Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-04-08
Elektromos repülőgépek hajtásrendszereinek fejlesztésében is közösen dolgoznak majd a felek
A Siemens Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem meg-erősítette csaknem 20 éve fennálló együttműködését, amelynek keretében a vállalat idén 8 millió forint támogatást nyújt az egyetemnek. Ezen túlmenően az együttműködés még szorosabbá válik a nemrégiben megalakult Felsőokta-tási és Ipari Együttműködési Központ (FIEK) révén, amelynek tagja a BME és a Siemens mellett három további nagyvállalat is. A Siemens és a BME négy évig tartó, a FIEK keretében végzendő közös kutatásának középpontjában az elekt-romos repülőgépekhez fejlesztendő hajtásrendszerek állnak.
Az aláírt, hosszú múltra visszatekintő együttműködés keretében a Siemens a korábbi évekhez hasonlóan többek között szakmai gyakorlatok szervezését és lebonyolítását segíti, anyagi támogatással ösztönzi a hallgatók tudományos diákköri munkáját, diplomatervek számára hirdet pályázatot, valamint forrást biztosít egy olyan, a középiskolásokat tájékoztató kiadvány megjelentetéséhez, amely a mérnöki hivatásról ad tájékoztatást.
„A BME-vel való együttműködésünk lassan két évtizedre tekint vissza. Ez idő alatt számos hallgatói kezdeményezést támogattunk és több diplomapályázat hozott re-mek eredményt, amelyekre vállalatunk is büszke lehet. Az egyetemmel közös érde-künk, hogy hazánkban minél több, jól képzett mérnök lépjen ki a munkaerőpiacra. Ezért számos területen kívánjuk a továbbiakban is támogatni a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem törekvéseit”– mondta el Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A szakmai kezdeményezéseket, programokat és ösztöndíj-támogatásokat a Siemens a Pro Progressio Alapítvánnyal partnerségben valósítja meg.
Emellett a Siemens és a BME a kutatás-fejlesztés területén is szorosabbra fűzte együttműködést. A felek három másik vállalattal közösen létrehozták a FIEK-et, ahol a kutatók és a cégek szakemberei közösen dolgozhatnak majd a K+F területén.
„A FIEK létrehozása jelentős mérföldkő mind az egyetem életében, mind pedig a hazai kutatás-fejlesztés területén” – emelte ki Dr. Józsa János, a BME rektora. „A magyar gazdaság számára ehhez hasonló együttműködésekkel lehet minél több, az ország versenyképessége szempontjából is jelentős innovációt létrehozni. A Sie-mens hazai kutatócsapata legutóbb az eFusion repülőgépbe fejlesztett elektromos hajtásrendszerével bizonyította, hogy képes jelentős áttöréseket elérni az iparágban. Örömmel tölt el bennünket, hogy csapatunk, kutatóink és tanulóink a jövőben együtt dolgozhatnak a jövő elektromos repülőgépeinek hajtásrendszerének kifejlesztésén.”
Az aláírt, hosszú múltra visszatekintő együttműködés keretében a Siemens a korábbi évekhez hasonlóan többek között szakmai gyakorlatok szervezését és lebonyolítását segíti, anyagi támogatással ösztönzi a hallgatók tudományos diákköri munkáját, diplomatervek számára hirdet pályázatot, valamint forrást biztosít egy olyan, a középiskolásokat tájékoztató kiadvány megjelentetéséhez, amely a mérnöki hivatásról ad tájékoztatást.
„A BME-vel való együttműködésünk lassan két évtizedre tekint vissza. Ez idő alatt számos hallgatói kezdeményezést támogattunk és több diplomapályázat hozott re-mek eredményt, amelyekre vállalatunk is büszke lehet. Az egyetemmel közös érde-künk, hogy hazánkban minél több, jól képzett mérnök lépjen ki a munkaerőpiacra. Ezért számos területen kívánjuk a továbbiakban is támogatni a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem törekvéseit”– mondta el Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A szakmai kezdeményezéseket, programokat és ösztöndíj-támogatásokat a Siemens a Pro Progressio Alapítvánnyal partnerségben valósítja meg.
Emellett a Siemens és a BME a kutatás-fejlesztés területén is szorosabbra fűzte együttműködést. A felek három másik vállalattal közösen létrehozták a FIEK-et, ahol a kutatók és a cégek szakemberei közösen dolgozhatnak majd a K+F területén.
„A FIEK létrehozása jelentős mérföldkő mind az egyetem életében, mind pedig a hazai kutatás-fejlesztés területén” – emelte ki Dr. Józsa János, a BME rektora. „A magyar gazdaság számára ehhez hasonló együttműködésekkel lehet minél több, az ország versenyképessége szempontjából is jelentős innovációt létrehozni. A Sie-mens hazai kutatócsapata legutóbb az eFusion repülőgépbe fejlesztett elektromos hajtásrendszerével bizonyította, hogy képes jelentős áttöréseket elérni az iparágban. Örömmel tölt el bennünket, hogy csapatunk, kutatóink és tanulóink a jövőben együtt dolgozhatnak a jövő elektromos repülőgépeinek hajtásrendszerének kifejlesztésén.”