Autó
Sulaki - 2016-12-22
Japánba utazhatnak a Toyota Álomautó Rajzverseny nyertesei
Az idén már tizenegyedik alkalommal rendezi meg a Toyota az Álomautó Rajzversenyt. A különleges, az egész világra kiterjedő kezdeményezés mögött megbúvó elképzelés, hogy a világ különböző tájain élő gyermekek bátran engedjék szabadjára a képzeletüket, és a rajceruza, zsírkréta vagy épp ecset segítségével fogalmazzák meg, milyen lenne az ő álomautójuk.
A világ vezető autógyártója, a Toyota munkatársai még 2004-ben álmodták meg azt a maga nemében páratlan és egyedülálló rajzversenyt, amely azóta világszerte több millió gyermek képzeletét ragadta meg: nem kértek mást, mint hogy a ragyogó fiatal elmék fogalmazzák meg, mitől izgalmas számukra egy autó, és rajzolják le, milyen volna az ő álomautójuk, akár a Toyota jövőbeni mérnökeit és formatervezőit is inspirálva.
„A Toyotánál hiszünk abban, hogy az álmok bárhová elrepíthetnek minket, hisz a jövő is azokra épül. Ha az akkor még automata szövőszékeket gyártó Kiichiro Toyota nem mer nagyot álmodni 1937-ben, akkor a világ legnagyobb autógyártó vállalata, a jövőre 80 éves Toyota sem létezne. Épp így, ha a Toyota mérnökei nem mernek álmodni közel húsz évvel ezelőtt, szembemenve minden dogmával és bevett gyakorlattal, akkor ma nem létezne a világ autógyártását forradalmasító, a környezetbarát autózás jövőjét megteremtő hybrid hajtás, ahogyan elképzelhetetlenek volnának az elektromos, netalán a melléktermékként vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók is.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Gondoljunk csak bele mennyi minden változott azóta, hogy az első autó legördült a gyártósorról, akár az autók külsejét, formavilágát, akár a bennük fellelhető technológiákat, meghajtási láncokat, vagy épp biztonsági, kényelmi és vezetéstámogató funkciókat tekintve. Minden egyes technológiai vagy formavilágot érintő áttörés egy-egy megvalósult álom, és álmodhat-e bárki inspirálóbbat, újszerűbbet, mint a lehetetlent, korlátokat nem ismerő, a világot jobbá tevő, teremtő gyermeki képzelet? Talán Albert Einstein fogalmazta meg ezt a legtalálóbban, amikor úgy fogalmazott: megcsináltam, mert nem tudtam, hogy lehetetlen.” – teszi hozzá a szakember.
A 11. Toyota Álomautó Rajzversenyre 15 éves koráig bármely gyermek beküldheti a pályaművét, nem kell mást tennie, mint, hogy szabadjára engedi a fantáziáját, és elképzeli, milyen lenne az ő álomautója (ahogy a 2015-ös verseny európai győztesei is tették), azután pedig fog egy A3-as papírlapot (de az A4 is rendben van), és ahogy neki a legjobban tetszik, például ceruzával, zsírkrétával vagy festékkel megörökíti azt. Az egyetlen fontos kikötés, hogy a Toyota kézzel készült munkákat vár, így számítógéppel készült grafikák nem nevezhetőek a versenyen.
Ezt követően nincs más teendője, mint hogy szüleivel közösen kitölti a nevezési lapot, címet és/vagy magyarázatot mellékel a rajzához, majd ezeket a rajzzal együtt 2017. február 28-ig leadja valamelyik Toyota márkakereskedésben.
A rajzok első körben bekerülnek az európai válogatásba, ahol különleges ajándékkal díjazzák a három legjobb alkotást, amelyeket a zsűrink választ ki a következő kategóriákban: 8 évesnél fiatalabbak, 8-11 évesek és 12-15 évesek. Ezután a 9 európai nyertes elindul a világméretű rajzversenyen. A végső győztes a Toyota vendégeként elutazhat Japánba, és részt vehet a 2017. augusztusában rendezett díjátadó ünnepségen, illetve számos egyéb színes programon.
„Az idei évben is nagy izgalommal várjuk a Magyarországról beérkező pályaműveket, ezért nagy szeretettel bíztatjuk a kisebb és nagyobb gyermekeket egyaránt, hogy rajzolják meg és küldjék el nekünk álmaik autóját, és az alkotás örömén túl kis szerencsével lepjék meg saját magukat és szüleiket egy felejthetetlen utazással Japánba.” - foglalja össze Varga Zsombor.
A Toyota tanácsa a gyerekeknek
Hogyan meríts ihletet álmaid autójának megrajzolásához vagy épp megfestéséhez? Rengeteg módja van annak, hogy ötleteket találj a jövő autójának elképzeléséhez: állíts össze egy listát, tanulmányozd a természetet, beszélgess a családoddal, rajzolgass, játssz szótársító játékokat, olvass könyveket, lapozgass magazinokat, nézelődj az üzletekben, nézz meg pár filmet, menj múzeumba, vitasd meg az ötleteidet a barátaiddal – vagy egyszerűen csak ülj le, hunyd le a szemed, és hagyd, hogy a képzeleted kedvére kalandozzon!
A világ vezető autógyártója, a Toyota munkatársai még 2004-ben álmodták meg azt a maga nemében páratlan és egyedülálló rajzversenyt, amely azóta világszerte több millió gyermek képzeletét ragadta meg: nem kértek mást, mint hogy a ragyogó fiatal elmék fogalmazzák meg, mitől izgalmas számukra egy autó, és rajzolják le, milyen volna az ő álomautójuk, akár a Toyota jövőbeni mérnökeit és formatervezőit is inspirálva.
„A Toyotánál hiszünk abban, hogy az álmok bárhová elrepíthetnek minket, hisz a jövő is azokra épül. Ha az akkor még automata szövőszékeket gyártó Kiichiro Toyota nem mer nagyot álmodni 1937-ben, akkor a világ legnagyobb autógyártó vállalata, a jövőre 80 éves Toyota sem létezne. Épp így, ha a Toyota mérnökei nem mernek álmodni közel húsz évvel ezelőtt, szembemenve minden dogmával és bevett gyakorlattal, akkor ma nem létezne a világ autógyártását forradalmasító, a környezetbarát autózás jövőjét megteremtő hybrid hajtás, ahogyan elképzelhetetlenek volnának az elektromos, netalán a melléktermékként vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók is.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Gondoljunk csak bele mennyi minden változott azóta, hogy az első autó legördült a gyártósorról, akár az autók külsejét, formavilágát, akár a bennük fellelhető technológiákat, meghajtási láncokat, vagy épp biztonsági, kényelmi és vezetéstámogató funkciókat tekintve. Minden egyes technológiai vagy formavilágot érintő áttörés egy-egy megvalósult álom, és álmodhat-e bárki inspirálóbbat, újszerűbbet, mint a lehetetlent, korlátokat nem ismerő, a világot jobbá tevő, teremtő gyermeki képzelet? Talán Albert Einstein fogalmazta meg ezt a legtalálóbban, amikor úgy fogalmazott: megcsináltam, mert nem tudtam, hogy lehetetlen.” – teszi hozzá a szakember.
A 11. Toyota Álomautó Rajzversenyre 15 éves koráig bármely gyermek beküldheti a pályaművét, nem kell mást tennie, mint, hogy szabadjára engedi a fantáziáját, és elképzeli, milyen lenne az ő álomautója (ahogy a 2015-ös verseny európai győztesei is tették), azután pedig fog egy A3-as papírlapot (de az A4 is rendben van), és ahogy neki a legjobban tetszik, például ceruzával, zsírkrétával vagy festékkel megörökíti azt. Az egyetlen fontos kikötés, hogy a Toyota kézzel készült munkákat vár, így számítógéppel készült grafikák nem nevezhetőek a versenyen.
Ezt követően nincs más teendője, mint hogy szüleivel közösen kitölti a nevezési lapot, címet és/vagy magyarázatot mellékel a rajzához, majd ezeket a rajzzal együtt 2017. február 28-ig leadja valamelyik Toyota márkakereskedésben.
A rajzok első körben bekerülnek az európai válogatásba, ahol különleges ajándékkal díjazzák a három legjobb alkotást, amelyeket a zsűrink választ ki a következő kategóriákban: 8 évesnél fiatalabbak, 8-11 évesek és 12-15 évesek. Ezután a 9 európai nyertes elindul a világméretű rajzversenyen. A végső győztes a Toyota vendégeként elutazhat Japánba, és részt vehet a 2017. augusztusában rendezett díjátadó ünnepségen, illetve számos egyéb színes programon.
„Az idei évben is nagy izgalommal várjuk a Magyarországról beérkező pályaműveket, ezért nagy szeretettel bíztatjuk a kisebb és nagyobb gyermekeket egyaránt, hogy rajzolják meg és küldjék el nekünk álmaik autóját, és az alkotás örömén túl kis szerencsével lepjék meg saját magukat és szüleiket egy felejthetetlen utazással Japánba.” - foglalja össze Varga Zsombor.
A Toyota tanácsa a gyerekeknek
Hogyan meríts ihletet álmaid autójának megrajzolásához vagy épp megfestéséhez? Rengeteg módja van annak, hogy ötleteket találj a jövő autójának elképzeléséhez: állíts össze egy listát, tanulmányozd a természetet, beszélgess a családoddal, rajzolgass, játssz szótársító játékokat, olvass könyveket, lapozgass magazinokat, nézelődj az üzletekben, nézz meg pár filmet, menj múzeumba, vitasd meg az ötleteidet a barátaiddal – vagy egyszerűen csak ülj le, hunyd le a szemed, és hagyd, hogy a képzeleted kedvére kalandozzon!