Autó
Sulaki - 2016-09-29
Az alternatív hajtásláncokról már bebizonyosodott, hogy ezek képviselik a jövőt
2016 első nyolc hónapjában az európai Toyota és Lexus vásárlók 31 százaléka hybrid hajtású autót választott, a nyugat-európai piacokon ez az arány pedig még ennél is magasabb, 41 százalék. A hybridek értékesítése egyre növekszik: januártól augusztusig 45 százalékkal több ilyen autó kelt el, mint a tavalyi év azonos időszakában, így az idei évben újabb rekord várható. Az új generációs Prius eladásai augusztusig több mint kétszeresükre (12.000 darabra) nőttek a modell teljes tavalyi értékesítési eredményéhez képest, miközben az Auris és a RAV4 modellek legkeresettebb hajtáslánca is a hybrid technológia, amely a Yaris eladásaiban is 40 százalékot tesz ki. Mindeközben a hybridek értékesítése Európában 61 százalékot, Nyugat-Európában 98 százalékot tesz ki a Lexus forgalmából.
Az alternatív hajtásláncokról már bebizonyosodott, hogy ezek képviselik a jövőt – méghozzá itt és most. A Toyota és a Lexus három új hybriddel (a Toyota C-HR Hybriddel, az új generációs Prius Plug-In Hybriddel és a Lexus LC 500h kupéval) bővíti európai portfólióját, ám a Toyota már a jelenleg forgalmazott hybridek révén is hatalmasat lépett előre az európai piacon, 45 százalékkal növelve értékesítési eredményét 2015-höz képest, holott már az is rekordévnek számított. A három új modell a hamarosan megnyíló Párizsi Autószalonon is látható lesz.
“Úgy véljük, hogy idén közel 300.000 darab hybridet fogunk eladni.” – avat be Karl Schlicht, a Toyota európai ügyvezető alelnöke. “Ez új rekordot jelent, és a villamosítási verseny élére pozícionálja a Toyotát és a Lexust.”
A vállalat azt tervezi, hogy ebben az évben több mint 900.000 járművet értékesít majd Európában, és e mennyiség harmada hybrid lesz.
“Mindez fényesen bizonyítja, hogy a vásárlók hybrideket akarnak – vagyis beérett annak a gyümölcse, hogy mindenkit megelőzve kezdtünk bele az újfajta hajtáslánc alkalmazásába.”
A Toyota arra törekszik, hogy 2020-ra az Európában eladott járművek 50 százaléka hybrid hajtású legyen, és hogy minden fontos piaci szegmensben kínáljon olyan modellt, amelynek hybrid változata is kapható.
Toyota hybridek
A C-szegmens legnépszerűbb Toyota-hybridje az Auris Hybrid volt (januártól augusztusig 57.882 darab), a
“Márkakereskedőink izgatottan várják a Toyota C-HR-t.” – fogalmaz Karl Schlicht. “A megrendeléseket már ebben a hónapban elkezdtük felvenni, és biztos vagyok benne, hogy az egyre növekvő crossover-szegmens új szereplője tovább gyarapítja majd értékesítéseinket a 2017-es évben. Annak alapján, amit eddig tapasztaltunk, a vásárlók majdnem 70 százaléka a hybrid változatot fogja választani.”
Az új Prius Plug-In Hybrid nagy előrelépést jelent az előző modellgenerációhoz képest, amely 2012-es bemutatása idején a piac legelső
Lexus prémium hybridek
2016 januárja és augusztusa között a Lexus 28.782 darab hybridet értékesített. A Lexus európai kínálatában 7 hybrid szerepel: a CT 200h, az IS 300h, az RC 300h, a GS300h/450h, az NX 300h, az RX 450h és az LS 600h. A márka már bemutatta a nyolcadik modellt is, amelynek értékesítése 2017 közepén kezdődik: ez a vadonatúj, többfázisú hybrid rendszerrel hajtott LC 500h kupé. Az európai piacon a Lexus legkelendőbb modelljei az NX 300h (januártól augusztusig 10.936 darab), az új RX 450h (6.052) és a CT 200h (5.519) voltak.
Európai tanulmány az új Priusról
A Római Egyetem által nemrégiben elvégzett kutatásból kiderült, hogy az új, negyedik generációs Prius a nagyvárosi forgalomban eltöltött idő és a megtett táv túlnyomó részében nulla károsanyag-kibocsátással halad. A tipikus római csúcsforgalomban megtett több mint 2200 kilométer során gyűjtött adatok szerint a tesztelt Priusok az utazási idő 73,2 százalékában (és a megtett távolság 62,5 százalékán) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedtek. A vizsgált időszakba azt is beleszámították, amikor a jármű megállt a forgalomban (például egy piros lámpánál), és a motor automatikusan leállt. A teszteredmények különösen a belvárosi szakaszokon bizonyultak kedvezőnek, ahol különös gondot jelent az autók által keltett zaj, por és légszennyezés. Ezeken az útszakaszokon a Prius az utazási idő 79,4 százalékában és a megtett távolság 76,3 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül tudott haladni. Ez a tiszta autózás a Toyota legújabb Hybrid Synergy Drive hajtásának köszönhető. A jármű hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia 34,3 százalékát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte. Mindez azt jelenti, hogy a tesztautó hajtó villamosság több mint egyharmada egyszerűen a fékezés és a lassítás során keletkezett.
Hybridek – bármilyen igényhez
Az alternatív hajtásláncokról már bebizonyosodott, hogy ezek képviselik a jövőt – méghozzá itt és most. A Toyota és a Lexus három új hybriddel (a Toyota C-HR Hybriddel, az új generációs Prius Plug-In Hybriddel és a Lexus LC 500h kupéval) bővíti európai portfólióját, ám a Toyota már a jelenleg forgalmazott hybridek révén is hatalmasat lépett előre az európai piacon, 45 százalékkal növelve értékesítési eredményét 2015-höz képest, holott már az is rekordévnek számított. A három új modell a hamarosan megnyíló Párizsi Autószalonon is látható lesz.
“Úgy véljük, hogy idén közel 300.000 darab hybridet fogunk eladni.” – avat be Karl Schlicht, a Toyota európai ügyvezető alelnöke. “Ez új rekordot jelent, és a villamosítási verseny élére pozícionálja a Toyotát és a Lexust.”
A vállalat azt tervezi, hogy ebben az évben több mint 900.000 járművet értékesít majd Európában, és e mennyiség harmada hybrid lesz.
“Mindez fényesen bizonyítja, hogy a vásárlók hybrideket akarnak – vagyis beérett annak a gyümölcse, hogy mindenkit megelőzve kezdtünk bele az újfajta hajtáslánc alkalmazásába.”
A Toyota arra törekszik, hogy 2020-ra az Európában eladott járművek 50 százaléka hybrid hajtású legyen, és hogy minden fontos piaci szegmensben kínáljon olyan modellt, amelynek hybrid változata is kapható.
Toyota hybridek
A C-szegmens legnépszerűbb Toyota-hybridje az Auris Hybrid volt (januártól augusztusig 57.882 darab), a
B
-szegmensben a Yaris Hybrid tarolt (55.611), a SUV-kategóriában pedig a nemrégiben bemutatott RAV4 Hybrid bizonyult sikeresnek (25.909). A Toyota európai hybrid-kínálatában 7 modell szerepel (Yaris, Auris/Auris Touring Sports, RAV4, Camry, Prius, Prius Plug-In, Prius Plus), év végén pedig megérkezik a portfólió nyolcadik tagja, a népszerű C-crossover szegmensben versenybe szálló Toyota C-HR.
“Márkakereskedőink izgatottan várják a Toyota C-HR-t.” – fogalmaz Karl Schlicht. “A megrendeléseket már ebben a hónapban elkezdtük felvenni, és biztos vagyok benne, hogy az egyre növekvő crossover-szegmens új szereplője tovább gyarapítja majd értékesítéseinket a 2017-es évben. Annak alapján, amit eddig tapasztaltunk, a vásárlók majdnem 70 százaléka a hybrid változatot fogja választani.”
Az új Prius Plug-In Hybrid nagy előrelépést jelent az előző modellgenerációhoz képest, amely 2012-es bemutatása idején a piac legelső
plug-in
hybrid hajtású járműve volt. Az új Prius Plug-In Hybrid már több mint 50 kilométert képes megtenni tisztán elektromos hajtással, üzemanyag-fogyasztása pedig mindössze 1 liter 100 kilométeren (CO₂: 22 g/km) (NEDC).
Lexus prémium hybridek
2016 januárja és augusztusa között a Lexus 28.782 darab hybridet értékesített. A Lexus európai kínálatában 7 hybrid szerepel: a CT 200h, az IS 300h, az RC 300h, a GS300h/450h, az NX 300h, az RX 450h és az LS 600h. A márka már bemutatta a nyolcadik modellt is, amelynek értékesítése 2017 közepén kezdődik: ez a vadonatúj, többfázisú hybrid rendszerrel hajtott LC 500h kupé. Az európai piacon a Lexus legkelendőbb modelljei az NX 300h (januártól augusztusig 10.936 darab), az új RX 450h (6.052) és a CT 200h (5.519) voltak.
Európai tanulmány az új Priusról
A Római Egyetem által nemrégiben elvégzett kutatásból kiderült, hogy az új, negyedik generációs Prius a nagyvárosi forgalomban eltöltött idő és a megtett táv túlnyomó részében nulla károsanyag-kibocsátással halad. A tipikus római csúcsforgalomban megtett több mint 2200 kilométer során gyűjtött adatok szerint a tesztelt Priusok az utazási idő 73,2 százalékában (és a megtett távolság 62,5 százalékán) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedtek. A vizsgált időszakba azt is beleszámították, amikor a jármű megállt a forgalomban (például egy piros lámpánál), és a motor automatikusan leállt. A teszteredmények különösen a belvárosi szakaszokon bizonyultak kedvezőnek, ahol különös gondot jelent az autók által keltett zaj, por és légszennyezés. Ezeken az útszakaszokon a Prius az utazási idő 79,4 százalékában és a megtett távolság 76,3 százalékán károsanyag-kibocsátás nélkül tudott haladni. Ez a tiszta autózás a Toyota legújabb Hybrid Synergy Drive hajtásának köszönhető. A jármű hajtóerejének majdnem 45 százalékát az elektromotor szolgáltatta, és az ehhez szükséges villamos energia 34,3 százalékát az energiavisszanyerő fékrendszer termelte. Mindez azt jelenti, hogy a tesztautó hajtó villamosság több mint egyharmada egyszerűen a fékezés és a lassítás során keletkezett.
Hybridek – bármilyen igényhez
Toyota hybrid járművek |
|
||
B szegmens |
Yaris Hybrid |
|
|
C szegmens |
Auris Hybrid / Auris Touring Sport Hybrid |
|
|
C-SUV és C-crossover szegmens |
RAV4 Hybrid; Toyota C-HR Hybrid (2016 végétől) |
|
|
D szegmens |
Prius és Prius Plug-In Hybrid |
|
|
D-MPV szegmens |
Prius + |
|
|
E szegmens |
Camry Hybrid (Izrael) |
|
|
Lexus hybrid járművek |
|||
Prémium C szegmens |
Lexus CT 200h |
||
Prémium C-SUV szegmens |
Lexus NX 300h |
||
Prémium D szegmens |
Lexus IS 300h |
||
Prémium D-SUV szegmens |
Lexus RX 450h |
||
Prémium E szegmens |
Lexus GS 300h/450h és Lexus ES |
||
Prémium F szegmens |
Lexus LS 600h |
||
Prémium kupé szegmens |
Lexus RC 300h és Lexus LC 500h (2017-től) |
||