén az igazi egyéniségek autója, akik szeretik spontán ötletekkel felpezsdíteni az eleganciát és a nyugalmat: a fekete a tükörburkolatok, tetősínek és lökhárító védőelemek, a 18 collos csiszolt hatású könnyűfém keréktárcsák valamint a Bi-LED fényszórók és a
LED
fénysávos nappali menetfény az autó külsejének kölcsönöznek egyedi, azonnal felismerhető prémium jegyeket, míg a finom varrású kárpit, vagy épp az ülések dombornyomású RAV4 emblémája a belső teret teszik összetéveszthetetlenné. Az Ezüst fényezésű változat kifinomult fekete bőrüléseit természetes és szintetikus bőrből készült, keresztirányú steppeléssel díszített, Sötét Rózsa árnyalatú betétek egészítik ki, míg a RAV4 Selection Smaragd kivitel stílusos, világos bőrülésein átlós steppelés díszíti a természetes és szintetikus bőrből készült, Világos Bézs színű betéteket.
A limitált szériás Selection kínálat modelljei mindemellett a biztonság területén sem ismernek kompromisszumot, legyen szó ugyanis akár a Yarisról, az Aurisról vagy épp a RAV4-esről, a Selection változatokban alapfelszereltség az aktív biztonsági rendszerek széles tárházát kínáló Toyota Safety Sense rendszer: ütközés előtti biztonsági rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerés, automatikus távolságifény-vezérlés, a RAV4 esetén további funkció az utánfutó kilengésre figyelmeztető rendszer, míg az ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosészleléssel, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer pedig kormányzási rásegítéssel is el van látva. Épp így alapfelszereltség a Selection modellekben a high tech, 7 collos érintőképernyővel ellátott Toyota Touch 2 multimédia rendszer: magyar nyelvű navigáció, MP3, WMA, USB, 6 hangszóró,
Bluetooth
a szöveges üzenetek megjelenítésének opciójával, tolatókamera, iPod integrálás, lehetőség a Toyota Touch 2 with Go navigációs rendszer installálására.
„Jóllehet elsőre talán úgy gondolnánk, hogy a Selection modellek az egyéniségük kifejezését különösen fontosnak tartó magánvásárlók körében lehetnek népszerűek, várakozásaink szerint a flottavásárlók körében is érdeklődésre tarthatnak majd számot. Az izgalmas vállalati arculat építésének épp úgy eszköze lehet az egyszerre trendi és elegáns Selection modellek megjelenése a vállalati flottában, mint az autókat használó alkalmazottak motivációjáé. Ez pedig nem utolsó szempont a környezetbarát, alacsony fogyasztást és üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modelljei révén a flottapiacon látványosan előretörő Toyota számára, amely a piac TOP10 szereplője közül ezen a területen is a legnagyobb, 78%-os növekedést produkálta. A Yaris értékesítésekből az idei év első félévében egyébiránt 31,2%-ot tettek ki a flottavásárlások, míg az Auris esetén 61%, a RAV4 esetében pedig 49,8% volt ez az arány.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Tapasztalataink egyébiránt azt mutatják, hogy az önkifejezés fontossága, és a környezettudatosság gyakran kéz a kézben jár. Éppen ezért várakozásaink szerint a Selection modellek esetében az áltagosnál is magasabb lesz a környezetbarát hibrid eladások aránya, ami a Yarisnál már most is 20% körül, az Aurisnál 45% magasságában, míg a RAV4 esetében 75% körül alakul.” – teszi hozzá a szakember.
A limitált szériás Selection modellek ezen a héten, július 10-15 között nyílt napok keretében mutatkoznak be a magyarországi Toyota márkakereskedésekben. A svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint egyébiránt a hazai vásárlók a ’Családi gépkocsik’ körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának, Varga Zsombor elmondása szerint pedig az erre reflektálva a márka teljes személyautó portfóliójára kidolgozott ’Best Buy’ ajánlatok a Selection modellekre is érvényesek.”