Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-03-28
A Fujitsu megbízásából készült vizsgálatból kiderül, hogy az állami szektor vezetőinek 80%-a szerint a lassú indulás ellenére 2021-re digitális lesz szervezete működése
A Fujitsu megbízásából készült tanulmány¹ szerint az elavult technológiai infrastruktúra akadályozza az állami szektorban a digitalizáció előnyeinek kiaknázását. Az állami szektor vezetői azonban ennek ellenére biztosak abban, hogy boldogulni fognak a digitalizálódó világban.
A megkérdezett állami szektorbeli vezetők több mint fele (55%-a) úgy gondolja, hogy szervezete négy éven belül nem fog a jelenlegi formájában létezni, és 82% tisztában van vele, hogy elkerülhetetlen az alapvető változás, hiszen a digitalizáció minden szektorban gyökeresen átalakítja az üzleti gyakorlatot.
A boldoguláshoz 93% szerint fejlődnie kell szervezetének, és szinte mindenki (96%) biztos abban, hogy képes lesz erre. Alig 14% aggódik a digitális átalakulás okozta alapvető változások miatt, amely az összes vizsgált iparágat tekintve a legalacsonyabb érték. Ez a magabiztosság megnyilvánul abban is, hogy az állami szektorbeli vezetők több mint egynegyede (26%-a) úgy gondolja, hogy saját ágazata digitális éllovasai közé tartozik – ez több, mint bármely más iparágban.
Más iparágakkal ellentétben, ahol a digitalizáció fő oka, hogy a vállalatok lépést szeretnének tartani a versenytársakkal, az állami szektorban az ügyfelek hajtják a digitalizáció motorját. Ez is mutatja az ügyfélszolgálat és a digitális szolgáltatásnyújtás iránti egyre nagyobb igényt az állampolgárok részéről. Amikor arról kérdezték a résztvevőket, hogy szerintük kik a digitalizáció meghatározó szereplői az állami szektorban, leggyakrabban azt mondták, hogy a „szektorba újonnan belépő, jól ismert vállalatok”, mint például a Google és az Amazon (33%), ami szintén azt mutatja, hogy az állami szervezetek nagy része ügyfélorientált online szolgáltatások bevezetésére készül.
Az elavult technológia tartja vissza az állami szektort
Bár a digitalizáció sok előnnyel jár, nem minden állami szervezet számít arra, hogy sikerül maradéktalanul kiaknáznia ezeket. Sok vezető (50%) úgy gondolja, hogy elsősorban az elavult technológia és infrastruktúra tartja vissza a lehetőségek hasznosításától, ami az összes ágazatot vizsgálva a legmagasabb arány. További 43% okolta a belső kultúrát és a változtatástól való félelmet, míg a megkérdezettek egyharmada (32%) említette a változtatás komplexitását, mint hátráltató tényezőt.
A kihívások ellenére az állami szektor dolgozik működése digitalizálásán és infrastruktúrája frissítésén. A megkérdezettek kétharmada (66%-a) már befektetett új technológiába, közel ugyanannyian (65%) megváltoztatták üzleti stratégiájukat, és a válaszadók valamivel több mint a fele (51%) működését és folyamatait is továbbfejleszti. Arra a kérdésre, hogy mire van a leginkább szükség a sikerhez a digitális világban, az állami szektorbeli szereplők közel fele (49%) az „innovációs beruházásokat” említette.
A vezetők 71%-a szerint az állami szervezetek sikeres működésében továbbra is központi szerepet fog játszani a technológiára fordított folyamatos, kiemelt figyelem. Közel ugyanannyian (70%) nyilatkoztak úgy, hogy a jövőben létfontosságú lesz a technológiai szakértőkkel folytatott együttműködés, hogy velük közösen alakítsák ki a szektorban zajló változásokra adott választ. 43% már megkezdte az új stratégiai kapcsolatok kiépítését. Az eddigi eredmények ellenére a változás a válaszadók többségénél elég lassan halad, és 72% szeretné felgyorsítani a folyamatot.
„Európában az állami szektor nyilvánvalóan elindult a digitalizálódás útján. Elsősorban a közigazgatási szolgáltatások online elérhetősége iránti igény és az ügyfelek elvárásai indították el a változást. A haladást azonban visszafogja az elavult IT-infrastruktúra. A szolgáltatásnyújtás átalakítása során a vezetők rájöttek, hogy szakértő partnerekre van szükségük, akik segítenek lebonyolítani a digitális átalakulást. A digitalizáció állami szektorbeli terjedésével arra számítunk, hogy komoly lehetőségek nyílnak meg a technológiaszállítók és a viszonteladók előtt” – nyilatkozta Hugo Lerias, a Fujitsu vertikális iparágakat, állami szektort és autóipart támogató üzleti alkalmazásszolgáltatásokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.
1 A „Felkészültség a digitális technológiára: co-creation a gyökeres átalakulások korában” (Fit for Digital: Co-creation in the Age of Disruption) című kvantitatív kutatást 2016 szeptemberében végezte el a Censuswide független kutatócég. A kutatás során 1180 vezérigazgatói szintű felsővezetőt kérdeztek meg az állami szektor, a pénzügyi szolgáltatószektor, a kiskereskedelem és a gyártóipar területéről – közülük 250 fő töltött be vezető pozíciót az állami szektorban. A válaszadók ország szerinti megoszlása: USA (210), Egyesült Királyság (156), Ausztrália (152), Németország (152), Spanyolország (150), Franciaország (150), Olaszország (150), Finnország (30) és Svédország (30).
A megkérdezett állami szektorbeli vezetők több mint fele (55%-a) úgy gondolja, hogy szervezete négy éven belül nem fog a jelenlegi formájában létezni, és 82% tisztában van vele, hogy elkerülhetetlen az alapvető változás, hiszen a digitalizáció minden szektorban gyökeresen átalakítja az üzleti gyakorlatot.
A boldoguláshoz 93% szerint fejlődnie kell szervezetének, és szinte mindenki (96%) biztos abban, hogy képes lesz erre. Alig 14% aggódik a digitális átalakulás okozta alapvető változások miatt, amely az összes vizsgált iparágat tekintve a legalacsonyabb érték. Ez a magabiztosság megnyilvánul abban is, hogy az állami szektorbeli vezetők több mint egynegyede (26%-a) úgy gondolja, hogy saját ágazata digitális éllovasai közé tartozik – ez több, mint bármely más iparágban.
Más iparágakkal ellentétben, ahol a digitalizáció fő oka, hogy a vállalatok lépést szeretnének tartani a versenytársakkal, az állami szektorban az ügyfelek hajtják a digitalizáció motorját. Ez is mutatja az ügyfélszolgálat és a digitális szolgáltatásnyújtás iránti egyre nagyobb igényt az állampolgárok részéről. Amikor arról kérdezték a résztvevőket, hogy szerintük kik a digitalizáció meghatározó szereplői az állami szektorban, leggyakrabban azt mondták, hogy a „szektorba újonnan belépő, jól ismert vállalatok”, mint például a Google és az Amazon (33%), ami szintén azt mutatja, hogy az állami szervezetek nagy része ügyfélorientált online szolgáltatások bevezetésére készül.
Az elavult technológia tartja vissza az állami szektort
Bár a digitalizáció sok előnnyel jár, nem minden állami szervezet számít arra, hogy sikerül maradéktalanul kiaknáznia ezeket. Sok vezető (50%) úgy gondolja, hogy elsősorban az elavult technológia és infrastruktúra tartja vissza a lehetőségek hasznosításától, ami az összes ágazatot vizsgálva a legmagasabb arány. További 43% okolta a belső kultúrát és a változtatástól való félelmet, míg a megkérdezettek egyharmada (32%) említette a változtatás komplexitását, mint hátráltató tényezőt.
A kihívások ellenére az állami szektor dolgozik működése digitalizálásán és infrastruktúrája frissítésén. A megkérdezettek kétharmada (66%-a) már befektetett új technológiába, közel ugyanannyian (65%) megváltoztatták üzleti stratégiájukat, és a válaszadók valamivel több mint a fele (51%) működését és folyamatait is továbbfejleszti. Arra a kérdésre, hogy mire van a leginkább szükség a sikerhez a digitális világban, az állami szektorbeli szereplők közel fele (49%) az „innovációs beruházásokat” említette.
A vezetők 71%-a szerint az állami szervezetek sikeres működésében továbbra is központi szerepet fog játszani a technológiára fordított folyamatos, kiemelt figyelem. Közel ugyanannyian (70%) nyilatkoztak úgy, hogy a jövőben létfontosságú lesz a technológiai szakértőkkel folytatott együttműködés, hogy velük közösen alakítsák ki a szektorban zajló változásokra adott választ. 43% már megkezdte az új stratégiai kapcsolatok kiépítését. Az eddigi eredmények ellenére a változás a válaszadók többségénél elég lassan halad, és 72% szeretné felgyorsítani a folyamatot.
„Európában az állami szektor nyilvánvalóan elindult a digitalizálódás útján. Elsősorban a közigazgatási szolgáltatások online elérhetősége iránti igény és az ügyfelek elvárásai indították el a változást. A haladást azonban visszafogja az elavult IT-infrastruktúra. A szolgáltatásnyújtás átalakítása során a vezetők rájöttek, hogy szakértő partnerekre van szükségük, akik segítenek lebonyolítani a digitális átalakulást. A digitalizáció állami szektorbeli terjedésével arra számítunk, hogy komoly lehetőségek nyílnak meg a technológiaszállítók és a viszonteladók előtt” – nyilatkozta Hugo Lerias, a Fujitsu vertikális iparágakat, állami szektort és autóipart támogató üzleti alkalmazásszolgáltatásokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.
1 A „Felkészültség a digitális technológiára: co-creation a gyökeres átalakulások korában” (Fit for Digital: Co-creation in the Age of Disruption) című kvantitatív kutatást 2016 szeptemberében végezte el a Censuswide független kutatócég. A kutatás során 1180 vezérigazgatói szintű felsővezetőt kérdeztek meg az állami szektor, a pénzügyi szolgáltatószektor, a kiskereskedelem és a gyártóipar területéről – közülük 250 fő töltött be vezető pozíciót az állami szektorban. A válaszadók ország szerinti megoszlása: USA (210), Egyesült Királyság (156), Ausztrália (152), Németország (152), Spanyolország (150), Franciaország (150), Olaszország (150), Finnország (30) és Svédország (30).