Számítástechnika
Sulaki - 2016-06-07
A Kaspersky Lab legújabb kutatása szerint a gyerekek legtöbb online idejüket közösségi oldalakon, emailezéssel vagy chateléssel (67 százalék) töltik. Második helyen a játékportálok szerepelnek (11 százalék), amelyet az alkohollal és drogokkal kapcsolatos információkat tartalmazó weboldalak követnek (9 százalék).
A Kaspersky Lab egy évet átfogó kutatásábanazt vizsgálta, hogy Szülői Felügyelet megoldását alkalmazó számítógépeken hányszor nyitottak meg vagy kíséreltek meglátogatni potenciálisan káros tartalmú oldalakat, amelyek a 14 előre beállított kategóriába tartoznak*. Az eredmények kimutatták, hogy a Szülői Felügyeletnek köszönhetően a gyerekek visszavettek számítógépes aktivitásukból, ám ez csupán annak köszönhető, hogy a legtöbb fiatal mobileszközére korlátozza internetes tevékenységét.
A közösségi hálók és chatoldalak legnagyobb népszerűségnek a mexikói (86 százalék), orosz, brazil és olasz (valamivel több mint 70 százalék) gyerekek körében örvendenek, míg legkevésbé a kínai (30 százalék), német (31 százalék) és angol (32 százalék) fiatalok aktívak ezeken az oldalakon. Annál felkapottabb ezekben az országokban a számítógépes játékok, ahol az angol (28 százalék), német (26 százalék) és ausztrál (21 százalél) tizenévesek vezetnek, míg legkevésbé Mexikóban (4 százalék), Olaszországban (6 százalék) és Japánban (7 százalék) keresettek ezek a tartalmak.
Videónézésben, zenehallgatásban és szoftverletöltésben a japán gyerekek verhetetlenek (az összes Szülői Felügyelettől származó értesítés 12 százaléka), és ugyanúgy az online vásárlásban is az élen járnak (17 százalék) a kínai tizenévesekkel együtt (20 százalék). Németországban és az Egyesült Királyságban az alkohollal, dohánnyal és kábítószerrel kapcsolatos oldalak vezetnek (23 és 25 százalékkal), míg Kínában és Japánban a felnőtt tartalmak keltik a legnagyobb érdeklődést (23 és 5 százalék). Ez a kategória egyébként az angol és amerikai fiataloknál a legnépszerűtlenebb (kevesebb mint 1 százalék).
“Bizonyos kategóriák népszerűsége a gyermekek körében összefüggésben lehet egyes országok kulturális vonásaival és gazdasági körülményeivel. Azt látjuk, hogy a gyerekek egyre magabiztosabbá válnak az interneten: ők döntik el, milyen zenét hallgatnak, milyen filmeket és rajzfilmeket néznek és milyen szoftvert telepítenek. Az ilyen mértékű függetlenség remek, azonban akárcsak a való életben, úgy az interneten is meg kell tanítani a fiataloknak, hogyan viselkedjenek átgondoltam, biztonságosan és felelőségteljesen. A szülőknek a folyamatos odafigyelés mellett érdemes átfogó biztonsági megoldást alkalmazniuk, amely megvédi gyerekeiket a káros tartalmaktól. A beszélgetés segít a fiatal felhasználóknak a fenyegetések megértésében, míg a védelmi megoldás biztonságos környezetet nyújt az egész családnak” - mondta Anna Larkina, a Kaspersky Lab vezető webes tartalomelemzője.
A Kaspersky Total Security – multi-device és a Kaspersky
A Kaspersky Lab Safe Kids megoldásával a szülők betekintést nyerhetnek gyermekeik internetes tevékenységébe, és segít a fiataloknak a helyes internethasználat elsajátításában.
*A Kaspersky Lab biztonsági megoldásaiban található Szülői felügyelet modullal a következő weboldal kategóriák blokkolhatók: Felnőtt tartalom; Alkohol, dohány és kábítószer; Számítógépes játékok; E-kereskedelem; Explicit nyelvezet; Szerencsejáték, lottó, nyereményjáték;
A közösségi hálók és chatoldalak legnagyobb népszerűségnek a mexikói (86 százalék), orosz, brazil és olasz (valamivel több mint 70 százalék) gyerekek körében örvendenek, míg legkevésbé a kínai (30 százalék), német (31 százalék) és angol (32 százalék) fiatalok aktívak ezeken az oldalakon. Annál felkapottabb ezekben az országokban a számítógépes játékok, ahol az angol (28 százalék), német (26 százalék) és ausztrál (21 százalél) tizenévesek vezetnek, míg legkevésbé Mexikóban (4 százalék), Olaszországban (6 százalék) és Japánban (7 százalék) keresettek ezek a tartalmak.
Videónézésben, zenehallgatásban és szoftverletöltésben a japán gyerekek verhetetlenek (az összes Szülői Felügyelettől származó értesítés 12 százaléka), és ugyanúgy az online vásárlásban is az élen járnak (17 százalék) a kínai tizenévesekkel együtt (20 százalék). Németországban és az Egyesült Királyságban az alkohollal, dohánnyal és kábítószerrel kapcsolatos oldalak vezetnek (23 és 25 százalékkal), míg Kínában és Japánban a felnőtt tartalmak keltik a legnagyobb érdeklődést (23 és 5 százalék). Ez a kategória egyébként az angol és amerikai fiataloknál a legnépszerűtlenebb (kevesebb mint 1 százalék).
“Bizonyos kategóriák népszerűsége a gyermekek körében összefüggésben lehet egyes országok kulturális vonásaival és gazdasági körülményeivel. Azt látjuk, hogy a gyerekek egyre magabiztosabbá válnak az interneten: ők döntik el, milyen zenét hallgatnak, milyen filmeket és rajzfilmeket néznek és milyen szoftvert telepítenek. Az ilyen mértékű függetlenség remek, azonban akárcsak a való életben, úgy az interneten is meg kell tanítani a fiataloknak, hogyan viselkedjenek átgondoltam, biztonságosan és felelőségteljesen. A szülőknek a folyamatos odafigyelés mellett érdemes átfogó biztonsági megoldást alkalmazniuk, amely megvédi gyerekeiket a káros tartalmaktól. A beszélgetés segít a fiatal felhasználóknak a fenyegetések megértésében, míg a védelmi megoldás biztonságos környezetet nyújt az egész családnak” - mondta Anna Larkina, a Kaspersky Lab vezető webes tartalomelemzője.
A Kaspersky Total Security – multi-device és a Kaspersky
Internet
Security – multi-device
fogyasztói megoldások Szülői felügyelet funkciójával a szülők biztosíthatják, hogy gyermekeik védve legyenek az online fenyegetésekkel szemben.A Kaspersky Lab Safe Kids megoldásával a szülők betekintést nyerhetnek gyermekeik internetes tevékenységébe, és segít a fiataloknak a helyes internethasználat elsajátításában.
*A Kaspersky Lab biztonsági megoldásaiban található Szülői felügyelet modullal a következő weboldal kategóriák blokkolhatók: Felnőtt tartalom; Alkohol, dohány és kábítószer; Számítógépes játékok; E-kereskedelem; Explicit nyelvezet; Szerencsejáték, lottó, nyereményjáték;
HTTP
átirányítás; Online kommunikációs eszközök; Munkakeresés; Hírek; Vallások és vallási szervezetek; Szoftver, audio és videó; Erőszak; Fegyverek, robbanószerek és pirotechnika.