Autó
Sulaki - 2016-09-06
A jelenlegi tesztprotokoll szerint ezekkel az értékekkel a Hilux magasan vezet a pickup-szegmensben
A Toyota Safety Sense újra bebizonyította értékeit, 5 csillagos értékelést szerezve a biztonsági rendszerrel felszerelt vadonatúj Hiluxnak, így a jelenlegi tesztprotokoll alapján a Toyota legendás modelljének legújabb generációja mind a Toyota Safety Sense rendszerrel, mind pedig anélkül a pickup-szegmens eddigi legjobb eredményét produkálta a felnőtt utasok védelme terén.
Az új Toyota Hiluxot az Euro NCAP új ‘Kettős Értékelési’ rendszere szerint vizsgálták. Ennek lényege, hogy az autókat egyszer a biztonsági alapfelszereltségükkel, egyszer pedig a kiegészítő biztonsági csomagokkal tesztelik. Az Euro NCAP célja, hogy e módszer révén a vásárlók értékelhessék a kiegészítő biztonsági berendezések hasznosságát. A Hilux kiváló pontszámot kapott a felnőtt utasok védelme terén: a Toyota Safety Sense rendszerrel 93 százalékos, az alapfelszereltséggel pedig 85 százalékos eredményt ért el. A jelenlegi tesztprotokoll szerint ezekkel az értékekkel a Hilux magasan vezet a pickup-szegmensben. A Hilux volt az első pickup, amit már a szigorúbb eljárással teszteltek a gyermekek védelmére, és a korábbi, 1,5 és 3 éves gyermekeket szimuláló dummie-k helyett immár 6 és 10 éves gyermekeket helyettesítő bábukat használtak. Az Euro NCAP 82 százalékosra értékelte a Hilux teljesítményét ezen a téren, külön kiemelve, hogy a Hilux utasoldali első légzsákja automatikusan kikapcsolódik, ha gyermekülést helyeznek el az első utasülésen.
A gyalogosvédelem vizsgálatán a Hilux 83 százalékos eredményt ért el a Toyota Safety Sense csomaggal, és 73 százalékot az alapfelszereltségű járművel. Az Euro NCAP közölte, hogy a Toyota Safety Sense részét képező automatikus fékező rendszer jó teljesítményt nyújtott, és így az autó számos helyzetben eredményesen kerülte el a gázolást, vagy enyhítette annak következményeit.
A biztonsági segédrendszerek kategóriájában (amely a vezetősegítő rendszereket pontozza) a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux 63 százalékos eredményt ért el. Az Euro NCAP kiemelte, hogy az automatikus vészfékezés jól működött a teszt során, és bizonyos helyzetekben teljes egészében képes volt megelőzni az ütközést.
Mindent egybevetve a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux kiemelkedő, 5 csillagos értékelést kapott, ugyanakkor még az alapfelszereltségű jármű is 3 csillagot szerzett a felnőtt és gyermek utasok magas szintű védelméért és a gyalogosgázolások hatását mérséklő szerkezeti megoldásokért.
*Toyota Safety Sense
Az új Toyota Hiluxot az Euro NCAP új ‘Kettős Értékelési’ rendszere szerint vizsgálták. Ennek lényege, hogy az autókat egyszer a biztonsági alapfelszereltségükkel, egyszer pedig a kiegészítő biztonsági csomagokkal tesztelik. Az Euro NCAP célja, hogy e módszer révén a vásárlók értékelhessék a kiegészítő biztonsági berendezések hasznosságát. A Hilux kiváló pontszámot kapott a felnőtt utasok védelme terén: a Toyota Safety Sense rendszerrel 93 százalékos, az alapfelszereltséggel pedig 85 százalékos eredményt ért el. A jelenlegi tesztprotokoll szerint ezekkel az értékekkel a Hilux magasan vezet a pickup-szegmensben. A Hilux volt az első pickup, amit már a szigorúbb eljárással teszteltek a gyermekek védelmére, és a korábbi, 1,5 és 3 éves gyermekeket szimuláló dummie-k helyett immár 6 és 10 éves gyermekeket helyettesítő bábukat használtak. Az Euro NCAP 82 százalékosra értékelte a Hilux teljesítményét ezen a téren, külön kiemelve, hogy a Hilux utasoldali első légzsákja automatikusan kikapcsolódik, ha gyermekülést helyeznek el az első utasülésen.
A gyalogosvédelem vizsgálatán a Hilux 83 százalékos eredményt ért el a Toyota Safety Sense csomaggal, és 73 százalékot az alapfelszereltségű járművel. Az Euro NCAP közölte, hogy a Toyota Safety Sense részét képező automatikus fékező rendszer jó teljesítményt nyújtott, és így az autó számos helyzetben eredményesen kerülte el a gázolást, vagy enyhítette annak következményeit.
A biztonsági segédrendszerek kategóriájában (amely a vezetősegítő rendszereket pontozza) a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux 63 százalékos eredményt ért el. Az Euro NCAP kiemelte, hogy az automatikus vészfékezés jól működött a teszt során, és bizonyos helyzetekben teljes egészében képes volt megelőzni az ütközést.
Mindent egybevetve a Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt Hilux kiemelkedő, 5 csillagos értékelést kapott, ugyanakkor még az alapfelszereltségű jármű is 3 csillagot szerzett a felnőtt és gyermek utasok magas szintű védelméért és a gyalogosgázolások hatását mérséklő szerkezeti megoldásokért.
|
Felnőtt utasok |
Gyermek utasok |
Gyalogosok |
Biztonsági segédrendszerek |
Hilux (TSS rendszerrel*) |
93 % |
82 % |
83 % |
63 % |
Hilux (alapfelszereltség) |
85 % |
82 % |
73 % |
25 % |