Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-05-20
A 2016 márciusában startoló Tickething hazánkban elsőként hozott létre olyan online piacteret, amelyen bárki biztonságos keretek között értékesítheti feleslegessé vált koncert-, fesztivál-, színház-, vagy éppen sporteseményre szóló belépőjét
Alig egy évvel a hazai indulása után nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az egyik legígéretesebb magyar startup, a belépőjegyek adás-vételére online piacteret kínáló Tickething. Ennek első lépéseként a cég elindította az osztrák piacra specializált szolgáltatását. A cél a folyamatos bővülés, hiszen iparági becslések szerint világszinten több ezer milliárd forintos piacot jelent a jegyek újraértékesítése.
A 2016 márciusában startoló Tickething hazánkban elsőként hozott létre olyan online piacteret, amelyen bárki biztonságos keretek között értékesítheti feleslegessé vált koncert-, fesztivál-, színház-, vagy éppen sporteseményre szóló belépőjét. A magyar startup igazi sikertörténet, hiszen már több mint tízezer regisztrált felhasználóval büszkélkedhet Magyarországon, amely a nyári fesztiválszezonban pedig várhatóan tovább fog nőni.
A cég tervei között hangsúlyos szerepet tölt be a nemzetközi terjeszkedés, amelynek első lépéseként május elején Ausztriában is elérhetővé vált szolgáltatásuk.
„Azért esett nyugati szomszédunkra a választás, mert számos világhírű zenekar és előadó lép fel Ausztriában. A piac mérete is nagyobb és a jegyárak is magasabbak, mint itthon, másrészt elterjedtebbek az elektronikus belépők is. Az is fontos szempont, hogy nincs olyan versenytárs az országban, amelyik számottevő piaci részesedést tudott volna szerezni” – emelte ki Töreky Bence, a Tickething alapítója.
Világszinten több ezer milliárd forintos piac
Bár hazánkban az online jegy újraértékesítés még gyerekcipőben jár, a világon egyre nagyobb lehetőséget jelent a másodlagos jegypiac. Iparági becslések szerint az Egyesült Királyságban például egy milliárd fontot (közel négyszáz milliárd forintot), míg az Egyesült Államokban öt milliárd dollárt (közel ezerötszáz milliárd forintot) tesz ki az újraértékesített jegyek forgalma.
Magyarországon a legtöbben a közösségi médián keresztül próbálják meg eladni a feleslegessé vált elektronikus belépőjegyeiket. Ez azonban rengeteg visszaélésre, csalásra ad lehetőséget. A Tickething ezzel szemben egy teljesen átlátható, biztonságos rendszer, hiszen az eladó előélete, és a teljes tranzakció nyomon követhető, a rendszeren keresztül, ellenőrzött módon megy végbe.
A Tickething célja, hogy piacvezető szolgáltatássá váljon Magyarország után Ausztriában is, majd a megszerzett tapasztalatokra építve, további országokban is elindítaná tevékenységét. A cég fejlődését a
A mobilszolgáltató összesen 150 millió forint értékben ajánlott fel támogatást a kiválasztott vállalkozások számára alacsony százalékú kisebbségi részesedés ellenében. A program keretében a győztes startupok 2016 szeptember óta intenzív felkészítésen, workshopokon, illetve mentoraikkal – Pistyur Veronika, Oszkó Péter, Varga Zoltán, Várkonyi Balázs, Vinnai Balázs – személyes foglalkozásokon vettek részt a szakmai gyarapodás és a partnerhálózatok kiépítése érdekében.
A 2016 márciusában startoló Tickething hazánkban elsőként hozott létre olyan online piacteret, amelyen bárki biztonságos keretek között értékesítheti feleslegessé vált koncert-, fesztivál-, színház-, vagy éppen sporteseményre szóló belépőjét. A magyar startup igazi sikertörténet, hiszen már több mint tízezer regisztrált felhasználóval büszkélkedhet Magyarországon, amely a nyári fesztiválszezonban pedig várhatóan tovább fog nőni.
A cég tervei között hangsúlyos szerepet tölt be a nemzetközi terjeszkedés, amelynek első lépéseként május elején Ausztriában is elérhetővé vált szolgáltatásuk.
„Azért esett nyugati szomszédunkra a választás, mert számos világhírű zenekar és előadó lép fel Ausztriában. A piac mérete is nagyobb és a jegyárak is magasabbak, mint itthon, másrészt elterjedtebbek az elektronikus belépők is. Az is fontos szempont, hogy nincs olyan versenytárs az országban, amelyik számottevő piaci részesedést tudott volna szerezni” – emelte ki Töreky Bence, a Tickething alapítója.
Világszinten több ezer milliárd forintos piac
Bár hazánkban az online jegy újraértékesítés még gyerekcipőben jár, a világon egyre nagyobb lehetőséget jelent a másodlagos jegypiac. Iparági becslések szerint az Egyesült Királyságban például egy milliárd fontot (közel négyszáz milliárd forintot), míg az Egyesült Államokban öt milliárd dollárt (közel ezerötszáz milliárd forintot) tesz ki az újraértékesített jegyek forgalma.
Magyarországon a legtöbben a közösségi médián keresztül próbálják meg eladni a feleslegessé vált elektronikus belépőjegyeiket. Ez azonban rengeteg visszaélésre, csalásra ad lehetőséget. A Tickething ezzel szemben egy teljesen átlátható, biztonságos rendszer, hiszen az eladó előélete, és a teljes tranzakció nyomon követhető, a rendszeren keresztül, ellenőrzött módon megy végbe.
A Tickething célja, hogy piacvezető szolgáltatássá váljon Magyarország után Ausztriában is, majd a megszerzett tapasztalatokra építve, további országokban is elindítaná tevékenységét. A cég fejlődését a
GB
& Partners Tőkealap-kezelő segítette az általa kezelt Prosperitás Proseed Közös Magvető Kockázati Tőkealap befektetésén keresztül. A Tickething 2016-ban bekerült a Telenor Accelerate programjába is, amely az első startup-gyorsító program Magyarországon.
A mobilszolgáltató összesen 150 millió forint értékben ajánlott fel támogatást a kiválasztott vállalkozások számára alacsony százalékú kisebbségi részesedés ellenében. A program keretében a győztes startupok 2016 szeptember óta intenzív felkészítésen, workshopokon, illetve mentoraikkal – Pistyur Veronika, Oszkó Péter, Varga Zoltán, Várkonyi Balázs, Vinnai Balázs – személyes foglalkozásokon vettek részt a szakmai gyarapodás és a partnerhálózatok kiépítése érdekében.