Autó
Sulaki - 2016-11-10
A Toyota Motor Manufacturing Turkey törökországi Sakarya üzemében a tegnapi nappal hivatalosan is kezdetét vette a Toyota C-HR crossover gyártása
A Toyota hybrid kínálatának legújabb tagja, a Toyota C-HR révén a világ vezető autógyártója immár nyolc modellt gyárt majd Európában. A Törökországban összeszerelt modellt, amelyhez a hybrid motorok az Egyesült Királyságban, a sebességváltók pedig Lengyelországban készülnek, az USA és Kanada piacaira is exportálják majd.
A Toyota Motor Manufacturing Turkey törökországi Sakarya üzemében a tegnapi nappal hivatalosan is kezdetét vette a Toyota C-HR crossover gyártása. A Toyota C-HR immár a nyolcadik Toyota, amelynek gyártása jelenleg is Európában folyik, és az új modell friss lendülettel lép a C-kategória küzdőterére. A Toyota C-HR a márka harmadik európai gyártású hybridje a Franciaországban gyártott Yaris Hybrid és az Egyesült Királyságban készülő Auris és Auris Touring Sports hybridek mellett.
“A Toyota C-HR nemcsak a TMMT, hanem az egész Toyota számára rendkívül fontos modell. A crossoverek szegmense gyors ütemben növekedik, a Toyota pedig most igazán hatásos módon lép ki erre a piacra.” - fogalmaz Dr. Van Zyl, a Toyota Motor Europe (TME) elnök-vezérigazgatója a TMMT ünnepélyes gyártósor-indítása alkalmával.
A TMMT üzemében ugyanazon a gyártósoron készül a Toyota C-HR, mint a Corolla és a Verso. Ez az első, Törökországban gyártott hybrid hajtású jármű.
“A Toyota egyik meghatározó jellemzője a hybrid hajtás. Az első Prius 1997-es bemutatása óta mind több és több vásárlónak vált meggyőződésévé világszerte, hogy a hybrid autók jelentik az egyik legjobb megoldást napjaink környezetvédelmi problémáira. Globálisan eddig több mind 9,5 millió hybridet értékesítettünk.” – teszi hozzá Moritaka Yoshida, a Toyota közepes méretű járművekért felelős részlegének elnöke, aki szintén részt vett a TMMT mai ünnepségén.
A Toyota C-HR az első, Japánon kívül gyártott Toyota-modell, amely a TNGA (Toyota új globális platform) padlólemezre épül.
“A TNGA testesíti meg új járműépítési filozófiánkat, szerves részeként azon törekvésünknek, hogy egyre jobb autókat gyártsunk. A Toyota fokozatosan egyre több autót épít a TNGA padlólemezre.” – teszi hozzá Moritaka Yoshida.
A Toyota C-HR gyártásával együtt a TMMT összesített éves gyártókapacitása 150 ezerről 280 ezer autóra bővül. Az elmúlt hónapok során a TMMT újabb 2000 munkatársat vett fel, így az alkalmazottak száma immár mintegy 5000 fő. A gyártás három műszakban folyik. A gyártás kibővítéséhez szükséges befektetés összege körülbelül 350 millió eurót tett ki, így az 1994-ben megnyitott üzembe eddig összesen 1,7 milliárd eurót fektetett be a Toyota. A TMMT által gyártott autók 80 százaléka Európában talál gazdára, mostantól pedig az USA-val, Kanadával, Tajvannal, Mauritiusszal és Dél-Afrikával bővíti exportpiacai listáját.
“Hatalmas kiváltságot jelent számunkra az észak-amerikai export, hiszen ez a Toyota legnagyobb piaca, és ottani vásárlóink sokat várnak el a Toyotától – mind a minőség, mind pedig a vevőelégedettség és a márkával való kapcsolat terén.” – fejti ki Dr. Van Zyl.
“A minőség tekintetében a TMMT évek óta az egyik legjobb gyárunknak számít világszerte, ezért biztos vagyok benne, hogy munkatársaink maradéktalanul kielégítik majd az észak-amerikai vásárlók igényeit.” tette hozzá.
A Toyota C-HR a Toyota több európai gyártóüzemének és beszállítójának közös együttműködésével születik. A crossover új, 1,8 literes hybrid hajtáslánca a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) észak-walesi Deeside üzemében készül, amelynek bővítésébe és újraszerszámozásába 7,1 millió angol fontot fektetett a vállalat. A Toyota harmadik európai helyszíne, amely hozzájárul a Toyota C-HR gyártásához, a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) lengyelországi üzeme Walbrzych-ban; ez a gyár szállítja az 1,2 literes turbómotorral szerelt modellváltozat manuális sebességváltóit. Emellett 2018-tól a TMMP gyártja majd azt a hybrid hajtáslánc-részegységet, ami jelenleg Japánban készül. Az európai beszállítók nagy mennyiségű alkatrészt biztosítanak a Toyota C-HR gyártásához. Az új crossover 135 alkatrész-beszálítójából 134 Európában működik, és ezek közül 71 vállalat Törökországban termel.
Miután a Toyota C-HR is megjelent a vállalat európai gyártású termékkínálatában, az Európában értékesített, helyben készített Toyota márkájú járművek teljes gyártási évre vetített aránya meghaladja majd a 75 százalékot.
A Toyota Motor Manufacturing Turkey törökországi Sakarya üzemében a tegnapi nappal hivatalosan is kezdetét vette a Toyota C-HR crossover gyártása. A Toyota C-HR immár a nyolcadik Toyota, amelynek gyártása jelenleg is Európában folyik, és az új modell friss lendülettel lép a C-kategória küzdőterére. A Toyota C-HR a márka harmadik európai gyártású hybridje a Franciaországban gyártott Yaris Hybrid és az Egyesült Királyságban készülő Auris és Auris Touring Sports hybridek mellett.
“A Toyota C-HR nemcsak a TMMT, hanem az egész Toyota számára rendkívül fontos modell. A crossoverek szegmense gyors ütemben növekedik, a Toyota pedig most igazán hatásos módon lép ki erre a piacra.” - fogalmaz Dr. Van Zyl, a Toyota Motor Europe (TME) elnök-vezérigazgatója a TMMT ünnepélyes gyártósor-indítása alkalmával.
A TMMT üzemében ugyanazon a gyártósoron készül a Toyota C-HR, mint a Corolla és a Verso. Ez az első, Törökországban gyártott hybrid hajtású jármű.
“A Toyota egyik meghatározó jellemzője a hybrid hajtás. Az első Prius 1997-es bemutatása óta mind több és több vásárlónak vált meggyőződésévé világszerte, hogy a hybrid autók jelentik az egyik legjobb megoldást napjaink környezetvédelmi problémáira. Globálisan eddig több mind 9,5 millió hybridet értékesítettünk.” – teszi hozzá Moritaka Yoshida, a Toyota közepes méretű járművekért felelős részlegének elnöke, aki szintén részt vett a TMMT mai ünnepségén.
A Toyota C-HR az első, Japánon kívül gyártott Toyota-modell, amely a TNGA (Toyota új globális platform) padlólemezre épül.
“A TNGA testesíti meg új járműépítési filozófiánkat, szerves részeként azon törekvésünknek, hogy egyre jobb autókat gyártsunk. A Toyota fokozatosan egyre több autót épít a TNGA padlólemezre.” – teszi hozzá Moritaka Yoshida.
A Toyota C-HR gyártásával együtt a TMMT összesített éves gyártókapacitása 150 ezerről 280 ezer autóra bővül. Az elmúlt hónapok során a TMMT újabb 2000 munkatársat vett fel, így az alkalmazottak száma immár mintegy 5000 fő. A gyártás három műszakban folyik. A gyártás kibővítéséhez szükséges befektetés összege körülbelül 350 millió eurót tett ki, így az 1994-ben megnyitott üzembe eddig összesen 1,7 milliárd eurót fektetett be a Toyota. A TMMT által gyártott autók 80 százaléka Európában talál gazdára, mostantól pedig az USA-val, Kanadával, Tajvannal, Mauritiusszal és Dél-Afrikával bővíti exportpiacai listáját.
“Hatalmas kiváltságot jelent számunkra az észak-amerikai export, hiszen ez a Toyota legnagyobb piaca, és ottani vásárlóink sokat várnak el a Toyotától – mind a minőség, mind pedig a vevőelégedettség és a márkával való kapcsolat terén.” – fejti ki Dr. Van Zyl.
“A minőség tekintetében a TMMT évek óta az egyik legjobb gyárunknak számít világszerte, ezért biztos vagyok benne, hogy munkatársaink maradéktalanul kielégítik majd az észak-amerikai vásárlók igényeit.” tette hozzá.
A Toyota C-HR a Toyota több európai gyártóüzemének és beszállítójának közös együttműködésével születik. A crossover új, 1,8 literes hybrid hajtáslánca a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) észak-walesi Deeside üzemében készül, amelynek bővítésébe és újraszerszámozásába 7,1 millió angol fontot fektetett a vállalat. A Toyota harmadik európai helyszíne, amely hozzájárul a Toyota C-HR gyártásához, a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) lengyelországi üzeme Walbrzych-ban; ez a gyár szállítja az 1,2 literes turbómotorral szerelt modellváltozat manuális sebességváltóit. Emellett 2018-tól a TMMP gyártja majd azt a hybrid hajtáslánc-részegységet, ami jelenleg Japánban készül. Az európai beszállítók nagy mennyiségű alkatrészt biztosítanak a Toyota C-HR gyártásához. Az új crossover 135 alkatrész-beszálítójából 134 Európában működik, és ezek közül 71 vállalat Törökországban termel.
Miután a Toyota C-HR is megjelent a vállalat európai gyártású termékkínálatában, az Európában értékesített, helyben készített Toyota márkájú járművek teljes gyártási évre vetített aránya meghaladja majd a 75 százalékot.