Autó
Sulaki - 2016-09-15
Ezen a hétvégén a TOYOTA GAZOO Racing Texasba utazik
Ezen a hétvégén a TOYOTA GAZOO Racing Texasba utazik, ami rövid időn belül már a második észak-amerikai látogatása lesz. Ezúttal a Circuit of the Americas 6 órás amerikai futamon vesznek részt. A Mexico Cityben két hete rendezett versenyt követően a FIA Hosszútávú Világbajnokság mezőnye (WEC) 1,500 kilométerrel északabbra, Austinba költözik, ahol a 2016-os versenyéved hatodik fordulójára kerül sor szeptember 17-én szombaton.
A Mexikóban elért jó eredmény után a csapat újra dobogós helyezésre számít (a mexikói futamon Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi hatos rajtszámú TS050 HYBRID autója harmadikként végzett, a pilóták pedig a második helyre léptek előre az egyéni tabellán). Az előző futamot bordasérülés miatt kihagyó Anthony Davidson visszatérésével a csapat ismét a legerősebb összeállításban szerepel majd. Ő Sébastien Buemihez és Kazuki Nakajimához csatlakozik majd az ötös rajtszámú autóban, ami műszaki probléma miatt nem tudta befejezni a mexikói versenyt.
A Nürburgringhez és Mexikóhoz hasonlóan a TS050 HYBRID-ek ismét az ultranagy teljesítményű aerodinamikai leszorító csomagot használják, ami múltkor a változó időjárási körülmények között is gyors autózást tett lehetővé. A LMP1 autók számára tökéletes körülményeket biztosító, egyedi kialakítású, Austintól 19 kilométerre délre fekvő, 5,513 kilométeres Circuit of the Americas a pilóták egyik örök kedvence. A 30 fok feletti hőmérséklet mellett komolyan figyelembe kell venni az időjárási körülményeket, melyek a pilóták és a szerelők számára is kihívást jelentenek, hiszen a pályán folyamatosan tűzálló ruházatot kell viselniük. A forróság mellett előfordult már, hogy viharok miatt kellett megszakítani a futamot, például 2014-ben, amikor felhőszakadás okozott káoszt a futam napján. A TOYOTA GAZOO Racing idén két kivétellel az összes futamon dobogós helyezést ért el, és most is ugyanez a cél, folyamatosan az élmezőnyben haladva az Audi és a Porsche mellett. Csütörtökön kezdődik majd a munka két 90 perces edzéssel, a pénteki utolsó edzést és időmérő futamot megelőzően. A szombati futam helyi idő szerint 17.00 órakor startol, ami azt jelenti, hogy a rajongók éjszakába nyúlóan élvezhetik majd a versengő LMP1 autók látványát.
„Nagyon várjuk, hogy ismét Austinban lehessünk. Vannak a csapatban, akik a mexikói futam után Észak-Amerikában maradtak, így frissen és tettre készen jelenünk majd meg a pályán. Elégedett vagyok, hogy sikerült visszakerülni a dobogóra a legutóbbi futamon, de még elégedettebb vagyok a jó versenyzés miatt. Sokat dolgoztunk az ultranagy teljesítményű leszorító csomaggal, és úgy gondolom, hogy már látjuk ennek hatását. Mexikói eredményünkkel megfelelően kezdtük a tengerentúli futamokat, így azt várom, hogy ezen a hétvégén ismét versenyben leszünk az első helyekért.” – fogalmaz Toshio Sato, csapatfőnök.
A TOYOTA GAZOO Racing a 6 órás COTA-futamon:
2013 #8: időmérő 3. helyezés, verseny 2. helyezés
2014 #7: időmérő 5. helyezés; verseny 6. helyezés. #8: időmérő 1. helyezés; verseny 3. helyezés.
2015 #1: időmérő 5. helyezés; verseny 4. helyezés. #2: időmérő 6. helyezés; versenyből kiállt.
A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon:
A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a TOYOTA autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és öt végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a TOYOTA számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA 10 pole pozíciót és 10 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 26 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a TOYOTA az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A TOYOTA Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a TOYOTA 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.
A Mexikóban elért jó eredmény után a csapat újra dobogós helyezésre számít (a mexikói futamon Stéphane Sarrazin, Mike Conway és Kamui Kobayashi hatos rajtszámú TS050 HYBRID autója harmadikként végzett, a pilóták pedig a második helyre léptek előre az egyéni tabellán). Az előző futamot bordasérülés miatt kihagyó Anthony Davidson visszatérésével a csapat ismét a legerősebb összeállításban szerepel majd. Ő Sébastien Buemihez és Kazuki Nakajimához csatlakozik majd az ötös rajtszámú autóban, ami műszaki probléma miatt nem tudta befejezni a mexikói versenyt.
A Nürburgringhez és Mexikóhoz hasonlóan a TS050 HYBRID-ek ismét az ultranagy teljesítményű aerodinamikai leszorító csomagot használják, ami múltkor a változó időjárási körülmények között is gyors autózást tett lehetővé. A LMP1 autók számára tökéletes körülményeket biztosító, egyedi kialakítású, Austintól 19 kilométerre délre fekvő, 5,513 kilométeres Circuit of the Americas a pilóták egyik örök kedvence. A 30 fok feletti hőmérséklet mellett komolyan figyelembe kell venni az időjárási körülményeket, melyek a pilóták és a szerelők számára is kihívást jelentenek, hiszen a pályán folyamatosan tűzálló ruházatot kell viselniük. A forróság mellett előfordult már, hogy viharok miatt kellett megszakítani a futamot, például 2014-ben, amikor felhőszakadás okozott káoszt a futam napján. A TOYOTA GAZOO Racing idén két kivétellel az összes futamon dobogós helyezést ért el, és most is ugyanez a cél, folyamatosan az élmezőnyben haladva az Audi és a Porsche mellett. Csütörtökön kezdődik majd a munka két 90 perces edzéssel, a pénteki utolsó edzést és időmérő futamot megelőzően. A szombati futam helyi idő szerint 17.00 órakor startol, ami azt jelenti, hogy a rajongók éjszakába nyúlóan élvezhetik majd a versengő LMP1 autók látványát.
„Nagyon várjuk, hogy ismét Austinban lehessünk. Vannak a csapatban, akik a mexikói futam után Észak-Amerikában maradtak, így frissen és tettre készen jelenünk majd meg a pályán. Elégedett vagyok, hogy sikerült visszakerülni a dobogóra a legutóbbi futamon, de még elégedettebb vagyok a jó versenyzés miatt. Sokat dolgoztunk az ultranagy teljesítményű leszorító csomaggal, és úgy gondolom, hogy már látjuk ennek hatását. Mexikói eredményünkkel megfelelően kezdtük a tengerentúli futamokat, így azt várom, hogy ezen a hétvégén ismét versenyben leszünk az első helyekért.” – fogalmaz Toshio Sato, csapatfőnök.
A TOYOTA GAZOO Racing a 6 órás COTA-futamon:
2013 #8: időmérő 3. helyezés, verseny 2. helyezés
2014 #7: időmérő 5. helyezés; verseny 6. helyezés. #8: időmérő 1. helyezés; verseny 3. helyezés.
2015 #1: időmérő 5. helyezés; verseny 4. helyezés. #2: időmérő 6. helyezés; versenyből kiállt.
A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon:
A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a TOYOTA autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és öt végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a TOYOTA számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA 10 pole pozíciót és 10 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 26 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a TOYOTA az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A TOYOTA Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a TOYOTA 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.