Szerver/Üzlet
sulaki - 2017-01-15
A tervezés során egy konténer hajó meglevő törzsét vették alapul,
A tengeri szállítás és a fel- illetve legördülő (Ro-Ro) rakodás a Siemens 2015-ben elindított új tengeri logisztikai koncepciójának kulcsfontosságú eleme. A vállalat most helyezte üzembe az első speciális szállítóhajóját, a Rotra Vente nevű vízi járművet. Ez kielégíti a Siemens közvetlen hajtású tengeri szélturbinái esetén használt, nagyméretű gondolák költséghatékony szállításával kapcsolatos igényeket. A 141 méter hosszú hajó fordulónként több 8 megawattos gondola szállítására képes, összekötve a Siemensnek a németországi Cuxhavenben létesülő gyártó telephelyét az Északi- és Balti-tenger összeszerelő kikötőivel. A dániai Esbjerg kikötőben a Siemens és logisztikai partnere, a deugro nevű szervezet ma ünnepelte a hajó leszállítását az európai tengeri szélenergia iparág képviselői és ügyfelei részvételével. A tengeri jármű egy testvérhajóját várhatóan 2017 tavaszán fogják leszállítani.
A Rotra Vente Esbjerg kikötőjében: az új szállítóhajó 141 méter hosszú, és fordulónként több 8 megawatt kapacitású Siemens gondola fuvarozására képes. A fel- illetve legördülő (Ro-Ro) rakodáshoz felnyitható egy széles ívkapu. A gondolákat a sós tengervíz permettől eltolható tető védi, amely az esetleges darus rakodás esetén félrecsúsztatható.
A tervezés során egy konténer hajó meglevő törzsét vették alapul, és ezt alakították át az új célnak megfelelően Hollandiában, a Hardinxveld-Giessendamban levő Holland Hajógyárban. Az új berendezés része egy széles ívkapu, amely lehetővé teszi a Ro-Ro (felgördülő-legördülő) hozzáférést az átalakított rakodófedélzethez. A fedélzetet kihúzható fedő takarja, amely a szállítás során védi a gondolákat a sós tengervíz permettől. Mivel a tető felnyitható, a Rotra Vente által szállítandó rakomány darukkal is elhelyezhető a fedélzeten olyan kikötőkben, ahol nincs Ro-Ro rámpa. A fedélzet maximálisan rugalmas kialakításának köszönhetően a hajó képes akár kilenc szélturbina toronyrész vagy három-négy rotorlapát-egység szállítására is fordulónként.
"Az új Ro-Ro szállítóhajónkkal, a Rotra Ventével a költséghatékony tengeri szélerőművek logisztikájának új korszakába léptünk" – jelentette ki Michael Hannibal, a Siemens Wind Power tengeri üzletágának vezérigazgatója. "Amikor az angliai Hullban és a németországi Cuxhavenben létesített új üzemeink teljesen működőképes állapotba kerülnek, valamint ha a gyártó és összeszerelő hálózatunkat összekötő mindkét Ro-Ro hajó üzembe áll, akkor várhatóan 15-20 százalékos megtakarítást érünk el a logisztikai költségek terén a jelenlegi szállítási eljárásokhoz képest. Ez újabb fontos tényező ahhoz, hogy csökkenthessük a tengeri szélerőművek által előállított elektromos áram költségét."
"Büszkék vagyunk rá, hogy a Rotra Vente hajót üzemeltethetjük a Siemens számára, hiszen ez a jármű az évek óta tartó szoros együttműködésünk újabb mérföldkövét jelzi" – mondta Richard Thomsen, a deugro ügyvezető igazgatója, aki a deugro Csoport teherszállító részlege által kezelt projektért felelős. "Csupán egy éve írtuk alá a szerződést erre az innovatív logisztikai koncepcióra, és már üzemel egy igen hatékony vízi járművünk, a másikat pedig a hajógyárban szerelik."
A Rotra Vente testvérhajóját – amely tornyok és rotorlapátok szállítására szolgál majd – jelenleg építik. Ezen a járművön maximum 12 szélturbina rotorlapát helyezhető majd el, melyeket a hajó az angliai Hull-ban vagy a dán Aalborgban levő gyártó létesítményből a megfelelő összeszerelő kikötőbe fog szállítani.
A Rotra Vente Esbjerg kikötőjében: az új szállítóhajó 141 méter hosszú, és fordulónként több 8 megawatt kapacitású Siemens gondola fuvarozására képes. A fel- illetve legördülő (Ro-Ro) rakodáshoz felnyitható egy széles ívkapu. A gondolákat a sós tengervíz permettől eltolható tető védi, amely az esetleges darus rakodás esetén félrecsúsztatható.
A tervezés során egy konténer hajó meglevő törzsét vették alapul, és ezt alakították át az új célnak megfelelően Hollandiában, a Hardinxveld-Giessendamban levő Holland Hajógyárban. Az új berendezés része egy széles ívkapu, amely lehetővé teszi a Ro-Ro (felgördülő-legördülő) hozzáférést az átalakított rakodófedélzethez. A fedélzetet kihúzható fedő takarja, amely a szállítás során védi a gondolákat a sós tengervíz permettől. Mivel a tető felnyitható, a Rotra Vente által szállítandó rakomány darukkal is elhelyezhető a fedélzeten olyan kikötőkben, ahol nincs Ro-Ro rámpa. A fedélzet maximálisan rugalmas kialakításának köszönhetően a hajó képes akár kilenc szélturbina toronyrész vagy három-négy rotorlapát-egység szállítására is fordulónként.
"Az új Ro-Ro szállítóhajónkkal, a Rotra Ventével a költséghatékony tengeri szélerőművek logisztikájának új korszakába léptünk" – jelentette ki Michael Hannibal, a Siemens Wind Power tengeri üzletágának vezérigazgatója. "Amikor az angliai Hullban és a németországi Cuxhavenben létesített új üzemeink teljesen működőképes állapotba kerülnek, valamint ha a gyártó és összeszerelő hálózatunkat összekötő mindkét Ro-Ro hajó üzembe áll, akkor várhatóan 15-20 százalékos megtakarítást érünk el a logisztikai költségek terén a jelenlegi szállítási eljárásokhoz képest. Ez újabb fontos tényező ahhoz, hogy csökkenthessük a tengeri szélerőművek által előállított elektromos áram költségét."
"Büszkék vagyunk rá, hogy a Rotra Vente hajót üzemeltethetjük a Siemens számára, hiszen ez a jármű az évek óta tartó szoros együttműködésünk újabb mérföldkövét jelzi" – mondta Richard Thomsen, a deugro ügyvezető igazgatója, aki a deugro Csoport teherszállító részlege által kezelt projektért felelős. "Csupán egy éve írtuk alá a szerződést erre az innovatív logisztikai koncepcióra, és már üzemel egy igen hatékony vízi járművünk, a másikat pedig a hajógyárban szerelik."
A Rotra Vente testvérhajóját – amely tornyok és rotorlapátok szállítására szolgál majd – jelenleg építik. Ezen a járművön maximum 12 szélturbina rotorlapát helyezhető majd el, melyeket a hajó az angliai Hull-ban vagy a dán Aalborgban levő gyártó létesítményből a megfelelő összeszerelő kikötőbe fog szállítani.