Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-09-03
A Toyota régóta folytat példa értékű munkakapcsolatot a Michigan-i egyetemmel
A Michigan-i egyetem (University of Michigan, U-M) mesterséges intelligenciára, robotikára és autonóm mobilitásra irányuló kutatásait nagymértékben felgyorsíthatja a Toyota Kutatóintézete (Toyota Research Institute, TRI) által tett, 22 millió dolláros kezdeti beruházásra vonatkozó szándéknyilatkozat, jelentette be Gill Pratt, a TRI elnök-vezérigazgatója az egyetem tanári kara előtt tartott beszédében. A kutatási együttműködést útjára bocsátó beruházás a jövőben az autonóm közlekedésre és a fejlett robotikai projektekre összpontosít majd.
„A Toyota régóta folytat példa értékű munkakapcsolatot a Michigan-i egyetemmel. Izgatottan terjesztjük ki együttműködésünket a mesterséges intelligenciára, ami lehetővé teszi számunkra, hogy összetett mobilitási kérdések megoldásán dolgozzunk. Alig várjuk, hogy a Michigan-i egyetem kutatóival és diákjaival együttműködve olyan új, intelligens technológiákat fejlesszünk ki, amelyek segítségével biztonságosabban, takarékosabban utazhatunk. Emellett prioritásként kezeljük, hogy a mobilitási technológiák előnyeit kiterjesszük az idősek és különleges igényű személyek otthoni ellátására és támogatására” – fogalmaz Pratt.
A megállapodás értelmében a TRI négy év alatt összesen 22 millió dollárral támogatja az intézet és az U-M közötti kutatási együttműködést a fejlett menetbiztonság, a partner robotika és beltéri mobilitás, az autonóm mobilitás, a diáktanulás, valamint a sokszínűség terén. A TRI a közelmúltban jelentette be, hogy megnyílt új Ann Arbor-i kutatólétesítménye (TRI-ANN) valamint hogy autonóm mobilitási kutatásaikat a Michigan-i egyetem két alkalmazásba vett robotikai professzora, Ryan Eustice és Edwin Olson segíti. Részmunkaidőben mindkét kutató megtartotta állását a Michigan-i egyetemen. A TRI-ANN a TRI harmadik létesítménye: az első kettő Stanford közelében, Palo Altóban, valamint az MIT szomszédságában, Cambridge-ben működik. A TRI az egyetem és a térség széles spektrumú – ezen belül is a végső cél: a teljesen autonóm gépkocsik megvalósulása felé mutató, magas szintű vezetőtámogató rendszerek megjelenéséhez és elterjedéséhez köthető tudományos területeken mutatott – kvalitásai miatt döntött Ann Arbor mellett. Emellett a TRI két régóta fennálló Toyota műszaki központhoz is közel lesz. Az együttműködést a Toyota erőteljes, aktív Ann Arbor-i közösségi jelenléte alapozza meg. Az itt működő két Toyota műszaki központ régóta dolgozik együtt a Michigani egyetemmel az összekapcsolt járművek és a biztonsági kutatások terén. A Toyota társalapítója az egyetem Mobilitási átalakítási központjának (Mobility Transformation Center, MTC): ez az interdiszciplináris kutatási és fejlesztési kezdeményezés az összekapcsolt, autonóm járművek kereskedelmileg is életképes ökoszisztémájának alapjait igyekszik megteremteni.
A MTC üzemeltetésében működik az Mcity: egy 13 hektáros területen elterülő, egyedülálló miniváros, amely biztonságos, kontrollált környezetként lehetővé teszi a kutatók számára a folyamatosan fejlődő járműtechnológiák gyors és hatékony tesztelését. Ezen túlmenően a Toyota együttműködési biztonsági kutató központja (Collaborative Safety Research Center) főtámogatóként segíti a Michigani egyetem közlekedéstudományi kutatóintézetében (U-M Transportation Research Institute, UMTRI) zajló fejlett biztonságtechnológiai kutatásokat.
„Az U-M laboratóriumaiban a robotok észlelési képességeinek határait feszegetve igyekszünk lehetővé tenni, hogy minél részletesebben tudják értelmezni környezetüket. A TRI lehetővé teszi számunkra, hogy tudományos felfedezéseinket valós termékeken alkalmazhassuk.” – emeli ki Eustice, az U-M docense.
„A TRI az autonóm mobilitási kérdések megválaszolása során felhasználhatja laboratóriumunk komplex viselkedések (például más járművek szándékának előrejelzése azok viselkedése alapján) terén végzett kutatásainak eredményeit.” - teszi hozzá Olson, az U-M docense.
Az együttműködés a robotika eredményeit felhasználva lehetővé teszi, hogy a partnerek a legkülönfélébb módokon javítsák az emberi életminőséget.
„A Michigani egyetem munkatársai az intézmény ipari és kormányzati partnereivel szorosan együttműködve forradalmasítják a csatlakoztatott, automatizált és önjáró járműveket, és ezzel nagyságrendekkel biztonságosabbá és gazdaságosabbá tehetik az utas- és áruszállítást. A Toyotával ápolt, folyamatosan bővülő együttműködésünk még inkább felgyorsítja a folyamatot, elősegítve a végső cél elérését.” – hangsúlyozza S. Jack Hu, az egyetem kutatásokért felelős alelnöke.
A megállapodás keretében az U-M a mobilitás, a biztonság és a háztartási robotika terén felmerülő kihívások megoldására irányuló javaslatokat vár az egyetem oktatóitól.
„Az U-M évtizedek óta táplálja gondolatokkal és szakértőkkel az autóipari kutatás-fejlesztés tágabb értelemben vett ökoszisztémáját. A jövőben szeretnénk minél szorosabban együttműködni a Toyotával, hogy együtt globális hatással bíró innovációk új korszakát vezethessük be." – emeli ki Alec Gallimore, az egyetem dékánja.
A Toyota Research Institute
A Toyota kutatási intézet a Toyota Motor North America 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalata; vezetője Dr. Gill Pratt. Az egymilliárd dolláros kezdeti beruházással létrehozott intézmény a Toyota kutatási szerkezetét erősítve négy alapvető küldetéssel bír: 1) tökéletesítse a gépjárművek biztonsági teljesítményét, 2) vezetni képtelen személyek számára elérhetővé tegye az automobilt, 3) a Toyota kültéri mobilitási megoldások terén szerzett szakértelmét felhasználva beltéri mobilitási termékeket hozzon létre, valamint 4) a mesterséges intelligencia és a tanulékony gépek területeiről átvett technikák alkalmazásával felgyorsítsa a tudományos felfedezési folyamatot.
A távlatilag 250 munkatárs felvételét tervező TRI az Egyesült Államokban működik, irodái a Stanford kutatási parkban (Palo Alto, Kalifornia - TRI-PAL), a Kendall Square-en (Cambridge, Massachusetts - TRI-CAM), valamint a Michigani egyetem campusához közel, a Michigan állambeli Ann Arborban (TRI-ANN) találhatók. A TRI-ről részletesebb tájékoztatást olvashat a www.tri.global oldalon.
A Michigan-i egyetem
A Michigan-i egyetem az USA legjobb tíz egyeteme között számon tartott közintézmény, amelynek éves kutatási költségvetése meghaladja az egymilliárd dollárt, és amely több mint 100 doktori programot működtet. Az egyetem 19 karán, valamint csaknem 200 központjában és intézményében világszínvonalú oktatói és hallgatói gárda dolgozik, tudományágakon átívelő munkájuk során komoly kihívásokat oldanak meg, és az egész emberiség életminőségére kiható eredményeket érnek el.
„A Toyota régóta folytat példa értékű munkakapcsolatot a Michigan-i egyetemmel. Izgatottan terjesztjük ki együttműködésünket a mesterséges intelligenciára, ami lehetővé teszi számunkra, hogy összetett mobilitási kérdések megoldásán dolgozzunk. Alig várjuk, hogy a Michigan-i egyetem kutatóival és diákjaival együttműködve olyan új, intelligens technológiákat fejlesszünk ki, amelyek segítségével biztonságosabban, takarékosabban utazhatunk. Emellett prioritásként kezeljük, hogy a mobilitási technológiák előnyeit kiterjesszük az idősek és különleges igényű személyek otthoni ellátására és támogatására” – fogalmaz Pratt.
A megállapodás értelmében a TRI négy év alatt összesen 22 millió dollárral támogatja az intézet és az U-M közötti kutatási együttműködést a fejlett menetbiztonság, a partner robotika és beltéri mobilitás, az autonóm mobilitás, a diáktanulás, valamint a sokszínűség terén. A TRI a közelmúltban jelentette be, hogy megnyílt új Ann Arbor-i kutatólétesítménye (TRI-ANN) valamint hogy autonóm mobilitási kutatásaikat a Michigan-i egyetem két alkalmazásba vett robotikai professzora, Ryan Eustice és Edwin Olson segíti. Részmunkaidőben mindkét kutató megtartotta állását a Michigan-i egyetemen. A TRI-ANN a TRI harmadik létesítménye: az első kettő Stanford közelében, Palo Altóban, valamint az MIT szomszédságában, Cambridge-ben működik. A TRI az egyetem és a térség széles spektrumú – ezen belül is a végső cél: a teljesen autonóm gépkocsik megvalósulása felé mutató, magas szintű vezetőtámogató rendszerek megjelenéséhez és elterjedéséhez köthető tudományos területeken mutatott – kvalitásai miatt döntött Ann Arbor mellett. Emellett a TRI két régóta fennálló Toyota műszaki központhoz is közel lesz. Az együttműködést a Toyota erőteljes, aktív Ann Arbor-i közösségi jelenléte alapozza meg. Az itt működő két Toyota műszaki központ régóta dolgozik együtt a Michigani egyetemmel az összekapcsolt járművek és a biztonsági kutatások terén. A Toyota társalapítója az egyetem Mobilitási átalakítási központjának (Mobility Transformation Center, MTC): ez az interdiszciplináris kutatási és fejlesztési kezdeményezés az összekapcsolt, autonóm járművek kereskedelmileg is életképes ökoszisztémájának alapjait igyekszik megteremteni.
A MTC üzemeltetésében működik az Mcity: egy 13 hektáros területen elterülő, egyedülálló miniváros, amely biztonságos, kontrollált környezetként lehetővé teszi a kutatók számára a folyamatosan fejlődő járműtechnológiák gyors és hatékony tesztelését. Ezen túlmenően a Toyota együttműködési biztonsági kutató központja (Collaborative Safety Research Center) főtámogatóként segíti a Michigani egyetem közlekedéstudományi kutatóintézetében (U-M Transportation Research Institute, UMTRI) zajló fejlett biztonságtechnológiai kutatásokat.
„Az U-M laboratóriumaiban a robotok észlelési képességeinek határait feszegetve igyekszünk lehetővé tenni, hogy minél részletesebben tudják értelmezni környezetüket. A TRI lehetővé teszi számunkra, hogy tudományos felfedezéseinket valós termékeken alkalmazhassuk.” – emeli ki Eustice, az U-M docense.
„A TRI az autonóm mobilitási kérdések megválaszolása során felhasználhatja laboratóriumunk komplex viselkedések (például más járművek szándékának előrejelzése azok viselkedése alapján) terén végzett kutatásainak eredményeit.” - teszi hozzá Olson, az U-M docense.
Az együttműködés a robotika eredményeit felhasználva lehetővé teszi, hogy a partnerek a legkülönfélébb módokon javítsák az emberi életminőséget.
„A Michigani egyetem munkatársai az intézmény ipari és kormányzati partnereivel szorosan együttműködve forradalmasítják a csatlakoztatott, automatizált és önjáró járműveket, és ezzel nagyságrendekkel biztonságosabbá és gazdaságosabbá tehetik az utas- és áruszállítást. A Toyotával ápolt, folyamatosan bővülő együttműködésünk még inkább felgyorsítja a folyamatot, elősegítve a végső cél elérését.” – hangsúlyozza S. Jack Hu, az egyetem kutatásokért felelős alelnöke.
A megállapodás keretében az U-M a mobilitás, a biztonság és a háztartási robotika terén felmerülő kihívások megoldására irányuló javaslatokat vár az egyetem oktatóitól.
„Az U-M évtizedek óta táplálja gondolatokkal és szakértőkkel az autóipari kutatás-fejlesztés tágabb értelemben vett ökoszisztémáját. A jövőben szeretnénk minél szorosabban együttműködni a Toyotával, hogy együtt globális hatással bíró innovációk új korszakát vezethessük be." – emeli ki Alec Gallimore, az egyetem dékánja.
A Toyota Research Institute
A Toyota kutatási intézet a Toyota Motor North America 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalata; vezetője Dr. Gill Pratt. Az egymilliárd dolláros kezdeti beruházással létrehozott intézmény a Toyota kutatási szerkezetét erősítve négy alapvető küldetéssel bír: 1) tökéletesítse a gépjárművek biztonsági teljesítményét, 2) vezetni képtelen személyek számára elérhetővé tegye az automobilt, 3) a Toyota kültéri mobilitási megoldások terén szerzett szakértelmét felhasználva beltéri mobilitási termékeket hozzon létre, valamint 4) a mesterséges intelligencia és a tanulékony gépek területeiről átvett technikák alkalmazásával felgyorsítsa a tudományos felfedezési folyamatot.
A távlatilag 250 munkatárs felvételét tervező TRI az Egyesült Államokban működik, irodái a Stanford kutatási parkban (Palo Alto, Kalifornia - TRI-PAL), a Kendall Square-en (Cambridge, Massachusetts - TRI-CAM), valamint a Michigani egyetem campusához közel, a Michigan állambeli Ann Arborban (TRI-ANN) találhatók. A TRI-ről részletesebb tájékoztatást olvashat a www.tri.global oldalon.
A Michigan-i egyetem
A Michigan-i egyetem az USA legjobb tíz egyeteme között számon tartott közintézmény, amelynek éves kutatási költségvetése meghaladja az egymilliárd dollárt, és amely több mint 100 doktori programot működtet. Az egyetem 19 karán, valamint csaknem 200 központjában és intézményében világszínvonalú oktatói és hallgatói gárda dolgozik, tudományágakon átívelő munkájuk során komoly kihívásokat oldanak meg, és az egész emberiség életminőségére kiható eredményeket érnek el.