Szerver/Üzlet
Sulaki - 2016-05-30
Hiába jó a kínálat és az ár, ha nem elég egyszerű a vásárlási folyamat, akkor visszafordulnak a felhasználók, derül ki az Év Internetes Kereskedője Díj shortlistjére bekerült 40 webshop „élményteszteléséből”, amelyet a Testbirds crowdtesting csapata elemzett 400 UX tesztelővel.
Hiába jó a kínálat és az ár, ha nem elég egyszerű a vásárlási folyamat, akkor visszafordulnak a felhasználók, derül ki az Év Internetes Kereskedője Díj shortlistjére bekerült 40 webshop „élményteszteléséből”, amelyet a Testbirds crowdtesting csapata elemzett 400 UX tesztelővel.
A különböző iparágakból érkezett webshopok elemzésénél a Testbirds által használt módszertan négyféle mutatószám eredményét kombinálta, minden webshopot 20-20 tesztelő véleményezett, így összesen 400 kérdőív eredménye alapján alakult ki a kis és közepes és nagyválallati kategóriában a legjobb 10 webáruház. Ebből a listából neves szakmai grémiumból álló zsűri fogja titkos szavazással kiválasztani kategóriánként azt a kereskedőt, akit a legjobbnak tart. A Díj nyertese az lesz, aki a beküldött pályázati anyag és zsűri szavazata alapján a legtöbb pontot gyűjti.
Kis- és középvállalati kategória továbbjutói:
avxcafe.hu, carpmania.hu, hadawebshop.hu, lumenet.hu, naurel.hu, okosjatek.hu, petissimo.hu, pharmaplaza.hu, prevenciopatika.hu, ruhafalva.hu
(ABC sorrendben)
Nagyvállalati kategória továbbjutói:
aqua.hu, bonuszbrigad.hu, butlers.hu, jateknet.hu, lifestyleshop.hu, mall.hu, mediamarkt.hu, notebook.hu, otthondepo.hu, rossmann.hu
(ABC sorrendben)
A Testbirds által begyűjtött felhasználói visszajelzésekből kitűnik, hogy a vásárlók számára az egyszerűség és az átláthatóság a legfontosabb, ezt követi a termék aloldalak minősége, és a letisztult design. Ennek megfelelően a lista elején végzett webshopok ezekben a tulajdonságokban emelkednek ki leginkább. Azok a felületek kapták a legkevesebb pontot, ahol a felhasználók nehézkesen találták meg a keresett termékeket és érzésük szerint feleslegesen hosszú regisztrációs, illetve rendelési folyamaton kellett átmenniük.
„A felhasználók számára a használhatóság fontosabb, mint maga a tartalom. Ha a vásárlók a webshopban elkeverednek, nem találják amit keresnek, vagy hiányos termék adatlapokkal és elavult designnal találkoznak, elveszítjük őket, hiába jó a kínálat” - mondta Lichter Tamás, a Testbirds Kft. ügyvezetője.
Egyszerűség és átláthatóság a fizetésnél is
„A MasterCard tapasztalatai szerint az ügyfelek számára a fizetésnél is fontos az egyszerűség és az átláthatóság. Ezért is kedveltek azok az új generációs megoldások, amelyek egyszerűbbé teszik az internetes vásárlási folyamatot. A MasterCard fejlesztéseinek köszönhetően az online fizetéshez ma már a bankkártya számának begépelése sem feltétlenül szükséges. A több mint 200 hazai webshopban elérhető MasterPass digitális szolgáltatással ugyanis a kártyabirtokosnak csupán a telefonszámát kell megadnia az online kereskedő oldalán, majd ezt követően a fizetést az okostelefonra letöltött, MasterPass-képes mobiltárcában hagyja jóvá.” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A különböző iparágakból érkezett webshopok elemzésénél a Testbirds által használt módszertan négyféle mutatószám eredményét kombinálta, minden webshopot 20-20 tesztelő véleményezett, így összesen 400 kérdőív eredménye alapján alakult ki a kis és közepes és nagyválallati kategóriában a legjobb 10 webáruház. Ebből a listából neves szakmai grémiumból álló zsűri fogja titkos szavazással kiválasztani kategóriánként azt a kereskedőt, akit a legjobbnak tart. A Díj nyertese az lesz, aki a beküldött pályázati anyag és zsűri szavazata alapján a legtöbb pontot gyűjti.
Kis- és középvállalati kategória továbbjutói:
avxcafe.hu, carpmania.hu, hadawebshop.hu, lumenet.hu, naurel.hu, okosjatek.hu, petissimo.hu, pharmaplaza.hu, prevenciopatika.hu, ruhafalva.hu
(ABC sorrendben)
Nagyvállalati kategória továbbjutói:
aqua.hu, bonuszbrigad.hu, butlers.hu, jateknet.hu, lifestyleshop.hu, mall.hu, mediamarkt.hu, notebook.hu, otthondepo.hu, rossmann.hu
(ABC sorrendben)
A Testbirds által begyűjtött felhasználói visszajelzésekből kitűnik, hogy a vásárlók számára az egyszerűség és az átláthatóság a legfontosabb, ezt követi a termék aloldalak minősége, és a letisztult design. Ennek megfelelően a lista elején végzett webshopok ezekben a tulajdonságokban emelkednek ki leginkább. Azok a felületek kapták a legkevesebb pontot, ahol a felhasználók nehézkesen találták meg a keresett termékeket és érzésük szerint feleslegesen hosszú regisztrációs, illetve rendelési folyamaton kellett átmenniük.
„A felhasználók számára a használhatóság fontosabb, mint maga a tartalom. Ha a vásárlók a webshopban elkeverednek, nem találják amit keresnek, vagy hiányos termék adatlapokkal és elavult designnal találkoznak, elveszítjük őket, hiába jó a kínálat” - mondta Lichter Tamás, a Testbirds Kft. ügyvezetője.
Egyszerűség és átláthatóság a fizetésnél is
„A MasterCard tapasztalatai szerint az ügyfelek számára a fizetésnél is fontos az egyszerűség és az átláthatóság. Ezért is kedveltek azok az új generációs megoldások, amelyek egyszerűbbé teszik az internetes vásárlási folyamatot. A MasterCard fejlesztéseinek köszönhetően az online fizetéshez ma már a bankkártya számának begépelése sem feltétlenül szükséges. A több mint 200 hazai webshopban elérhető MasterPass digitális szolgáltatással ugyanis a kártyabirtokosnak csupán a telefonszámát kell megadnia az online kereskedő oldalán, majd ezt követően a fizetést az okostelefonra letöltött, MasterPass-képes mobiltárcában hagyja jóvá.” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.