Autó
sulaki - 2017-06-28
Ha van kontinens, ahol a pickupok valóban a legkeményebb igénybevételnek vannak kitéve a mindennapi használat során, akkor az Afrika
A világ legnépszerűbb, egyben legkeményebbnek tartott pickupja, a magyarországi pickup értékesítések egyharmadát is kitevő Toyota Hilux ismét bizonyított: az utcai modellre épült versenygép ezúttal a Kalahári sivagatot hódította meg: nem csupán az első két helyet hódította el, de minden géposztályban az első helyen végezve, elsöprő győzelmet aratott a 2017. június 23-25-én Jwanengben (Dél-Botswana) megrendezett Toyota Kalahári Botswana 1000 Sivatagi Versenyen.
Ha van kontinens, ahol a pickupok valóban a legkeményebb igénybevételnek vannak kitéve a mindennapi használat során, akkor az Afrika. Nem véletlen, hogy legyen szó akár mindennapos közlekedési eszközről, munkagépről, vagy épp versenygépről, Afrikában a legkeményebbnek, legstrapabíróbbnak és legelnyűhetetlenebbnek tartott, számtalanszor bizonyított Toyota Hilux az egyértelmű választás. A modell ezúttal is bizonyította legendás megbízhatóságát, minden géposztályban elsöprő győzelmet aratva a Kalahári sivatagot átszelő tereprally versenyen.
Az első helyezett a korábbi Dakar-győztes Giniel de Villiers lett, aki Dennis Murphyvel autózott együtt: a Toyota Gazoo Racing SA Hilux géppel versenyző páros idén aratta első győzelmét a Sivatagi Versenyen.Időeredményük mindössze hat másodperccel volt jobb, mint az utánuk célba érő autóé, ám a maratoni futam első helyéért járó dupla pontszám a későbbiekben még nagyon sokat érhet a bajnokságban. A célvonalon másodikként átszáguldó Leeroy Poulter és Rob Howie számára egy tíz futamon át tartó győzelmi sorozat tört meg.
„Csodás érzés, hogy a trófeagyűjteményemet immár a Sivatagi Versenyen szerzett kupával is gazdagíthatom.” – fogalmaz boldogan Giniel de Villiers, aki idén már negyedszer próbált győzni az 1000 kilométeres versenytávon. „Nagyon kemény volt a sivatagi menet, de Dennis tökéletes munkát végzett, és szerencsések voltunk, mert a futam során egyszer sem hibásodott meg az autónk.”
Poulter és Howie számára szokás szerint eredményesen kezdődött a verseny. A páros bizonyult a leggyorsabbnak a pénteki időmérőn – még ha csupán 25 másodperccel is, ami elég karcsúnak számít. Ez bármelyik másik terepversenyen elégnek bizonyulhat, ám a Kalahári könyörtelen hely, és a második versenynapon elszenvedett defekt miatt a De Villiers/Murphy páros mögé kényszerültek.A két nehézsúlyú közt ezután komoly adok-kapok alakult ki; a második versenynapon a Poulter/Howie páros mindvégig De Villiersék sarkában lihegett, és a két FIA-osztályú Hilux fényesen bizonyította kimagasló teljesítményét és strapabírását, miközben a Kalahári sivatagban száguldottak. Poulter jól tudta, hogy azonnal oda kell lépnie, ha De Villiers kisodródik valahol, de nem volt képes eléggé befogni őt ahhoz, hogy átvegye a vezetést. A tapasztalt és kitartó De Villiers keményen küzdött, és az őt szorongató Poulter előtt hat másodperccel ért célba – ami elképesztően szoros küzdelmet jelent egy 100 kilométeres futamon.
De Villiers tehát megkapta első trófeáját a Sivatagi Versenyen, a Toyota pedig megszerezte az első két helyezést. A sikersorozat azonban nem ért véget ezzel, hiszen a Malalane Toyota Hilux legénysége, Johan és Werner Horn összetettben harmadik lett, így a dobogó minden fokán Toyota-pilóták álltak.
„Nem is lehetnénk boldogabbak ezen a hétvégén.” – fogalmaz mosolyogva Glyn Hall, a Toyota Gazoo Racing SA csapatfőnöke. „A Sivatagi Versenyen sosem könnyű győzni, de az már tényleg különleges teljesítmény, hogy minden géposztályban mi nyertünk. Ráadásul ez a futam értékes tesztként is szolgált a Dakar-programhoz, szóval ezt a botswanai hétvégét nem is zárhattuk volna eredményesebben.”
A Toyota Kalahári Botswana 1000 Sivatagi Verseny a 2017-es SACCS bajnokság harmadik futama volt. A mezőny legközelebb 2017. július 28-29-én áll rajthoz Harrismith-ben.
Ha van kontinens, ahol a pickupok valóban a legkeményebb igénybevételnek vannak kitéve a mindennapi használat során, akkor az Afrika. Nem véletlen, hogy legyen szó akár mindennapos közlekedési eszközről, munkagépről, vagy épp versenygépről, Afrikában a legkeményebbnek, legstrapabíróbbnak és legelnyűhetetlenebbnek tartott, számtalanszor bizonyított Toyota Hilux az egyértelmű választás. A modell ezúttal is bizonyította legendás megbízhatóságát, minden géposztályban elsöprő győzelmet aratva a Kalahári sivatagot átszelő tereprally versenyen.
Az első helyezett a korábbi Dakar-győztes Giniel de Villiers lett, aki Dennis Murphyvel autózott együtt: a Toyota Gazoo Racing SA Hilux géppel versenyző páros idén aratta első győzelmét a Sivatagi Versenyen.Időeredményük mindössze hat másodperccel volt jobb, mint az utánuk célba érő autóé, ám a maratoni futam első helyéért járó dupla pontszám a későbbiekben még nagyon sokat érhet a bajnokságban. A célvonalon másodikként átszáguldó Leeroy Poulter és Rob Howie számára egy tíz futamon át tartó győzelmi sorozat tört meg.
„Csodás érzés, hogy a trófeagyűjteményemet immár a Sivatagi Versenyen szerzett kupával is gazdagíthatom.” – fogalmaz boldogan Giniel de Villiers, aki idén már negyedszer próbált győzni az 1000 kilométeres versenytávon. „Nagyon kemény volt a sivatagi menet, de Dennis tökéletes munkát végzett, és szerencsések voltunk, mert a futam során egyszer sem hibásodott meg az autónk.”
Poulter és Howie számára szokás szerint eredményesen kezdődött a verseny. A páros bizonyult a leggyorsabbnak a pénteki időmérőn – még ha csupán 25 másodperccel is, ami elég karcsúnak számít. Ez bármelyik másik terepversenyen elégnek bizonyulhat, ám a Kalahári könyörtelen hely, és a második versenynapon elszenvedett defekt miatt a De Villiers/Murphy páros mögé kényszerültek.A két nehézsúlyú közt ezután komoly adok-kapok alakult ki; a második versenynapon a Poulter/Howie páros mindvégig De Villiersék sarkában lihegett, és a két FIA-osztályú Hilux fényesen bizonyította kimagasló teljesítményét és strapabírását, miközben a Kalahári sivatagban száguldottak. Poulter jól tudta, hogy azonnal oda kell lépnie, ha De Villiers kisodródik valahol, de nem volt képes eléggé befogni őt ahhoz, hogy átvegye a vezetést. A tapasztalt és kitartó De Villiers keményen küzdött, és az őt szorongató Poulter előtt hat másodperccel ért célba – ami elképesztően szoros küzdelmet jelent egy 100 kilométeres futamon.
De Villiers tehát megkapta első trófeáját a Sivatagi Versenyen, a Toyota pedig megszerezte az első két helyezést. A sikersorozat azonban nem ért véget ezzel, hiszen a Malalane Toyota Hilux legénysége, Johan és Werner Horn összetettben harmadik lett, így a dobogó minden fokán Toyota-pilóták álltak.
„Nem is lehetnénk boldogabbak ezen a hétvégén.” – fogalmaz mosolyogva Glyn Hall, a Toyota Gazoo Racing SA csapatfőnöke. „A Sivatagi Versenyen sosem könnyű győzni, de az már tényleg különleges teljesítmény, hogy minden géposztályban mi nyertünk. Ráadásul ez a futam értékes tesztként is szolgált a Dakar-programhoz, szóval ezt a botswanai hétvégét nem is zárhattuk volna eredményesebben.”
A Toyota Kalahári Botswana 1000 Sivatagi Verseny a 2017-es SACCS bajnokság harmadik futama volt. A mezőny legközelebb 2017. július 28-29-én áll rajthoz Harrismith-ben.