Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-11-15
- A japán vállalat évente 2 milliárd dollár feletti összeget fektet K+F beruházásokba, új technológiákba, köztük IoT-megoldásokba
A Fujitsu egyike azon kevés szállítónak a piacon, amelyek képesek végponttól végpontig terjedő IoT-megoldásokkal ellátni ügyfeleiket. A vállalat 2015-ben 300 IoT-koncepciótesztet hajtott végre, és évente 22 milliárd dollárt fordít az új technológiák – köztük az IoT-megoldások – fejlesztésére, így kiváló adottságokkal rendelkezik ahhoz, hogy egy forrásból kínáljon teljes körű megoldást ügyfeleinek.
Erre a megállapításra jutott a Gartner független kutatóintézet, amely a „látnoki” képességekkel rendelkező szállítók (visionairies) kategóriába sorolta a Fujitsut a menedzselt M2M szolgáltatások globális piacáról nemrég közzétett
A Fujitsu komoly tapasztalatokkal rendelkezik az IoT területén, amelynek története még az
A Fujitsu IoT-megoldásai az élvonalbeli technológiákból, infrastrukturális és menedzselt szolgáltatásokból álló MetaArc portfólió részét képezik, amellyel a vállalat a digitális átalakulás végrehajtásában kívánja segíteni ügyfeleit. A Fujitsu IoT-megoldásai közül említést érdemelnek a Fujitsu Cloud Service K5 felhőben futó GlobeRanger iMotion edge-to-cloud IoT platform; a sokféle nagyvállalati hordható eszköz; valamint az önállóan vagy partnerekkel együtt nyújtott hálózati és érzékelőtechnológiák.
„Az, hogy a Fujitsu a Gartner értékelése alapján bekerült a végponttól végpontig terjedő IoT-megoldások legjobb szállítói közé, véleményünk szerint ékesen bizonyítja, milyen széles körű tapasztalatokkal rendelkezünk az IoT-megoldások teljes piacán, és mekkora elhivatottsággal segítjük ügyfeleinket az előttük álló sokféle üzleti kihívás legyőzésében. Az IoT-megoldások különösen akkor értékesek a vállalatok számára, ha menedzselt szolgáltatási szerződés részeként, kiszámítható havi díj mellett tudják igénybe venni őket. A Fujitsu tisztában van az IoT gyakorlati működésével, és sok éve kínál ügyfeleinek M2M- és RFID-alapú megoldásokat. Vállalatunk emellett az új technológiákat a meglévő infrastruktúrával zökkenőmentesen integráló, és az IT-szolgáltatásokat ezen keresztül átalakító komplex, kritikus rendszerek bevezetéséhez is alkalmas partner” – nyilatkozta Dr. Alex Bazin, a Fujitsu globális szolgáltatási üzletágának alelnöke és IoT-megoldásokért felelős vezetője.
A végponttól végpontig terjedő IoT-képességek folyamatos fejlesztése jegyében nemrég IoT-rendszertesztelő környezet nyílt a Fujitsu digitális átalakulási központjában, Tokióban. A Fujitsu emellett globális szolgáltatást dolgozott ki az IoT-megoldások és az IoT-működés támogatására, amelynek keretében integrált támogatást biztosít ügyfeleinek a vegyes szállítói IoT-rendszerek koncepcionális és műszaki tervezéséhez, prototípus-teszteléséhez, kiépítéséhez és üzemeltetéséhez. Az IoT-alapú termékek és szolgáltatások portfóliójának erősítésével párhuzamosan a Fujitsu partnerekkel is együttműködik annak érdekében, hogy ügyfelei könnyebben hozzájussanak az üzleti kihívások legyőzését támogató IoT-technológiákhoz, és ennek révén versenyképesebben működhessenek saját piacaikon.
Legutóbbi IoT-projektjei egyikében a Fujitsu bevezette a GlobeRanger gyártástámogató IoT-megoldást az űrkutatási, védelmi, orvosi és kereskedelmi iparágak számára precíziós gyártással készített komponenseket szállító Baker Hill környezetében. A Baker Hill így valós időben, részletesen nyomon követheti a teljes gyártási folyamatot, és bármely pillanatban meg tudja határozni a komponensek pontos helyét a létesítményen belül.
1 A Gartner 2016. október 17-én tette közzé a menedzselt M2M szolgáltatások globális piacáról készített Magic Quadrant felmérést, amelynek szerzői Eric Goodness, Leif-Olof Wallin és Katja Ruud elemzők voltak.
2 AGartner menedzselt IoT-szolgáltatási piacról készített útmutatója 2016. szeptember 12-én látott napvilágot, Eric Goodness elemző tollából.
A Gartner a kutatási kiadványaiban bemutatott szállítók, termékek vagy szolgáltatások egyikét sem kívánja támogatni, és nem ad olyan értelmű tanácsot a felhasználóknak, hogy csak a legjobb besorolást elért vagy más megjelölést kapott szállítóktól vásároljanak. A Gartner kutatási kiadványai a Gartner kutatási szervezetének véleményét tükrözik és nem értelmezhetők ténymegállapításként. Kutatási eredményeit illetően a Gartner teljes mértékben kizár mindennemű kifejezett vagy beleértett szavatosságot, a forgalmazhatóságra illetve adott célra való alkalmasságot is beleértve.
A Fujitsu menedzselt IoT-szolgáltatásai
A Fujitsu menedzselt IoT-szolgáltatási ökoszisztémája olyan végponttól végpontig terjedő megoldásokat tartalmaz, amelyek az IoT-ben rejlő lehetőségeket maradéktalanul kiaknázva kezelik a különféle üzleti és operatív kihívásokat, és konzultációt ösztönző környezetben, lépésről-lépésre teremtenek értéket.
Példák a Fujitsu legutóbbi IoT-projektjeire:
Az Omron big data analitika segítségével keresi a nyomtatott áramköri lapkák gyártásának fejlesztési lehetőségeit. A gyártási környezet különböző pontjairól gyűjtött integrált naplóadatok segítségével, vizuálisan megjeleníti a végponttól végpontig tartó folyamatot, megkönnyítve ezzel a problémák és kiváltó okaik gyors és egyszerű azonosítását. Ennek nyomán pár hónapon belül 30%-kal sikerült növelnie produktivitást, és a jövőben további javulásra számít.
A Jakartai Regionális Katasztrófavédelmi Igazgatóság a Fujitsu katasztrófainformációs rendszerével alakítja át a természeti katasztrófák kezelésének gyakorlatát. Az új alkalmazással gyorsabban és pontosabban tud reagálni a váratlan katasztrófahelyzetekre, emberéleteket menthet és mérsékelheti a pusztítást.
Erre a megállapításra jutott a Gartner független kutatóintézet, amely a „látnoki” képességekkel rendelkező szállítók (visionairies) kategóriába sorolta a Fujitsut a menedzselt M2M szolgáltatások globális piacáról nemrég közzétett
Magic Quadrant
felmérésében1. A Fujitsu a
Gartner menedzselt IoT-szolgáltatási piacról készített útmutatójában2 is a menedzselt IoT-szolgáltatások reprezentatív szállítójaként szerepel.A Fujitsu komoly tapasztalatokkal rendelkezik az IoT területén, amelynek története még az
RFID
és az M2M rendszerek fejlődésének korai szakaszára nyúlik vissza. A Fujitsu jól tudja hasznosítani ezen a téren az alkalmazások, a hálózati működés, a beágyazott technológiák és az érzékelők szegmenseiben felhalmozott szakértelmét, valamint a menedzselt nagyvállalati IT-szolgáltatások nyújtásában kiépített képességeit. A Fujitsu összes IoT-megoldása, a hálózat peremén végzett feldolgozástól a backenden működő felhőmegoldásokig ezeket a hagyományokat tükrözi, és lehetővé teszi, hogy a vállalat elődefiniált rendszereket kínáljon a fontos üzleti folyamatokhoz, ugyanakkor képes legyen ügyfeleivel közösen kidolgozni az egyedi igényekre szabott IoT-megoldásokat.
A Fujitsu IoT-megoldásai az élvonalbeli technológiákból, infrastrukturális és menedzselt szolgáltatásokból álló MetaArc portfólió részét képezik, amellyel a vállalat a digitális átalakulás végrehajtásában kívánja segíteni ügyfeleit. A Fujitsu IoT-megoldásai közül említést érdemelnek a Fujitsu Cloud Service K5 felhőben futó GlobeRanger iMotion edge-to-cloud IoT platform; a sokféle nagyvállalati hordható eszköz; valamint az önállóan vagy partnerekkel együtt nyújtott hálózati és érzékelőtechnológiák.
„Az, hogy a Fujitsu a Gartner értékelése alapján bekerült a végponttól végpontig terjedő IoT-megoldások legjobb szállítói közé, véleményünk szerint ékesen bizonyítja, milyen széles körű tapasztalatokkal rendelkezünk az IoT-megoldások teljes piacán, és mekkora elhivatottsággal segítjük ügyfeleinket az előttük álló sokféle üzleti kihívás legyőzésében. Az IoT-megoldások különösen akkor értékesek a vállalatok számára, ha menedzselt szolgáltatási szerződés részeként, kiszámítható havi díj mellett tudják igénybe venni őket. A Fujitsu tisztában van az IoT gyakorlati működésével, és sok éve kínál ügyfeleinek M2M- és RFID-alapú megoldásokat. Vállalatunk emellett az új technológiákat a meglévő infrastruktúrával zökkenőmentesen integráló, és az IT-szolgáltatásokat ezen keresztül átalakító komplex, kritikus rendszerek bevezetéséhez is alkalmas partner” – nyilatkozta Dr. Alex Bazin, a Fujitsu globális szolgáltatási üzletágának alelnöke és IoT-megoldásokért felelős vezetője.
A végponttól végpontig terjedő IoT-képességek folyamatos fejlesztése jegyében nemrég IoT-rendszertesztelő környezet nyílt a Fujitsu digitális átalakulási központjában, Tokióban. A Fujitsu emellett globális szolgáltatást dolgozott ki az IoT-megoldások és az IoT-működés támogatására, amelynek keretében integrált támogatást biztosít ügyfeleinek a vegyes szállítói IoT-rendszerek koncepcionális és műszaki tervezéséhez, prototípus-teszteléséhez, kiépítéséhez és üzemeltetéséhez. Az IoT-alapú termékek és szolgáltatások portfóliójának erősítésével párhuzamosan a Fujitsu partnerekkel is együttműködik annak érdekében, hogy ügyfelei könnyebben hozzájussanak az üzleti kihívások legyőzését támogató IoT-technológiákhoz, és ennek révén versenyképesebben működhessenek saját piacaikon.
Legutóbbi IoT-projektjei egyikében a Fujitsu bevezette a GlobeRanger gyártástámogató IoT-megoldást az űrkutatási, védelmi, orvosi és kereskedelmi iparágak számára precíziós gyártással készített komponenseket szállító Baker Hill környezetében. A Baker Hill így valós időben, részletesen nyomon követheti a teljes gyártási folyamatot, és bármely pillanatban meg tudja határozni a komponensek pontos helyét a létesítményen belül.
1 A Gartner 2016. október 17-én tette közzé a menedzselt M2M szolgáltatások globális piacáról készített Magic Quadrant felmérést, amelynek szerzői Eric Goodness, Leif-Olof Wallin és Katja Ruud elemzők voltak.
2 AGartner menedzselt IoT-szolgáltatási piacról készített útmutatója 2016. szeptember 12-én látott napvilágot, Eric Goodness elemző tollából.
A Gartner a kutatási kiadványaiban bemutatott szállítók, termékek vagy szolgáltatások egyikét sem kívánja támogatni, és nem ad olyan értelmű tanácsot a felhasználóknak, hogy csak a legjobb besorolást elért vagy más megjelölést kapott szállítóktól vásároljanak. A Gartner kutatási kiadványai a Gartner kutatási szervezetének véleményét tükrözik és nem értelmezhetők ténymegállapításként. Kutatási eredményeit illetően a Gartner teljes mértékben kizár mindennemű kifejezett vagy beleértett szavatosságot, a forgalmazhatóságra illetve adott célra való alkalmasságot is beleértve.
A Fujitsu menedzselt IoT-szolgáltatásai
A Fujitsu menedzselt IoT-szolgáltatási ökoszisztémája olyan végponttól végpontig terjedő megoldásokat tartalmaz, amelyek az IoT-ben rejlő lehetőségeket maradéktalanul kiaknázva kezelik a különféle üzleti és operatív kihívásokat, és konzultációt ösztönző környezetben, lépésről-lépésre teremtenek értéket.
Példák a Fujitsu legutóbbi IoT-projektjeire:
Az Omron big data analitika segítségével keresi a nyomtatott áramköri lapkák gyártásának fejlesztési lehetőségeit. A gyártási környezet különböző pontjairól gyűjtött integrált naplóadatok segítségével, vizuálisan megjeleníti a végponttól végpontig tartó folyamatot, megkönnyítve ezzel a problémák és kiváltó okaik gyors és egyszerű azonosítását. Ennek nyomán pár hónapon belül 30%-kal sikerült növelnie produktivitást, és a jövőben további javulásra számít.
- Metawater – vízközmű-karbantartás
A Jakartai Regionális Katasztrófavédelmi Igazgatóság a Fujitsu katasztrófainformációs rendszerével alakítja át a természeti katasztrófák kezelésének gyakorlatát. Az új alkalmazással gyorsabban és pontosabban tud reagálni a váratlan katasztrófahelyzetekre, emberéleteket menthet és mérsékelheti a pusztítást.