Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-09-16
A Toyota számos kezdeményezéssel törekszik arra, hogy megvalósítsa a 2015-ös Toyota Környezetvédelmi Fórumon meghirdetett Nulla CO₂-kibocsátású Üzem Tervet
A Toyota nulla károsanyag-kibocsátású gyárépület üzembe helyezését tervezi, amit hidrogén üzemanyagcellás technológia lát el energiával: első lépésként a világ legnagyobb autógyártója 2016 augusztusában hidrogén üzemanyagcellákat telepített a Toyota Cityben működő Honsha Gyár energiavezérlő létesítményébe, amelyek e hét elején kezdték meg működésüket.
A Toyota számos kezdeményezéssel törekszik arra, hogy megvalósítsa a 2015-ös Toyota Környezetvédelmi Fórumon meghirdetett Nulla CO₂-kibocsátású Üzem Tervet. Ezzel kapcsolatban a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy energiatakarékos megoldások segítségével, valamint megújuló és hidrogénalapú energia alkalmazásával teljes mértékben megszünteti nemrégiben felépített új energiavezérlő létesítménye CO₂-kibocsátását.
Az energiatakarékosság jegyében minden munkatárs kikapcsolja a klímaberendezést és a világítást, ha már nincs rájuk szükség, és a lehető legteljesebb mértékben kihasználják a természetes fényt és a szellőzést. A várakozások szerint ezek az intézkedések felére csökkentik az energia-felhasználást és a CO₂-kibocsátást.
A megújuló energiaforrások mellett az üzemben 3,5 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcellákat is telepítettek. Emellett a Toyota egy energiavezérlő rendszert is üzembe állított, napelemeket kötve össze olyan energiatároló telepekkel, amelyek Prius hybrid járművek használt akkumulátoraiból készültek. E rendszer segítségével tervezhetően elégíthető ki a mindenkori energiaigény, miközben az energiaellátást elsősorban a rendkívül jó hatásfokú üzemanyagcellák biztosítják. Mindezt a napenergia támogatja, amely az akkumulátorokkal kombinálva bármikor kiválthatja vagy kiegészítheti az energiatermelést. Az üzemanyagcellák által termelt hulladékhőt a létesítmény klimatizáló rendszere hasznosítja.
A nulla CO₂-kibocsátás jegyében a Toyota folyamatosan fejleszti és teszteli különféle technológiáit, amelyek az épületek fenntartásával járó emisszió csökkentésére is alkalmasak lehetnek. A most telepített, 3,5 kW névleges teljesítményű hidrogén üzemanyagcella egy újonnan kifejlesztett modell, amit kisméretű irodákhoz való használatra terveztek. A jelenlegi projekt keretében most kerül elsőként sor arra, hogy e technológiát üzleti környezetben alkalmazzák.
Miközben folyamatosan méri az új rendszer hatékonyságát és teszteli a hidrogén üzemanyagcellák működését, a Toyota a létesítmény egyéb épületeiben is kipróbálja a hidrogénnel működő technológiákat, hogy e megoldások révén végül megvalósíthassa legfontosabb célkitűzését, a teljes CO₂-kibocsátás nullára csökkentését.
A Toyota számos kezdeményezéssel törekszik arra, hogy megvalósítsa a 2015-ös Toyota Környezetvédelmi Fórumon meghirdetett Nulla CO₂-kibocsátású Üzem Tervet. Ezzel kapcsolatban a vállalat azt a célt tűzte ki maga elé, hogy energiatakarékos megoldások segítségével, valamint megújuló és hidrogénalapú energia alkalmazásával teljes mértékben megszünteti nemrégiben felépített új energiavezérlő létesítménye CO₂-kibocsátását.
Az energiatakarékosság jegyében minden munkatárs kikapcsolja a klímaberendezést és a világítást, ha már nincs rájuk szükség, és a lehető legteljesebb mértékben kihasználják a természetes fényt és a szellőzést. A várakozások szerint ezek az intézkedések felére csökkentik az energia-felhasználást és a CO₂-kibocsátást.
A megújuló energiaforrások mellett az üzemben 3,5 kW teljesítményű hidrogén üzemanyagcellákat is telepítettek. Emellett a Toyota egy energiavezérlő rendszert is üzembe állított, napelemeket kötve össze olyan energiatároló telepekkel, amelyek Prius hybrid járművek használt akkumulátoraiból készültek. E rendszer segítségével tervezhetően elégíthető ki a mindenkori energiaigény, miközben az energiaellátást elsősorban a rendkívül jó hatásfokú üzemanyagcellák biztosítják. Mindezt a napenergia támogatja, amely az akkumulátorokkal kombinálva bármikor kiválthatja vagy kiegészítheti az energiatermelést. Az üzemanyagcellák által termelt hulladékhőt a létesítmény klimatizáló rendszere hasznosítja.
A nulla CO₂-kibocsátás jegyében a Toyota folyamatosan fejleszti és teszteli különféle technológiáit, amelyek az épületek fenntartásával járó emisszió csökkentésére is alkalmasak lehetnek. A most telepített, 3,5 kW névleges teljesítményű hidrogén üzemanyagcella egy újonnan kifejlesztett modell, amit kisméretű irodákhoz való használatra terveztek. A jelenlegi projekt keretében most kerül elsőként sor arra, hogy e technológiát üzleti környezetben alkalmazzák.
Miközben folyamatosan méri az új rendszer hatékonyságát és teszteli a hidrogén üzemanyagcellák működését, a Toyota a létesítmény egyéb épületeiben is kipróbálja a hidrogénnel működő technológiákat, hogy e megoldások révén végül megvalósíthassa legfontosabb célkitűzését, a teljes CO₂-kibocsátás nullára csökkentését.