Szerver/Üzlet
Sulaki - 2015-12-07
Körülbelül minden negyedik informatikai, telefommunikációs, távközlési és pénzügyi szolgáltató cég tapasztalt DDoS támadást az elmúlt 12 hónapban, derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International által elvégzett 2015-ös felm&eacut
Körülbelül minden negyedik informatikai, telefommunikációs, távközlési és pénzügyi szolgáltató cég tapasztalt DDoS támadást az elmúlt 12 hónapban, derül ki a Kaspersky Lab és a
A tanulmány továbbá azt is megállapította, hogy összességében a vállalatok harmada (36%) hiszi, hogy nagy valószínűséggel célponttá válhatna egy DDoS támadás során. Ez az arány az IT cégek esetében kicsit emelkedik (40%), míg a távközlési cégeknél ugyancsak hasonló az arány (38%). Minden hatodik (16%) megkérdezett vállalatot ténylegesen ért ilyen jellegű támadás az elmúlt egy év során, míg az IT cégek esetében ez a szám négyből egyre növekszik (21%), a pénzügyi szolgáltatásoknál pedig 22%-ra.
Az elmúlt évek alatt a DDoS támadások váltak az egyik legnépszerűbb fegyverré a kiberbűnözők fegyverarzenáljában, melyet használhatnak többek között pénzszerzésre, működési zavarok generálására, a hírnév csorbítására, vagy akár arra, hogy elvonják a figyelmet más, egy időben folyó kibertámadásokról. A vállalkozások közel 74%-a mondta, hogy a cégük elleni DDoS támadások egybeestek más biztonsági incidensekkel is.
Mégis a tanulmány azt mutatja, hogy sok vállalat nem ismeri a DDoS-t és nem tudják pontosan, hogy hogyan is kell megakadályozni őket, vagy korlátozni a hatásukat. Csupán a vállalatok 52%-a érzi jól informáltnak magát a DDoS támadásokkal kapcsolatban, és csak 53%-uk tudja pontosan, hogyan lehet megelőzni vagy enyhíteni a hatásukat, ráadásul ez az érték 61%-ra emelkedik a pénzügyi és távközlési szolgáltatók esetében.
“Az utóbbi évek DDoS támadásaiból kiderül, hogy a távközlési cégek, valamint a bankok a DDoS támadások elsődleges célpontjai. Egyes esetekben, a DDoS támadások elterelésként szolgálnak, amellyel más kibertámadást lepleznek a támadók. Ezért a veszélyeztetett ágazatoknak hihetetlenül ébernek kell lenniük a biztonsággal kapcsolatban, és készen kell állniuk egy esetleges DDoS támadásra. Továbbá meg kell érteniük a fenyegetést, és ki kell választaniuk a legmegfelelőbb védelmet .” - mondta Evgeny Vigovsky, a Kaspersky Lab DDoS Protection vezetője.
Egy DDoS támadás esetében, a Kaspersky Lab DDoS Protection lehetővé teszi a cégek számára, hogy ideiglenesen átirányítsák a forgalmat egy alternatív útvonalon, és ezeket végig futtassák több tisztító központon is, melyek szűrik a kéretlen kérelmeket és továbbítják a legitim forgalmat a megszokott módon. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók továbbra is folytathatják a munkát a szolgáltatással vagy az oldallal, mindezt biztonságosan és megbízhatóan, még akkor is ha hosszú és erős támadás folyik a háttérben.
B2B
International által elvégzett 2015-ös
felmérésből. Mindezek ellenére, a pénzügyi vállalkozások közel csak fele (47%) fogadja el a tényt, hogy elsődleges célpontjai a támadásoknak, míg az informatikai és távközlési cégek nem hiszik, hogy nagyobb kockázat érné őket, mint más, egyéb szolgáltatókat.A tanulmány továbbá azt is megállapította, hogy összességében a vállalatok harmada (36%) hiszi, hogy nagy valószínűséggel célponttá válhatna egy DDoS támadás során. Ez az arány az IT cégek esetében kicsit emelkedik (40%), míg a távközlési cégeknél ugyancsak hasonló az arány (38%). Minden hatodik (16%) megkérdezett vállalatot ténylegesen ért ilyen jellegű támadás az elmúlt egy év során, míg az IT cégek esetében ez a szám négyből egyre növekszik (21%), a pénzügyi szolgáltatásoknál pedig 22%-ra.
Az elmúlt évek alatt a DDoS támadások váltak az egyik legnépszerűbb fegyverré a kiberbűnözők fegyverarzenáljában, melyet használhatnak többek között pénzszerzésre, működési zavarok generálására, a hírnév csorbítására, vagy akár arra, hogy elvonják a figyelmet más, egy időben folyó kibertámadásokról. A vállalkozások közel 74%-a mondta, hogy a cégük elleni DDoS támadások egybeestek más biztonsági incidensekkel is.
Mégis a tanulmány azt mutatja, hogy sok vállalat nem ismeri a DDoS-t és nem tudják pontosan, hogy hogyan is kell megakadályozni őket, vagy korlátozni a hatásukat. Csupán a vállalatok 52%-a érzi jól informáltnak magát a DDoS támadásokkal kapcsolatban, és csak 53%-uk tudja pontosan, hogyan lehet megelőzni vagy enyhíteni a hatásukat, ráadásul ez az érték 61%-ra emelkedik a pénzügyi és távközlési szolgáltatók esetében.
“Az utóbbi évek DDoS támadásaiból kiderül, hogy a távközlési cégek, valamint a bankok a DDoS támadások elsődleges célpontjai. Egyes esetekben, a DDoS támadások elterelésként szolgálnak, amellyel más kibertámadást lepleznek a támadók. Ezért a veszélyeztetett ágazatoknak hihetetlenül ébernek kell lenniük a biztonsággal kapcsolatban, és készen kell állniuk egy esetleges DDoS támadásra. Továbbá meg kell érteniük a fenyegetést, és ki kell választaniuk a legmegfelelőbb védelmet .” - mondta Evgeny Vigovsky, a Kaspersky Lab DDoS Protection vezetője.
Egy DDoS támadás esetében, a Kaspersky Lab DDoS Protection lehetővé teszi a cégek számára, hogy ideiglenesen átirányítsák a forgalmat egy alternatív útvonalon, és ezeket végig futtassák több tisztító központon is, melyek szűrik a kéretlen kérelmeket és továbbítják a legitim forgalmat a megszokott módon. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók továbbra is folytathatják a munkát a szolgáltatással vagy az oldallal, mindezt biztonságosan és megbízhatóan, még akkor is ha hosszú és erős támadás folyik a háttérben.