Mobil
Sulaki - 2016-05-04
A közlekedés, ételrendelés és párkeresés mellett a szabadidő-szervezési folyamatát is átalakították az okos eszközök. A magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi m&am
A közlekedés, ételrendelés és párkeresés mellett a szabadidő-szervezési folyamatát is átalakították az okos eszközök. A magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is.
Az átlagos alkalmazás felhasználó 18 és 49 év közötti (74%), városban lakik (73%) középiskolai végzettsége van (49%) és 200 ezer forint alatt keres (72%). Információszerzésre egyértelműen az internetet választja, sok esetben a telefonja segítségével. Így tervezi a szabadidejét is: a megnézendő filmeket például az adott mozi honlapjáról (51%), vagy internetes műsorajánlókból (37%) választja ki. Jelenleg még csak 3 százalékuk veszi meg a jegyet telefonon, de 71 százalék kifejezetten nyitott erre a lehetőségre, derül ki a Simple országos felméréséből.
A megkérdezettek többsége alkalmazást használ a közösségi média tevékenységéhez (71%), a kommunikációra (69%) és a navigációhoz is (68%). Népszerűek a játékok (59%) és a zene (55%), illetve videó lejátszók (47%). 18 százalékuk használ valamilyen mobilfizetési alkalmazást, ezeket a gyorsaságuk és az egyszerűségük miatt választják és élvezik, hogy egy modern technológiai megoldás úttörői között lehetnek. Azok között, akik elutasítják a mobilfizetés lehetőségét a legtöbben az adataik biztonságát féltik és az online fizetési megoldásokban sem bíznak.
„2015-ben a teljes online kiskereskedelmi piac 270 millió forintot bonyolított és ez a szám évről-évre két számjegyű százalékkal bővül. Hasonlóan dinamikus növekedést várunk a mobilfizetések területén is. Ahhoz, hogy ebben a folyamatban egy fizetési alkalmazás sikeres legyen, úgy kell egyszerűnek, gyorsnak és megbízhatónak lennie, hogy közben a lehető legtöbb helyen el is fogadják azt. A Simple sikerét is ezekre a kitételekre alapoztuk és a Cinema City mozihálózattal kötött megállapodásunkkal egy újabb fontos lépést tettünk meg. Március elejétől a magyarországi mozik 95 százalékában várják a 135 ezer felhasználónkat, hogy nyomtatott jegy és a pénztárnál való sorban állás nélkül, az alkalmazásban vásárolt jegy felmutatásával lépjenek be.” –mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
„Az IMAX név az egész világon ismert és elismert. Számos országban a legnagyobb és legerősebb márkák szponzorálják a mozikat, hogy megjelenhessenek mellette. Azzal, hogy Magyarország egyetlen ilyen mozitermét mostantól Simple IMAX-nek hívják, az alkalmazás olyan világmárkák közé emelte magát, mint a Samsung, vagy a Toyota. Nagy elvárásaink vannak a mobiltelefonos jegyeladásokkal kapcsolatban is, egyértelmű, hogy a felhasználói szokások ebbe az irányba tolódnak a következő években” – mondta a Simple és a Cinema City közös névadó eseményén Guy Bentov, a Cinema City ügyvezető igazgatója.
„A Simple fejlesztésénél a felhasználóink visszajelzései központi szerepet játszanak. A legtöbbjük, 47 százalék az elfogadóhelyek hiányát említette negatívumként az alkalmazással kapcsolatban, ezért a 2016-os évet többek között a partneri hálózat kiterjesztésének szenteljük. Az egész országra kiterjedő szolgáltatásaink bevezetése után, mint az e-Matrica és Parkolás, a Simple-t is elfogadó italautomaták számát százról több ezerre emeltük és a mozik számát is megtöbbszöröztük.” –mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. –„Egy pozitív visszajelzést is említenék, a felhasználóink 95 százaléka ajánlaná ismerőseinek az alkalmazást.” –tette hozzá.
A Simple felhasználók az e-Matrica (58%) funkciót használták a legtöbben, rendszeresen élnek a
Az átlagos alkalmazás felhasználó 18 és 49 év közötti (74%), városban lakik (73%) középiskolai végzettsége van (49%) és 200 ezer forint alatt keres (72%). Információszerzésre egyértelműen az internetet választja, sok esetben a telefonja segítségével. Így tervezi a szabadidejét is: a megnézendő filmeket például az adott mozi honlapjáról (51%), vagy internetes műsorajánlókból (37%) választja ki. Jelenleg még csak 3 százalékuk veszi meg a jegyet telefonon, de 71 százalék kifejezetten nyitott erre a lehetőségre, derül ki a Simple országos felméréséből.
A megkérdezettek többsége alkalmazást használ a közösségi média tevékenységéhez (71%), a kommunikációra (69%) és a navigációhoz is (68%). Népszerűek a játékok (59%) és a zene (55%), illetve videó lejátszók (47%). 18 százalékuk használ valamilyen mobilfizetési alkalmazást, ezeket a gyorsaságuk és az egyszerűségük miatt választják és élvezik, hogy egy modern technológiai megoldás úttörői között lehetnek. Azok között, akik elutasítják a mobilfizetés lehetőségét a legtöbben az adataik biztonságát féltik és az online fizetési megoldásokban sem bíznak.
„2015-ben a teljes online kiskereskedelmi piac 270 millió forintot bonyolított és ez a szám évről-évre két számjegyű százalékkal bővül. Hasonlóan dinamikus növekedést várunk a mobilfizetések területén is. Ahhoz, hogy ebben a folyamatban egy fizetési alkalmazás sikeres legyen, úgy kell egyszerűnek, gyorsnak és megbízhatónak lennie, hogy közben a lehető legtöbb helyen el is fogadják azt. A Simple sikerét is ezekre a kitételekre alapoztuk és a Cinema City mozihálózattal kötött megállapodásunkkal egy újabb fontos lépést tettünk meg. Március elejétől a magyarországi mozik 95 százalékában várják a 135 ezer felhasználónkat, hogy nyomtatott jegy és a pénztárnál való sorban állás nélkül, az alkalmazásban vásárolt jegy felmutatásával lépjenek be.” –mondta Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese.
„Az IMAX név az egész világon ismert és elismert. Számos országban a legnagyobb és legerősebb márkák szponzorálják a mozikat, hogy megjelenhessenek mellette. Azzal, hogy Magyarország egyetlen ilyen mozitermét mostantól Simple IMAX-nek hívják, az alkalmazás olyan világmárkák közé emelte magát, mint a Samsung, vagy a Toyota. Nagy elvárásaink vannak a mobiltelefonos jegyeladásokkal kapcsolatban is, egyértelmű, hogy a felhasználói szokások ebbe az irányba tolódnak a következő években” – mondta a Simple és a Cinema City közös névadó eseményén Guy Bentov, a Cinema City ügyvezető igazgatója.
„A Simple fejlesztésénél a felhasználóink visszajelzései központi szerepet játszanak. A legtöbbjük, 47 százalék az elfogadóhelyek hiányát említette negatívumként az alkalmazással kapcsolatban, ezért a 2016-os évet többek között a partneri hálózat kiterjesztésének szenteljük. Az egész országra kiterjedő szolgáltatásaink bevezetése után, mint az e-Matrica és Parkolás, a Simple-t is elfogadó italautomaták számát százról több ezerre emeltük és a mozik számát is megtöbbszöröztük.” –mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője. –„Egy pozitív visszajelzést is említenék, a felhasználóink 95 százaléka ajánlaná ismerőseinek az alkalmazást.” –tette hozzá.
A Simple felhasználók az e-Matrica (58%) funkciót használták a legtöbben, rendszeresen élnek a
GPS
alapú Parkolás szolgáltatással (39%) és 21 százalékuk váltott már jegyet az alkalmazásban. A Cinema City együttműködést megelőzően 14 százalékuk vásárolt már mozijegyet, ebben jelentős ugrást várnak a fejlesztők. A legtöbben átlagosan sport, vagy kulturális helyszínre szóló jegyre költenek, közel 20 ezer forintot vásárlásonként. Ezt követik az e-matricák több mint 11 ezer forintal. Ételrendelésnél és taxizásnál 4 és 5 ezer forint körül alakultak az átlagköltések. Drágán parkolnak, nagyjából 2300 forintért és nagylelkűek, valószínűleg másnak is vesznek italt az automatákból, 800 forintért.