Autó
sulaki - 2017-05-23
A Nissan GB egy Viktoriánus korból (19. század) származó technológia alkalmazásával csökkenti az okostelefonok vezetés közbeni figyelemelterelő hatásából eredő problémákat
Viktoriánus találmány – 21. századi alkalmazása: a Nissan
A megoldás szépsége az egyszerűségében rejlik. A Nissan Signal Shield egy kísérleti
Ha egy mobiltelefont helyeznek a rekeszbe, és lezárják a fedelét, a Nissan Signal Shield „csendes zónát”-hoz létre, és blokkolja a telefon összes kimenő illetve bejövő mobil-, Wi-Fi- és Bluetooth-kapcsolatát.
A koncepció lényege, hogy megadja a vezetőknek a lehetőséget, hogy kizárják a rengeteg üzenet, közösségi oldal értesítés és alkalmazás riasztás figyelemelterelő hatását, melyekkel az okostelefon használóknak nap, mint nap számolniuk kell.
A probléma egyre súlyosabb méreteket ölt: az RAC (Royal Automobile Club) szerint 2014-ben a vezetők 8%-a ismerte el, hogy előfordul, hogy kézbe veszi telefonját vezetés közben. Ez a szám 2016-ban már 31% volt.(1)
A felhasználók késztetést éreznek arra, hogy megnézzék üzeneteiket és értesítéseiket még vezetés közben is. A Nissan saját kutatásának eredménye szerint pedig minden ötödik vezető (18%) ismerte el, hogy küldött már szöveges üzenetet vezetés közben.
Minden Nissan crossover kínál
A Nissan Signal Shield opcionálissá teszi a kapcsolatban maradást, és választási lehetőséget kínál a vezetőnek: elérhető marad az úton is vagy „telefonmentes” időt és helyet teremt magának. Ez gyakorlatilag egy digitális detoxikáló, mely lehetővé teszi a zavaró tényezők nélküli vezetést.
Ha a vezető hallgatni akarja a telefonján tárolt zenéket vagy podcastokat, arra továbbra is lehetősége van, hiszen telefonját csatlakoztathatja a jármű szórakoztató rendszeréhez az USB- vagy AUX-csatlakozókon keresztül. Az eszköz vezetékes kapcsolatai a Nissan Signal Shield rekeszben is működnek.
A telefon kapcsolatainak visszaállításához a vezetőnek mindössze annyit kell tennie, hogy kinyitja a rekeszt a kartámaszban – ehhez nem szükséges levennie a szemét az útról vagy megérintenie a telefont – és a telefon ismét kapcsolódhat a mobilhálózathoz és az autó Bluetooth-rendszeréhez.
Ez az innováció a Faraday-kalitka elve alapján működik. A szerkezet egy valamilyen vezető anyagból pl. fémhuzalból készült ház, mely blokkolja az elektromágneses mezőket. Nevét feltalálójáról – Michael Faradayről az úttörő angol tudósról – kapta, aki az 1830-as években találta fel a szerkezetet.
Ha egy elektronikus készüléket, pl. egy okostelefont helyeznek bele, akkor minden elektromágneses jel – például a mobil- vagy Bluetooth-kapcsolat – eloszlik a kalitka vezető anyagán, így nem jut el az eszközhöz.
Alex Smith, a Nissan Motor GB ügyvezető igazgatója a következőket mondta el: „Napjainkban a Nissan autói a legbiztonságosabbak közé tartoznak, mégis folyamatosan új megoldásokat keresünk, melyek hozzájárulhatnak ügyfeleink jólétéhez. A vezetés közbeni mobiltelefon-használat növekvő aggodalmat kelt az autóiparban és a társadalomban is. Különösen nagy gondot jelentenek a push üzenetek, vagyis a szöveges üzenetek, a közösségi oldalak és az alkalmazások értesítései, mivel ezek nagy csábítást jelentenek a vezetőknek, hogy a készüléküket a kézükbe vegyék.”
„A Nissan Signal Shield koncepció az egyik legjobb megoldást kínálja a vezetőknek arra, hogy vezetés közben megszabaduljanak az okostelefonok figyelemelterelő hatásától. A lényeg, hogy minél több kontrollt adjunk a kezükbe a vezetés során, és ne kevesebbet. A vezetők egy része tudomást sem vesz okostelefonjáról miközben vezet, de ez a megoldás azok számára is egy nagyon egyszerű lehetőséget kínál, akik nehezen hagyják figyelmen kívül a hangjelzéseket napjaink online világában.”
Az RAC közlekedésbiztonsági szóvivője, Pete Williams a következőket tette hozzá: „Felméréseink szerint a vezetés közbeni kézi telefonhasználat járványos méreteket öltött. A mobiltelefonok technológiájának fejlődésével egyre több emberben alakult ki függőség. Azonban a kézben tartott mobiltelefon használata vezetés közben fizikai és mentális figyelemelterelő tényező, és 2003 óta illegális is.”
„A Nissan Signal Shield technológia jó példája annak, hogyan lehet segíteni a vezetőket abban, hogy megfontoltan használják telefonjukat. Sokan egyszerűen nem tudnak ellenállni a kísértésnek, nekik segítség lehet ez a mobilmentes zóna, melyet az új technológia nyújt. Arra kérjük a sofőröket, hogy fogadják meg, hogy nem használják kézben tartva készüléküket míg vezetnek: látogassák meg a www.bephonesmart.uk, oldalt, és ígéretüket osszák meg családjukkal és barátaikkal is.”
GB
egy csaknem 200 éves technológiát vetett be az új koncepciójában, hogy megoldást találjon a mobiltelefonok figyelemelterelő hatására vezetés közben.
A megoldás szépsége az egyszerűségében rejlik. A Nissan Signal Shield egy kísérleti
rekesz
a Nissan Juke kartámaszában, ez tulajdonképpen egy Faraday-kalitka, melynek koncepciója az 1830-as évekből származik.
Ha egy mobiltelefont helyeznek a rekeszbe, és lezárják a fedelét, a Nissan Signal Shield „csendes zónát”-hoz létre, és blokkolja a telefon összes kimenő illetve bejövő mobil-, Wi-Fi- és Bluetooth-kapcsolatát.
A koncepció lényege, hogy megadja a vezetőknek a lehetőséget, hogy kizárják a rengeteg üzenet, közösségi oldal értesítés és alkalmazás riasztás figyelemelterelő hatását, melyekkel az okostelefon használóknak nap, mint nap számolniuk kell.
A probléma egyre súlyosabb méreteket ölt: az RAC (Royal Automobile Club) szerint 2014-ben a vezetők 8%-a ismerte el, hogy előfordul, hogy kézbe veszi telefonját vezetés közben. Ez a szám 2016-ban már 31% volt.(1)
A felhasználók késztetést éreznek arra, hogy megnézzék üzeneteiket és értesítéseiket még vezetés közben is. A Nissan saját kutatásának eredménye szerint pedig minden ötödik vezető (18%) ismerte el, hogy küldött már szöveges üzenetet vezetés közben.
Minden Nissan crossover kínál
Bluetooth
csatlakozási lehetőséget, így a vezetők kihangosítva kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat, ha az biztonságos. A vadonatúj Micra NissanConnect vagy Apple Carplay rendszerei pedig még ennél is szorosabb integrációt tesznek lehetővé a telefonok alkalmazásaival.
A Nissan Signal Shield opcionálissá teszi a kapcsolatban maradást, és választási lehetőséget kínál a vezetőnek: elérhető marad az úton is vagy „telefonmentes” időt és helyet teremt magának. Ez gyakorlatilag egy digitális detoxikáló, mely lehetővé teszi a zavaró tényezők nélküli vezetést.
Ha a vezető hallgatni akarja a telefonján tárolt zenéket vagy podcastokat, arra továbbra is lehetősége van, hiszen telefonját csatlakoztathatja a jármű szórakoztató rendszeréhez az USB- vagy AUX-csatlakozókon keresztül. Az eszköz vezetékes kapcsolatai a Nissan Signal Shield rekeszben is működnek.
A telefon kapcsolatainak visszaállításához a vezetőnek mindössze annyit kell tennie, hogy kinyitja a rekeszt a kartámaszban – ehhez nem szükséges levennie a szemét az útról vagy megérintenie a telefont – és a telefon ismét kapcsolódhat a mobilhálózathoz és az autó Bluetooth-rendszeréhez.
Ez az innováció a Faraday-kalitka elve alapján működik. A szerkezet egy valamilyen vezető anyagból pl. fémhuzalból készült ház, mely blokkolja az elektromágneses mezőket. Nevét feltalálójáról – Michael Faradayről az úttörő angol tudósról – kapta, aki az 1830-as években találta fel a szerkezetet.
Ha egy elektronikus készüléket, pl. egy okostelefont helyeznek bele, akkor minden elektromágneses jel – például a mobil- vagy Bluetooth-kapcsolat – eloszlik a kalitka vezető anyagán, így nem jut el az eszközhöz.
Alex Smith, a Nissan Motor GB ügyvezető igazgatója a következőket mondta el: „Napjainkban a Nissan autói a legbiztonságosabbak közé tartoznak, mégis folyamatosan új megoldásokat keresünk, melyek hozzájárulhatnak ügyfeleink jólétéhez. A vezetés közbeni mobiltelefon-használat növekvő aggodalmat kelt az autóiparban és a társadalomban is. Különösen nagy gondot jelentenek a push üzenetek, vagyis a szöveges üzenetek, a közösségi oldalak és az alkalmazások értesítései, mivel ezek nagy csábítást jelentenek a vezetőknek, hogy a készüléküket a kézükbe vegyék.”
„A Nissan Signal Shield koncepció az egyik legjobb megoldást kínálja a vezetőknek arra, hogy vezetés közben megszabaduljanak az okostelefonok figyelemelterelő hatásától. A lényeg, hogy minél több kontrollt adjunk a kezükbe a vezetés során, és ne kevesebbet. A vezetők egy része tudomást sem vesz okostelefonjáról miközben vezet, de ez a megoldás azok számára is egy nagyon egyszerű lehetőséget kínál, akik nehezen hagyják figyelmen kívül a hangjelzéseket napjaink online világában.”
Az RAC közlekedésbiztonsági szóvivője, Pete Williams a következőket tette hozzá: „Felméréseink szerint a vezetés közbeni kézi telefonhasználat járványos méreteket öltött. A mobiltelefonok technológiájának fejlődésével egyre több emberben alakult ki függőség. Azonban a kézben tartott mobiltelefon használata vezetés közben fizikai és mentális figyelemelterelő tényező, és 2003 óta illegális is.”
„A Nissan Signal Shield technológia jó példája annak, hogyan lehet segíteni a vezetőket abban, hogy megfontoltan használják telefonjukat. Sokan egyszerűen nem tudnak ellenállni a kísértésnek, nekik segítség lehet ez a mobilmentes zóna, melyet az új technológia nyújt. Arra kérjük a sofőröket, hogy fogadják meg, hogy nem használják kézben tartva készüléküket míg vezetnek: látogassák meg a www.bephonesmart.uk, oldalt, és ígéretüket osszák meg családjukkal és barátaikkal is.”