Számítástechnika
Sulaki - 2015-07-27
A Facebooknál élénkebb jelenlét és pozitívabb szemlélet jellemzi...
Minden második magyar instagramozó követ márkaoldalakat, melyek legkönnyebben erős vizuális tartalmakkal tudnak rajongókat szerezni – derült ki a Crane június végén debütált közösségi kutatásából, az első Magyar Instagram Körképből. A nyár első két meghatározó fesztiváljának Instagram-oldala – a @voltfesztival és a @balatonsound – 1200, illetve 1400 új követőt szerzett az öt-ötnapos rendezvények alatt, ám a megosztott fényképekhez kötődő aktivitás arányaiban nagyobb volt, mint a hivatalos Facebook-oldalakon. „Az Instagram-profilunkat egész máshogy használjuk, mint a Facebookot: nem információkat, hanem életérzést közvetítünk olyan extrákkal, melyek bepillantást engednek a kulisszák mögé. Ezzel a közönségünk akár 70 százalékát is cselekvésre tudjuk buzdítani, ami amellett, hogy nagyon magas arány, sokkal elkötelezettebb és jóval pozitívabb szemlélet? követőket eredményez” – mondta el Kutas Krisztina, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda média és produkciós vezetője.
Öt nap alatt tizenkétezer #balatonsound kép
Az Instagram növekvő népszer?ségét mutatatja, hogy a #voltfesztival és a #balatonsound hashtagek száma 50 százalékkal nőtt az idei fesztiválok ideje alatt – utóbbi közel tizenkétezerszer, míg például a #volt2015 hétezerszer szerepelt a képek mellett július 13-áig. „Nemcsak a fesztiválozók, hanem a m?vészek is előszeretettel teszik hozzá a hashtageket a fellépés előtt, alatt és után készített fényképekhez, sőt, sokszor a hivatalos profilokat is megjelölik ezekben a bejegyzésekben” – mondta el Kutas Krisztina. A Magyar Instagram Körkép adatai szerint a magyarok nyolcvan százaléka használ hashtageket feltöltött posztjaikhoz. „Vannak a hétköznapokban jól megszokott jelölések, ilyen a #mik vagy az #ikozosseg, de a fesztiválokon inkább hangulatfestő szavakkal látjuk el fotóinkat, mint például a #love, #friend és a #happy”– árnyalta a képet Boroznaki Gergő, a kutatás projektvezetője, a Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.
Fesztiválélmények: inkább Instán, mint Facebookon
A kutatás 30 év alatti válaszadóinak közel fele közvetlenebb és érdekesebb csatornának találja a fotómegosztót, mint a többi közösségimédia-oldalt, ezért 91 százalékuk naponta legalább egyszer megnyitja az appot. Szintén ez a korosztály mondható a legaktívabbnak megosztás szempontjából: háromnegyedük hetente tölt fel fényképet vagy videót az Instagramra. „A 18 éven aluliak leginkább szelfiket, a fiatal felnőttek pedig a barátaikkal közös képeket posztolnak. Nincs ez máshogy a fesztiválokon sem, de Zamárdiban például nagyon népszer? fotótéma a balatoni naplemente és napfelkelte, valamint a vízben található Balaton Sound felirat és az idei »felfedezett«, Pumped Gabo is, aki »szökőkutas Zsanettet« váltotta az éppen népszer? mémek sorában” – tette hozzá Boroznaki Gergő.
Top 3 hashtag a VOLT Fesztiválon (2015. július 6.):
volt2015 (6951 db)
voltfesztival (2555 db)
voltfestival (2227 db)
Top 3 hashtag a Balaton Soundon (2015. július 13.):
balatonsound (11445 db)
balatonsound2015 (4862 db)
sound2015 (1182 db)