Autó
Sulaki - 2015-06-20
A Siemens felsÅ?vezeték-rendszert fog üzembe helyezni Svédországban a hibrid...
"A villamosított autópálya (eHighway) kétszer olyan hatékony, mint a belső égés? motorok. Ez azt jelenti, hogy nemcsak az energiafogyasztás csökken a felére, de a helyi légszennyezés is kisebb lesz" – nyilatkozta Roland Edel, a Siemens Mobility divízió m?szaki igazgatója. "Az elektromos hibrid az első lépés a villamos meghajtású járm?vek felé vezető úton, amelyek egyre fontosabb szerepet játszanak majd a fenntartható teherszállítás kialakításában."
A rendszer lényege egy hibrid meghajtó rendszerrel kombinált intelligens áramszedő (pantográf). Az érzékelő rendszer lehetővé teszi, hogy az áramszedő rákapcsolódjon a felsővezeték-rendszerre és maximum 90 km/óra sebességnél automatikusan lekapcsolódjon róla. A rendszerrel felszerelt teherjárm?vek a felsővezetékből kapják az áramot az utazás során, így hatékonyan, helyi káros anyag kibocsátás nélkül tudnak közlekedni. Svédországban a felsővezeték infrastruktúra nélküli közutakon a járm?vek a dízel hibrid rendszerüket használhatják. Alternatív megoldásként a rendszer m?ködhet például s?rített földgázzal vagy akkumulátorral.
"A Siemens által kialakított villamosított autópálya koncepció a kipróbált és tesztelt vasúti technológiát ötvözi a közúti szállítás rugalmasságával" - mondja Jan Nylander, a Gävleborg megyei tanács által menedzselt projekt vezetője. "Összekapcsolva ezt a Scania hibrid technológiájával, az üzemanyag fogyasztás és a káros anyag kibocsátás le fog csökkenni, míg az intelligens áramszedő biztosítja, hogy a villamosított autópályára készített járm?vek ugyanolyan rugalmasak lesznek, mint a hagyományosak."
A demonstrációs projektet az E16 autópályán fogják megvalósítani, ami Dalarna és Gävleborg körzetét - ahol domináns szerepet játszik az acélgyártás, cellulóz- és papíripar valamint a bányászat - Gävle kikötőjével kapcsolja össze. A bemutató fázisban két járm?vet fognak használni. Ezek a Scania által gyártott elektromos hibrid tehergépkocsik, amelyeket a Siemens-szel együttm?ködve alkalmassá tettek a felsővezeték-rendszer alatti m?ködésre.
Kaliforniában a Siemens közösen dolgozik egy bemutató projekten a Volvo járm?gyártó céggel és tehergépkocsi átalakító vállalkozókkal; a megrendelő a Déli Partvidék Légminőség Ellenőrzési Felügyelete (SCAQMD). A projekt azt vizsgálja, hogyan m?ködnek együtt a különféle teherjárm?-konfigurációk a Los Angeles és Long Beach kikötőjének környékén létrehozott villamosított autópálya infrastruktúrával.