Autó
sulaki - 2017-01-06
A tömegközlekedés praktikus használhatósága sok indiai városban jelent komoly gondot
A Toyota Mobilitás Alapítvány (Toyota Mobility Foundation – TMF) megállapodást kötött a Világ Erőforrásai Intézettel (World Resources Institute – WRI), mely szerint közösen keresnek megoldásokat az indiai Bengaluru város metróközlekedésnek hatékonyabbá tételéhez.
A 12 milliós Bengaluru (a korábbi Bangalore) a közelmúltban robbanásszerű városiasodásnak és fejlődésnek indult: ennek elsődleges oka, hogy ez a metropolisz lett India IT-fővárosa. A fejlődés természetesen rengeteg pozitív gazdasági eredménnyel járt, de egyben problémákat is szült: az utak túlzsúfolttá váltak, és a városban nehézkes a közlekedés. A gondok megoldására az önkormányzat metrót épített, jelenleg pedig azon dolgoznak, hogy egyre több utas számára tegyék vonzóvá ezt az utazási formát. A TMF és WRI célja a bengalurui metróvonal megközelíthetőségének javítása – és ezáltal az utaslétszám növelése – kutatási folyamatokkal, a kapacitás kiépítésével, nyílt együttműködéssel és próbaüzemekkel.
A TMF és a WRI több helyi intézettel és vállalattal működik majd együtt, köztük az állami kormányzattal, ügynökségekkel és Bengaluru IT-iparágával. A résztvevők közös erővel indítják be a Station Access & Mobility Programot (STAMP), más néven a Bengaluru Mobilitási Projektet, amely 2016 decemberétől 2018 márciusáig tart. A projekt első évében a TMF és a WRI megszervezi a résztvevők hálózatát, felkérve őket arra, hogy vázoljanak fel megvalósítható megoldásokat az alapvető problémára: a metróvonal praktikus megközelítésére, valamint az úticél elérésére a metróállomástól. A TMF és a WRI segítséget fog nyújtani a legjobb megoldás megvalósításához, majd pedig más városokban történő megvalósításához is. A TMF a projekt kiértékelése után határozza majd meg jövőbeli indiai tevékenységeit.
„A TMF nagy erőkkel dolgozik a Bengaluru Mobilitási Projekt megvalósításán, hogy a lehetőségek feltárásával összehangoltabbá válhasson az egyéni- és a tömegközlekedés. Mindezt közös munkával, a városvezetéssel, civil szervezetekkel és az IT-ágazat képviselőivel együttműködve kívánjuk elérni.” – fogalmaz Shigeru Hayakawa, a TMF titkárságának elnöke és ügyvezetője, a Toyota Motor Corporation igazgatótanácsának tagja.
„Nagy örömmel fogadjuk a Toyota Mobilitás Alapítvány és a WRI indiai kezdeményezését. A Bengaluru közlekedésének tökéletesítését célzó közös program kellemesebbé teszi majd az állandó torlódásoktól szenvedő városlakók életét. A biztonság élharcosaként a Toyota elkötelezetten dolgozik azon, hogy biztonságosabb közlekedést honosítson meg Indiában. A TMF és WRI tevékenységének támogatására a TKM is a közösség rendelkezésére bocsátja bevált módszereit, amelyeket az India-szerte folytatott közlekedésbiztonsági kampányok során dolgozott ki, és támogatásunk természetesen e programra is kiterjed. Végezetül azt is szeretném elmondani, hogy sokra tartjuk a projekt többi résztvevőjének támogatását, akiknek segítségével e kampány még eredményesebb lehet.” – teszi hozzá Shekar Viswanathan, a Toyota Kirloskar Motor alelnöke és ügyvezető igazgatója.
„A tömegközlekedés praktikus használhatósága sok indiai városban jelent komoly gondot. Ha az egyéni közlekedés biztonságosan, hatékonyan és egyszerűen összehangolható a metróval, akkor növekedni fog a tömegközlekedést választó utasok száma. Ezért törekszünk arra, hogy jól működő megoldást találjunk erre a helyzetre.” – avat be Amit Bhatt, a WRI India integrált közlekedésért felelős igazgatója.
„Bengaluru 140 milliárd rúpiás költséggel megépített metrórendszere sokkal hatékonyabban működhetne, ha az emberek egyszerűbben juthatnának el a metróállomásokig, és a metróból kiszállva könnyebben érnének el úticéljukhoz. Ám az is ugyanilyen fontos, hogy mindezt megbízható, jó minőségű szolgáltatásokkal, valamint minimális környezeti terheléssel oldjuk meg.” – mutat rá Pawan Mulukutla, a WRI India városi közlekedésért felelős igazgatója.