Autó
sulaki - 2017-02-01
Az Egyesült Arab Emírségekben fut a projekt
A Toyota együttműködési szerződést írt alá a Masdar, az Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) és az Air Liquide vállalatokkal, valamint az országban Toyota márkaimportőrként működő Al-Futtaim Motors vállalattal, hogy egy közös kutatóprogram keretében tárják fel a hidrogén-energia alkalmazásának lehetőségeit az Egyesült Arab Emírségekben (UAE), segítve a fenntartható, alacsony szénkibocsátású társadalom kialakítását. A program részeként a Toyota 2017 májusától megkezdi az országban a Mirai üzemanyagcellás jármű (FCV) vezetési és feltöltési bemutató tesztjeit.
Az erről szóló megállapodást még január 16-én jelentették be az Abu-Dzabi Fenntarthatósági Héten (ADSW), amit az UAE fővárosában, Abu-Dzabiban rendeztek meg. A program résztvevői közös kutatásokat folytatnak a legfontosabb kérdésekben, meghatározva egy jövőbeli hidrogénalapú társadalom kulcsszereplőit, a hidrogéngyártás módjait, a logisztikát és az üzleti kivitelezést. A kutatások helyszíne várhatóan a Masdar Intézet lesz, mivel ez az Abu-Dzabiban működő független kutatóegyetem már eddig is fontos szerepet játszott a hidrogénnel kapcsolatos kutatómunkában. 2017 májusában adják át azt a hidrogéntöltő állomást, amit a Toyota használ majd a vezetési és feltöltési tesztekhez, különös tekintettel számításba véve a helyszín egyedi körülményeit, vagyis az extrém hőséget és a poros környezetet. A Toyota emellett rövid távú kölcsönbérleti szerződéseket köt az UAE kormányzati intézményeivel és az ország független véleményformálóival, hogy a felhasználók jobban megismerjék az FCV-k működését és a hidrogénalapú társadalom igényeit.
„Az UAE hidrogéngyártása hatalmas lehetőségeket rejt. Az itteni olajfinomítókban működő hidrogéngyártó létesítményeknek rengeteg a szabad kapacitásuk, ráadásul a nátronlúgot és egyéb vegyi anyagokat előállító üzemek melléktermékeként is termelhető hidrogén – és akkor még nem beszéltünk arról, hogy mindez mega-méretű naperőművekkel is megvalósítható.” –mutat rá Takeshi Uchiyamada, a Toyota igazgatótanácsának elnöke az ADSW-n megtartott beszédében.
„Mivel a kormányzat támogatja az új kezdeményezéseket és a hidrogénalapú társadalom megvalósítását, az UAE a világ egyik mozgatóerejévé válhat az új generációs tiszta energiák területén.” - teszi hozzá az elnök.
Az egyik legnagyobb olajtermelő országként az UAE elsődleges bevételét az olajipar jelenti. A kormányzat nemrégiben tette közzé 2021-es Keretrendszer című nemzeti tervezetét, amely elsőrendű célként jelöli meg a levegőminőség javítását, a tiszta energiák szélesebb körű használatát és azt, hogy az ország világelső minőségű infrastruktúrát építsen ki. A közös kutatóprogram felméri majd, milyen lehetőségeket kínál a hidrogén használata Masdar Cityben, Abu-Dzabi alacsony szénkibocsátású szomszédjában, amit a fenntarthatóság alapelvei szerint építettek fel, és üzleti szempontból is megvalósítható „zöld szabványnak” szánnak a közel-keleti régió jövőbeli városfejlesztéseihez.
„A Toyota a világ egyik leginnovatívabb vállalata, amely már eddig is kimagasló eredményeket ért el a környezetbarát autóipari technológiák terén. A Masdar örömmel vesz részt ebben az izgalmas és fontos kezdeményezésben a Toyota, az ADNOC, az Air Liquide, a Masdar Intézet és az Al-Futtaim Motors oldalán, hogy megmutassa, milyen hasznos lehet a hidrogén-energia az UAE számára. A hidrogén nagy segítséget jelenthet az UAE céljának elérésében, hiszen az ország arra törekszik, hogy energiafelhasználásának felét 2050-re alacsony szénkibocsátású forrásokból fedezze.” – fogalmaz Mohamed Jameel Al Ramahi, a Masdar vezérigazgatója.
A Toyota már 2015-ben közzétette 2050-es Környezetvédelmi Célkitűzéseit, hogy ezzel is hozzájáruljon a fenntartható társadalom kialakulásához. Ennek során a márka számos kezdeményezést indított, vállalva többek közt, hogy a 2010-es szinthez képest 90 százalékkal csökkenti az új autók károsanyag-kibocsátását. A Toyota kínálatában már jelenleg is szerepel a nulla emissziójú, mindössze vizet kibocsátó Mirai FCV, ami jelenleg Japánban, az USA-ban és Európában kapható. Az Abu-Dzabi Fenntarthatósági Hét nyitó napján megrendezett Abu-Dzabi Globális Akciónap című konferencia célja a Párizsi Klímaegyezmény és a 2030-as Fenntartható Fejlődési Keretrendszer megállapodásainak gyakorlati megvalósítása innovatív megoldásokkal, politikai, üzleti és technológiai társulásokkal, és azon lépések meghatározása, amelyek ehhez akár kormányzati, akár üzleti szempontból szükségesek lehetnek.
Az erről szóló megállapodást még január 16-én jelentették be az Abu-Dzabi Fenntarthatósági Héten (ADSW), amit az UAE fővárosában, Abu-Dzabiban rendeztek meg. A program résztvevői közös kutatásokat folytatnak a legfontosabb kérdésekben, meghatározva egy jövőbeli hidrogénalapú társadalom kulcsszereplőit, a hidrogéngyártás módjait, a logisztikát és az üzleti kivitelezést. A kutatások helyszíne várhatóan a Masdar Intézet lesz, mivel ez az Abu-Dzabiban működő független kutatóegyetem már eddig is fontos szerepet játszott a hidrogénnel kapcsolatos kutatómunkában. 2017 májusában adják át azt a hidrogéntöltő állomást, amit a Toyota használ majd a vezetési és feltöltési tesztekhez, különös tekintettel számításba véve a helyszín egyedi körülményeit, vagyis az extrém hőséget és a poros környezetet. A Toyota emellett rövid távú kölcsönbérleti szerződéseket köt az UAE kormányzati intézményeivel és az ország független véleményformálóival, hogy a felhasználók jobban megismerjék az FCV-k működését és a hidrogénalapú társadalom igényeit.
„Az UAE hidrogéngyártása hatalmas lehetőségeket rejt. Az itteni olajfinomítókban működő hidrogéngyártó létesítményeknek rengeteg a szabad kapacitásuk, ráadásul a nátronlúgot és egyéb vegyi anyagokat előállító üzemek melléktermékeként is termelhető hidrogén – és akkor még nem beszéltünk arról, hogy mindez mega-méretű naperőművekkel is megvalósítható.” –mutat rá Takeshi Uchiyamada, a Toyota igazgatótanácsának elnöke az ADSW-n megtartott beszédében.
„Mivel a kormányzat támogatja az új kezdeményezéseket és a hidrogénalapú társadalom megvalósítását, az UAE a világ egyik mozgatóerejévé válhat az új generációs tiszta energiák területén.” - teszi hozzá az elnök.
Az egyik legnagyobb olajtermelő országként az UAE elsődleges bevételét az olajipar jelenti. A kormányzat nemrégiben tette közzé 2021-es Keretrendszer című nemzeti tervezetét, amely elsőrendű célként jelöli meg a levegőminőség javítását, a tiszta energiák szélesebb körű használatát és azt, hogy az ország világelső minőségű infrastruktúrát építsen ki. A közös kutatóprogram felméri majd, milyen lehetőségeket kínál a hidrogén használata Masdar Cityben, Abu-Dzabi alacsony szénkibocsátású szomszédjában, amit a fenntarthatóság alapelvei szerint építettek fel, és üzleti szempontból is megvalósítható „zöld szabványnak” szánnak a közel-keleti régió jövőbeli városfejlesztéseihez.
„A Toyota a világ egyik leginnovatívabb vállalata, amely már eddig is kimagasló eredményeket ért el a környezetbarát autóipari technológiák terén. A Masdar örömmel vesz részt ebben az izgalmas és fontos kezdeményezésben a Toyota, az ADNOC, az Air Liquide, a Masdar Intézet és az Al-Futtaim Motors oldalán, hogy megmutassa, milyen hasznos lehet a hidrogén-energia az UAE számára. A hidrogén nagy segítséget jelenthet az UAE céljának elérésében, hiszen az ország arra törekszik, hogy energiafelhasználásának felét 2050-re alacsony szénkibocsátású forrásokból fedezze.” – fogalmaz Mohamed Jameel Al Ramahi, a Masdar vezérigazgatója.
A Toyota már 2015-ben közzétette 2050-es Környezetvédelmi Célkitűzéseit, hogy ezzel is hozzájáruljon a fenntartható társadalom kialakulásához. Ennek során a márka számos kezdeményezést indított, vállalva többek közt, hogy a 2010-es szinthez képest 90 százalékkal csökkenti az új autók károsanyag-kibocsátását. A Toyota kínálatában már jelenleg is szerepel a nulla emissziójú, mindössze vizet kibocsátó Mirai FCV, ami jelenleg Japánban, az USA-ban és Európában kapható. Az Abu-Dzabi Fenntarthatósági Hét nyitó napján megrendezett Abu-Dzabi Globális Akciónap című konferencia célja a Párizsi Klímaegyezmény és a 2030-as Fenntartható Fejlődési Keretrendszer megállapodásainak gyakorlati megvalósítása innovatív megoldásokkal, politikai, üzleti és technológiai társulásokkal, és azon lépések meghatározása, amelyek ehhez akár kormányzati, akár üzleti szempontból szükségesek lehetnek.