Autó
sulaki - 2017-02-02
A Toyota januárban 741 új autót értékesített Magyarországon
A világ leginnovatívabbnak és legkörnyezettudatosabbnak tartott autógyártója, a hibrid technológiájáról ismert Toyota elképesztően rajtolt januárban Magyarországon: a japán márka 106,4%-al növelte, azaz gyakorlatilag megduplázta értékesítéseit a mindössze 10,8%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a Toyota 9,7%-os piaci részesedéssel a második helyen végzett a gyártók rangsorában. A gyártó prémium márkája, a Lexus még ennél is jobban szárnyalt, értékesítéseit 230%-al növelve, azaz több, mint megháromszorozva 0,9%-os piaci részesedést ért el.
A Toyota januárban 741 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 106,4%-al növelte, azaz megduplázta értékesítéseit, így 3,3 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 9,7%-os részesedéssel a második helyen végzett a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A történelmi eredmény annak fényében még kiemelkedőbb, hogy a 2016-os évet a márka a hatodik helyen zárta, 5,75%-os piaci részesedéssel.
Ennél is drasztikusabb növekedést ért el hazánkban a világ leginnovatívabb, vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely januárban 66 új autó értékesítésével 230%-al növelte, kvázi megtriplázta értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0,6 százalékponttal 0,9%-ra növelve.
A Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így 10,6% lett - magyarországi története során először haladva meg a 10%-ot.
A januárban hazánkban is szárnyaló Toyota magyarországi értékesítéseit a sokak által a kategória királyának tartott, szegmensének értékesítéseit toronymagasan, 47,3%-os részesedéssel domináló Hilux vezette, amely a hónapban a márka hazai eladásainak 23,9%-át tette ki. A második legnépszerűbb Toyotának a szintén szegmenselső Yaris bizonyult (a Toyota januári hazai eladásainak 16%-ával), ezt követte a szegmensének negyedik helyén álló, hibrid meghajtásával hódító RAV4 (13,9%) a világelső Corolla (10,9%), a töretlenül népszerű Auris (8,4%) és a Toyota rendkívüli várakozások övezte, kategóriateremtő új modellje, a remekül rajtoló C-HR (7,4%). A szintén rendkívül népszerű Verso (5,8%) a középkategóriás egyterű szegmens második helyén áll, míg az Avensis (5,7%) feljött a felső-középkategóriás szegmens ötödik helyére. Érdemes megjegyezni, hogy a Corolla és az Auris együttes értékesítésének összevonásával az alsó-középkategóriás szegmens ötödik helyén végez a márka, ami a Toyota hazai értékesítéseinek 16,7%-át jelenti, azaz második legnagyobb volument jelentő szegmens a vállalat hazai értékesítésében.
„A Toyota és a Lexus márkák által elért történelmi magasságú, rendkívül inspiráló rekord piaci részesedése, és a januárban a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota által megszerzett második hely több tényezőre vezethető vissza. Beérni látszik a Toyota és Lexus idén is folytatódó technológiai és modellinváziója, amelynek révén egyszerre tudtuk látványosan növelni értékesítéseinket a magánvásárlók és a flottaügyfelek körében egyaránt.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.
„Legalább ilyen fontos ugyanakkor hangsúlyoznunk a regionális központunkban dolgozó kollégák szakmai felkészültségét és folyamatosan kimagaslóan teljesítő, a tavalyi évben a megnövekedett munkaterhelés mellett is sikert sikerre halmozó márkakereskedőink elkötelezettségét és profizmusát, amely ügyfeleink legmagasabb szintű kiszolgálásában is megnyilvánul.” – teszi hozzá László Richárd.
A Toyota és Lexus márkák látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hibrid technológiának.
„A Toyota és a Lexus a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, ami számottevő versenyelőnyt jelent számunkra azon a piacon, ahol a magán és vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra és az üzemben tartási, így az üzemanyag és szervizköltségekre.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
A rendkívül látványos évkezdés természetesen egyben nem kis kihívást is jelent a januárban a piaci bővülés üteménél értékesítését tízszer gyorsabban növelő Toyota és huszonháromszor gyorsabban növekvő Lexus márkák számára, ha szeretnék fenntartani értékesítéseik lendületét az év hátralévő részében is.
„A tavalyi évben bemutatott, rendkívül kedvező piaci fogadtatásra talált modellek – közöttük a vadonatúj, kategóriateremtő, és látványos rajtot vevő C-HR - mellett az idei évben is számos újdonság érkezik mind a Toyota, mind a Lexus portfóliójában, ami segítségünkre lehet abban, hogy az idei évet még a tavalyinál is látványosabb értékesítés és piaci részesedés növekedéssel zárjuk.” – fogalmaz Réthelyi Nándor, a Toyota magyarországi értékesítési és hálózatfejlesztési vezetője.
A Toyota januárban 741 új autót értékesített Magyarországon, amellyel az előző év azonos időszakához képest 106,4%-al növelte, azaz megduplázta értékesítéseit, így 3,3 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel, 9,7%-os részesedéssel a második helyen végzett a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. A történelmi eredmény annak fényében még kiemelkedőbb, hogy a 2016-os évet a márka a hatodik helyen zárta, 5,75%-os piaci részesedéssel.
Ennél is drasztikusabb növekedést ért el hazánkban a világ leginnovatívabb, vezető hibrid gyártójának prémium márkája, a Lexus, amely januárban 66 új autó értékesítésével 230%-al növelte, kvázi megtriplázta értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedését 0,6 százalékponttal 0,9%-ra növelve.
A Toyota és a Lexus közös piaci részesedése így 10,6% lett - magyarországi története során először haladva meg a 10%-ot.
A januárban hazánkban is szárnyaló Toyota magyarországi értékesítéseit a sokak által a kategória királyának tartott, szegmensének értékesítéseit toronymagasan, 47,3%-os részesedéssel domináló Hilux vezette, amely a hónapban a márka hazai eladásainak 23,9%-át tette ki. A második legnépszerűbb Toyotának a szintén szegmenselső Yaris bizonyult (a Toyota januári hazai eladásainak 16%-ával), ezt követte a szegmensének negyedik helyén álló, hibrid meghajtásával hódító RAV4 (13,9%) a világelső Corolla (10,9%), a töretlenül népszerű Auris (8,4%) és a Toyota rendkívüli várakozások övezte, kategóriateremtő új modellje, a remekül rajtoló C-HR (7,4%). A szintén rendkívül népszerű Verso (5,8%) a középkategóriás egyterű szegmens második helyén áll, míg az Avensis (5,7%) feljött a felső-középkategóriás szegmens ötödik helyére. Érdemes megjegyezni, hogy a Corolla és az Auris együttes értékesítésének összevonásával az alsó-középkategóriás szegmens ötödik helyén végez a márka, ami a Toyota hazai értékesítéseinek 16,7%-át jelenti, azaz második legnagyobb volument jelentő szegmens a vállalat hazai értékesítésében.
„A Toyota és a Lexus márkák által elért történelmi magasságú, rendkívül inspiráló rekord piaci részesedése, és a januárban a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon a Toyota által megszerzett második hely több tényezőre vezethető vissza. Beérni látszik a Toyota és Lexus idén is folytatódó technológiai és modellinváziója, amelynek révén egyszerre tudtuk látványosan növelni értékesítéseinket a magánvásárlók és a flottaügyfelek körében egyaránt.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.
„Legalább ilyen fontos ugyanakkor hangsúlyoznunk a regionális központunkban dolgozó kollégák szakmai felkészültségét és folyamatosan kimagaslóan teljesítő, a tavalyi évben a megnövekedett munkaterhelés mellett is sikert sikerre halmozó márkakereskedőink elkötelezettségét és profizmusát, amely ügyfeleink legmagasabb szintű kiszolgálásában is megnyilvánul.” – teszi hozzá László Richárd.
A Toyota és Lexus márkák látványos sikereiben egyébiránt a folyamatosan érkező vadonatúj modellek és forradalmi technológiák, innovatív műszaki megoldások mellett rendkívül fontos szerepe van a vállalat által húsz éve bemutatott, azóta pedig tökéjre fejlesztett környezetbarát hibrid technológiának.
„A Toyota és a Lexus a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, ami számottevő versenyelőnyt jelent számunkra azon a piacon, ahol a magán és vállalati ügyfelek egyaránt egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát autózásra és az üzemben tartási, így az üzemanyag és szervizköltségekre.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
A rendkívül látványos évkezdés természetesen egyben nem kis kihívást is jelent a januárban a piaci bővülés üteménél értékesítését tízszer gyorsabban növelő Toyota és huszonháromszor gyorsabban növekvő Lexus márkák számára, ha szeretnék fenntartani értékesítéseik lendületét az év hátralévő részében is.
„A tavalyi évben bemutatott, rendkívül kedvező piaci fogadtatásra talált modellek – közöttük a vadonatúj, kategóriateremtő, és látványos rajtot vevő C-HR - mellett az idei évben is számos újdonság érkezik mind a Toyota, mind a Lexus portfóliójában, ami segítségünkre lehet abban, hogy az idei évet még a tavalyinál is látványosabb értékesítés és piaci részesedés növekedéssel zárjuk.” – fogalmaz Réthelyi Nándor, a Toyota magyarországi értékesítési és hálózatfejlesztési vezetője.