Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_55esagalmqgk6lcei18b83sa60, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - A TOYOTA MÚZEUM is megjelenik a Tokiói Klasszikus Autók Fesztiváljának 10. évfordulóján

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Autó
Sulaki - 2016-10-24

  A tokiói fesztivál 10. évfordulójáról az esemény logójában is megemlékeznek 10 csillag formájában

A Toyota Múzeum is részt vesz a 2016-os Klasszikus Autók Fesztiválján melyet a tokiói Meiji Jingu Gaien Parkban rendeznek meg 2016. november 26-án. A fesztivál célja, hogy népszerűsítse és támogassa az autós kultúrát, és segítse az autórajongók egymásra találását.

 

A tokiói fesztivál 10. évfordulójáról az esemény logójában is megemlékeznek 10 csillag formájában, a nézőket pedig számos szórakoztató eseménnyel várják. Az első 100 olyan látogató, aki sálat és napszemüveget* visel, kétszemélyes belépőjegyet kap a Toyota Automobile Múzeumba, valamint a klasszikus autók felvonulását is fenntartott helyről, közvetlen testközelből tekinthetik meg. A fesztivál legtöbb eseményére a Meiji Memorial Picture Gallery előtt kerül sor. A program szerint menet közben is megtekinthető lesz a Toyota Automobile Museum klasszikus autógyűjteményének számos darabja. Röviddel a megnyitó után kb. 100 darab magántulajdonban lévő klasszikus autó vonul fel a városban. Ebben az évben a Honda Collection Hall-lal együttműködésben a rendkívül sikeres Honda N360 egy példánya is látható lesz, ami messze felülmúlta a kor miniautónak teljesítményét.

Az idei kiállítás mottója: „Az 50-es, 60-as évek kiemelkedő autói, amiket látni, hallani és érezni is lehet!” A látogatók ugyanis menet közben is hallhatják ezeknek a híres autóknak a hangját, többek között olyan modellekét, mint a Cadillac Eldorado Biarritz (1959, USA), ami hatalmas fecskefarok divatot teremtett szerte a világon; a Morris Mini-Minor (1959, UK), ami forradalmian alakította át a tömegeautókról addig kialakult világképet; Datsun Fairlady Model SP310 (1963, Japán), ami az első japán Garnd Prix győztese volt 1963-ban; vagy annak a Toyota 2000GT „Speed Trial”-nak (1966, Japán) a replikája is látható és hallható, ami három sebességi világrekord mellett 13 nemzetközi rekordot is felállított.

 

*Az 1950 évek stílusában, ami az idei fesztivál témája is










A Klasszikus autók felvonulásának felvezető modellje

Autó

Információ

Toyopet Crown Model RS21
(1960, Japán)


Az első generációs Crown módosított változata. Megnövelt motorteljesítménnyel, külső és belső stíluselemek megváltoztatásával, és jobb minőségű karosszériaelemekkel. Ez volt az első Japán autó három-fokozatú automatikus váltóval és overdrive funkcióval.

 

 

Kiállított autók (bemutatják „Az 50-es, 60-as évek kiemelkedő autói, amiket látni, hallani és érezni is lehet!” tematikát)

Autó

Információ

Cadillac Eldorado Biarritz
(1959, USA)


A fecskefarok, ami 1948-ban jelent meg először egy Cadillac-en, nagy lendületet adott az autók formatervének szerte a világon. Az Eldorado Biarritz az amerikai automobilizmus aranykorának a csúcsát jelenti.

Morris Mini-Minor
(1959, UK)


Az olajválság vezetett a racionális „Mini” megszületéséhez. A királyi család és művészek is érdeklődést mutattak iránta, megváltoztatta az autók addigi hierarchiájáról kialakult képet és egy erős szubkultúrát épített a tömegautók köré.

Datsun Fairlady Model SP310
(1963, Japán)


A Datsun Fairlady volt az első igazi Japán sportkocsi. Indult az első japán Grand Prix-n 1963-ban és olyan külföldi vetélytársak előtt aratott kategóriagyőzelmet, mint a Porsche, vagy a Triumph TR4.

Toyota 2000GT "Speed Trial"(replika)
(1966, Japán)


A 2000GT azért született, hogy egy világviszonylatban is elismert sportkocsival bizonyítsa Japán, már elérte a nyugati világ technológiai színvonalát. Amikor az FIA felügyelete alatt három világ, és 13 nemzetközi sebességi rekordot is megdöntött, az egész világ ámulattal figyelte.

Toyota 2000GT, "Bond car"
(1966, Japán)


Ezt az autót az 1967-es James Bond filmhez, a „Csak kétszer élsz” című alkotáshoz készítették. A 2000GT-vel forgatott jelentek megváltoztatták a japán autókról kialakult képet, ami addig elsősorban a használhatóság volt, és bemutatta, hogy Japán valódi ipari nemzetté nőtte ki magát.

Honda N360
(1967, Japán)
Különleges megjelenés a Honda Collection Hall-nak köszönhetően


Az N360 volt a Honda első elsőkerék-hajtású kisautója. Motorja egy motorkerékpártól származott, és 31 lóerős volt. A méretéhez képest nagy teljesítményének és alacsony árának köszönhetően nagyon gyorsan rekord mennyiség kelt el belőle.













 


Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_55esagalmqgk6lcei18b83sa60, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0