Szerver/Üzlet
Sulaki - 2017-03-23
Ebből 231 millió euró a nyomtatók állásidejéből eredő költség
Az Epson megbízásából készült kutatás az EMEA régió vállalatainál az IT és a nyomtatási technológia kezelése és használata területén számos hiányosságra világított rá. Az eredmények alapján munkavállalónként évente több mint egy munkahét kiesik az IT rendszerek és
Amíg a válaszadók visszajelzése szerint a nyomtató állásidejéből eredő problémák felelősek a napi átlag 8 perces munkaidő kiesésért, a nyomtatók szerepe továbbra is létfontosságú mind az irodai hatékonyság, mind az irodai teljesítmény szempontjából; a megkérdezettek úgy gondolják, a teljesítmény átlagosan 22%-kal csökkenne, ha nem lennének nyomtatók. Hasonlóképpen, a megkérdezettek 88%-a szerint a nyomtatás a munkája során fontos szerepet játszik. A vállalatok számára tehát hasznos volna a nyomtatóflották felülvizsgálata, hiszen a kutatás felveti, hogy sokuk nem a legjobb nyomtatási technológiával vagy gyakorlattal rendelkezik. Az EMEA régióbeli vállalati nyomtatóflották több mint fele még mindig lézernyomtató, Magyarországon ez az arány még magasabb, 74%. Ennek köszönhetően ezek a vállalatok jelentős mértékű, az üzleti tintasugaras technológia által biztosított karbantartási, teljesítménybeli és pénzügyi előnytől esnek el.
Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője úgy fogalmazott: „A tintasugaras technológia nyújtotta megtakarítás és környezeti előnyök tudatában nem csoda, ha az üzleti tintasugaras nyomtatók komoly veszélyt jelentenek a lézernyomtatókra nézve. Azonban számtalan vállalat továbbra sem él ezekkel a lehetőségekkel, valószínűleg a régi eszközparknak köszönhetően, vagy azért, mert a tintasugaras nyomtatás előnyei számukra kevésbé ismertek.” A kutatás rámutat, hogy a vállalatok alig több mint fele vezet be új IT megoldást a stratégiai döntés részeként, a kereskedelmi vezető szerint ez azt feltételezi, hogy 44% nincs tisztában a megfelelő technológia a cégek teljesítményére és működésére gyakorolt hatásával. Például, a japán gyártó RIPS (cserélhető tintacsomag-rendszerű) üzleti nyomtatóinak esetében a karbantartási problémák száma akár 100%-kal csökkenhet a lézeres készülékekhez képest.1
A karbantartási- és az állásidőn túl további munkaidő vész el azzal, hogy a munkavállalóknak átlagosan 9,4 méteres távolságot kell megtenniük a hozzájuk legközelebb eső nyomtatóig a nyomtatók elosztása miatt. Ez azt mutatja, hogy számos vállalat a mai napig a hagyományos központosított nyomtatóflotta modellt alkalmazza. A távolság ez esetben megsokszorozódik, hiszen a megkérdezettek naponta átlagosan 16 alkalommal nyomtatnak, azonban a probléma a decentralizált nyomtatási modell segítségével könnyen orvosolható.
„A központosított nyomtatási modell nem minden vállalat számára ideális és egyértelmű korlátai vannak” – teszi hozzá Fábián Miklós. „A modern munkahelyek és a kisebb munkacsoportok sokkal inkább azt a rugalmasságot igénylik, amelyet a decentralizált nyomtatási modell nyújt, hiszen ez csökkenti a munkahelyi frusztrációt, valamint a munkaterület elhagyásával járó, a nyomatok összeszedésével összefüggésben álló időkiesést. Ezek a tényezők befolyásolják a munkavállaló motivációját és teljesítményét, és végső soron a vállalat hatékonyságát, azaz a nyomtatótípus vagy a flottastruktúra apró változtatásai lényegi különbségként jelentkeznek majd.”
Az Epson azért fejlesztette ki a RIPS nyomtatókat, hogy a vállalatok a decentralizált nyomtatóflotta kényelmét a központosított modell kiszámítható költségeinek előnyeivel tudják kihasználni. Továbbá, az üzleti tintasugaras nyomtatók takarékos és a környezetkímélő megoldásokat biztosítanak, hiszen a lézernyomtatókhoz képest a nyomtatási kiadások 50%-kal alacsonyabbak, továbbá az energiafogyasztás, valamint a hulladékmennyiség akár 96%-kal, illetve 94%-kal csökkenthető2. A menedzselt nyomtatási szolgáltatásoknak köszönhetően a szervezetek még hatékonyabban követhetik nyomon irodai kiadásaikat és a nyomatmennyiséget.
hardverek
meghibásodása miatt, amely évente 497 millió eurós költséget jelent a magyarországi munkáltatóknak. Ennek közel fele a nyomtató problémákhoz köthető költség, összesen 231 millió euró.
Amíg a válaszadók visszajelzése szerint a nyomtató állásidejéből eredő problémák felelősek a napi átlag 8 perces munkaidő kiesésért, a nyomtatók szerepe továbbra is létfontosságú mind az irodai hatékonyság, mind az irodai teljesítmény szempontjából; a megkérdezettek úgy gondolják, a teljesítmény átlagosan 22%-kal csökkenne, ha nem lennének nyomtatók. Hasonlóképpen, a megkérdezettek 88%-a szerint a nyomtatás a munkája során fontos szerepet játszik. A vállalatok számára tehát hasznos volna a nyomtatóflották felülvizsgálata, hiszen a kutatás felveti, hogy sokuk nem a legjobb nyomtatási technológiával vagy gyakorlattal rendelkezik. Az EMEA régióbeli vállalati nyomtatóflották több mint fele még mindig lézernyomtató, Magyarországon ez az arány még magasabb, 74%. Ennek köszönhetően ezek a vállalatok jelentős mértékű, az üzleti tintasugaras technológia által biztosított karbantartási, teljesítménybeli és pénzügyi előnytől esnek el.
Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője úgy fogalmazott: „A tintasugaras technológia nyújtotta megtakarítás és környezeti előnyök tudatában nem csoda, ha az üzleti tintasugaras nyomtatók komoly veszélyt jelentenek a lézernyomtatókra nézve. Azonban számtalan vállalat továbbra sem él ezekkel a lehetőségekkel, valószínűleg a régi eszközparknak köszönhetően, vagy azért, mert a tintasugaras nyomtatás előnyei számukra kevésbé ismertek.” A kutatás rámutat, hogy a vállalatok alig több mint fele vezet be új IT megoldást a stratégiai döntés részeként, a kereskedelmi vezető szerint ez azt feltételezi, hogy 44% nincs tisztában a megfelelő technológia a cégek teljesítményére és működésére gyakorolt hatásával. Például, a japán gyártó RIPS (cserélhető tintacsomag-rendszerű) üzleti nyomtatóinak esetében a karbantartási problémák száma akár 100%-kal csökkenhet a lézeres készülékekhez képest.1
A karbantartási- és az állásidőn túl további munkaidő vész el azzal, hogy a munkavállalóknak átlagosan 9,4 méteres távolságot kell megtenniük a hozzájuk legközelebb eső nyomtatóig a nyomtatók elosztása miatt. Ez azt mutatja, hogy számos vállalat a mai napig a hagyományos központosított nyomtatóflotta modellt alkalmazza. A távolság ez esetben megsokszorozódik, hiszen a megkérdezettek naponta átlagosan 16 alkalommal nyomtatnak, azonban a probléma a decentralizált nyomtatási modell segítségével könnyen orvosolható.
„A központosított nyomtatási modell nem minden vállalat számára ideális és egyértelmű korlátai vannak” – teszi hozzá Fábián Miklós. „A modern munkahelyek és a kisebb munkacsoportok sokkal inkább azt a rugalmasságot igénylik, amelyet a decentralizált nyomtatási modell nyújt, hiszen ez csökkenti a munkahelyi frusztrációt, valamint a munkaterület elhagyásával járó, a nyomatok összeszedésével összefüggésben álló időkiesést. Ezek a tényezők befolyásolják a munkavállaló motivációját és teljesítményét, és végső soron a vállalat hatékonyságát, azaz a nyomtatótípus vagy a flottastruktúra apró változtatásai lényegi különbségként jelentkeznek majd.”
Az Epson azért fejlesztette ki a RIPS nyomtatókat, hogy a vállalatok a decentralizált nyomtatóflotta kényelmét a központosított modell kiszámítható költségeinek előnyeivel tudják kihasználni. Továbbá, az üzleti tintasugaras nyomtatók takarékos és a környezetkímélő megoldásokat biztosítanak, hiszen a lézernyomtatókhoz képest a nyomtatási kiadások 50%-kal alacsonyabbak, továbbá az energiafogyasztás, valamint a hulladékmennyiség akár 96%-kal, illetve 94%-kal csökkenthető2. A menedzselt nyomtatási szolgáltatásoknak köszönhetően a szervezetek még hatékonyabban követhetik nyomon irodai kiadásaikat és a nyomatmennyiséget.