Szerver/Üzlet
Sulaki - 2015-09-29
Az Ericsson, mint a program legnagyobb vállalati támogatója hatodik éve vett részt a Kutatók Éjszakáján, a szervezők több mint hetven programot kínáltak az érdeklődőknek.
A mobil hálózati technológiák fejlesztésében világvezető Ericsson a Kutatók Éjszakájának legnagyobb vállalati támogatójaként az idén hatodik alkalommal vett részt a rendezvénysorozaton, és a vállalat ebben az évben is egy komoly akcióba kezdett a természettudománzokat és a mérnöki pályát népszerűsítendő. A cég az idei rekordszámú programja között útjára bocsátotta az Ericsson Roboskicc Challenge-et, amelyben több száz rezgő, forgó, ugráló, mozgó, és természetesen rajzoló robotot épített a közönség segítségével. A robotok végül megdöntötték a legnagyobb robotok által rajzolt kép és az egy négyzetméterre jutó robot (12,5 robot/m2) rekordját is.
Az esemény célja az volt, hogy bebizonyítsák, a tudomány mindenkié, hiszen a legegyszerűbb robotokat óvodás kortól kezdve bárki megépíthette, míg a legfejlettebb egyetemi projektekben a hálózati technológiákat gyártó cég profiljához illően a külvilággal kommunikáló hálózatba kapcsolt szerkezetek készültek. Az ELTE diákjai például az egyetemről távolról irányították a helyszínen lévő robotjukat, mely kézmozdulataikat rajzolta le.
„Nagyon is magunkénak érezzük a Kutatók Éjszakájának üzenetét, a tudományos pályák népszerűsítését valóban nem lehet elég korán kezdeni – mondta el Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója. – Különösen fontos ez a kérdés, ha figyelembe vesszük, hogy több ezer betöltetlen mérnökállás van jelenleg Magyarországon, a jól képzett mérnökök, programozók bármikor találnak munkát ezen a keresleti piacon. A Kutatók Éjszakáján is megtettünk mindent, hogy a gyerekek, fiatalok és családok megismerjék, a mérnöki munka nem varázslat, csak kreativitás kell hozzá, minden bonyolult eszköz működését meg lehet érteni és ezeket meg is lehet építeni – lányoknak és fiuknak, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt”.
Az esemény házigazdái Bazsó Gábor, a totalcar szerzője és Zsíros László Róbert (RbLc), az Ericsson Roboskicc Challenge fő szakmai támogatója, a szertar.com videoblog bloggere voltak.
A Kutatók Éjszakáján a Roboskicc Challenge-en kívül több mint hetven egyéb program volt látogatható az Ericsson K+F központjában. Csak ezen a napon nyílt meg az Ericsson szigorúan elzárt kutatólaborja. A cég bemutatta a hálózatba kapcsolt jövő néhány érdekességét is. Ezek közé tartozott az okos papír és kosárlabda, az emberi testen keresztül történő adatátvitel, vagy a markoló, amelyet akár a föld másik végéről is lehet irányítani, de volt még
Számos az Ericsson saját megoldásait, a hálózati technológiákat bemutató program is volt a nap folyamán. Így mindenki megépíthette saját
Öveges Professzor Úr utódai a fizika tanárok idén is izgalmas kísérleteket végeztek, elektromos kisülésekkel, gőzökkel, gázokkal és színekkel. Bemutatkoztak az Ericsson BME és ELTE egyetemi együttműködései, illetve olyan partnerek mint a Mensa HungarIQa, a Nők a Tudományban Egyesület és a SKOOL is, akik általános és középiskolás lányoknak mutatták be milyen érdekesek lehetnek a természettudományos szakmák.
Végül pedig magyar Start-upok és az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny győztesei is elhozták találmányaikat, a sebesülteket felderítő robottól, az exoskeleton kesztyűn és a telefonnal irányítható roboton át az elektronikus fizetés egy sajátos megoldásáig.
Az esemény célja az volt, hogy bebizonyítsák, a tudomány mindenkié, hiszen a legegyszerűbb robotokat óvodás kortól kezdve bárki megépíthette, míg a legfejlettebb egyetemi projektekben a hálózati technológiákat gyártó cég profiljához illően a külvilággal kommunikáló hálózatba kapcsolt szerkezetek készültek. Az ELTE diákjai például az egyetemről távolról irányították a helyszínen lévő robotjukat, mely kézmozdulataikat rajzolta le.
„Nagyon is magunkénak érezzük a Kutatók Éjszakájának üzenetét, a tudományos pályák népszerűsítését valóban nem lehet elég korán kezdeni – mondta el Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója. – Különösen fontos ez a kérdés, ha figyelembe vesszük, hogy több ezer betöltetlen mérnökállás van jelenleg Magyarországon, a jól képzett mérnökök, programozók bármikor találnak munkát ezen a keresleti piacon. A Kutatók Éjszakáján is megtettünk mindent, hogy a gyerekek, fiatalok és családok megismerjék, a mérnöki munka nem varázslat, csak kreativitás kell hozzá, minden bonyolult eszköz működését meg lehet érteni és ezeket meg is lehet építeni – lányoknak és fiuknak, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt”.
Az esemény házigazdái Bazsó Gábor, a totalcar szerzője és Zsíros László Róbert (RbLc), az Ericsson Roboskicc Challenge fő szakmai támogatója, a szertar.com videoblog bloggere voltak.
A Kutatók Éjszakáján a Roboskicc Challenge-en kívül több mint hetven egyéb program volt látogatható az Ericsson K+F központjában. Csak ezen a napon nyílt meg az Ericsson szigorúan elzárt kutatólaborja. A cég bemutatta a hálózatba kapcsolt jövő néhány érdekességét is. Ezek közé tartozott az okos papír és kosárlabda, az emberi testen keresztül történő adatátvitel, vagy a markoló, amelyet akár a föld másik végéről is lehet irányítani, de volt még
3D
nyomtatás, mely akár a modern szobrászat eszköze is lehet, az önműködő távirányítós autó, a „gondolatolvasás” az agyi hullámok elemzésével.
Számos az Ericsson saját megoldásait, a hálózati technológiákat bemutató program is volt a nap folyamán. Így mindenki megépíthette saját
4G
hálózatát, illetve lemodellezhette egy város hálózati lefedettségét.
Öveges Professzor Úr utódai a fizika tanárok idén is izgalmas kísérleteket végeztek, elektromos kisülésekkel, gőzökkel, gázokkal és színekkel. Bemutatkoztak az Ericsson BME és ELTE egyetemi együttműködései, illetve olyan partnerek mint a Mensa HungarIQa, a Nők a Tudományban Egyesület és a SKOOL is, akik általános és középiskolás lányoknak mutatták be milyen érdekesek lehetnek a természettudományos szakmák.
Végül pedig magyar Start-upok és az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny győztesei is elhozták találmányaikat, a sebesülteket felderítő robottól, az exoskeleton kesztyűn és a telefonnal irányítható roboton át az elektronikus fizetés egy sajátos megoldásáig.