Érdekességek
Sulaki - 2015-06-18
Bármilyen típusú webtartalom feljegyezhetÅ? az új Chrome kiegészítÅ?...
Bármilyen típusú webtartalom feljegyezhető az új Chrome kiegészítő használatával: szövegrészletek, teljes cikkek, képek, vagy akár videók is megjelölhetőek és rendszerezve raktározhatóak. A Candyvel, más tartalomrendszerező megoldásokkal szemben a felhasználó úgy tudja elmenteni és jegyzetekkel, kiemelésekkel ellátni a számára érdekes dolgokat, hogy eközben nem szükséges megakasztania a böngészési folyamatot. A kiegészítő pontosan úgy tárolja és hívja elő a tartalmakat, ahogy azt az emberi memória is teszi.
A Candy használata a tudatos kutatómunkát és a böngészés során jellemző inspirációs folyamatot is megkönnyíti, felgyorsítja. Az applikáció egyik izgalmas eleme, hogy az innen-onnan összegy?jtött információk önálló gondolatmenetté formálhatók a „candyk” (elmentett webtartalmak) sorba rendezésével. A böngészők könyvjelzői csak a weboldal címét jegyzik meg, a Candy azonban az összes releváns információt tárolja, sőt akár több szövegrész kiemelését is lehetővé teszi. Így minden weboldalról azok a releváns részletek lesznek tárolhatóak, amelyek ténylegesen megragadták a figyelmet. Ez a megoldás keltette fel az EU Edge fejlesztőcég figyelmét: „Mi is szerettünk volna egy ilyen eszközt, ezért vágtunk bele”.
A Candy az utóbbi idők fejlesztéseitől eltérően, humánpszichológiai alapokból kiindulva született. Struktúráját nem a szokásosan használt mérnöki logika mentén határozták meg (pl. címkézés vagy mappákba szervezés), itt az emberi elme m?ködési mechanizmusa volt a kiindulópont. Ennek sajátossága, hogy nem komplett anyagok (képek, szövegek stb.), hanem izgalmas részletek (egy szöveg néhány szava/gondolata, egy kép meghatározó részlete) raktározódnak a legkönnyebben. A fejlesztők kiemelték, hogy a Candy a webtartalom elérhetőségén túl minden arra utaló, különböző memóriaterületekre ható információt is elment (például: screenshot, szerző, kiemelések), hogy megkönnyítse a későbbi felidézést.
A Candy koncepciója három webveterán, Ort Attila, Vágvölgyi Péter és Gajdics Attila munkája, az EU Edge csapata pedig a szoftverfejlesztés oroszlánrészét végezte. A kiszervezett fejlesztőmunka a tulajdonosok szerint nagy előny volt, hiszen amellett, hogy a Candy egy profi csapatot kapott, az EU Edge rendkívül rugalmas hozzáállásával a kockázatok egy részét is átvállalta. Utóbbi számára nemcsak a közös rizikó, hanem a projekt eredetisége is jelentős plusz motivációt adott.
„A Candy elsősorban az alkotó ember munkáját könnyíti meg, de ugyanígy használható számos más területen is. Megalkotásakor a memóriamodellt vettük alapul, és ennek megfelelően alakítottuk ki az applikáció mechanizmusát” – mondta a pszichológiát végzett Ort Attila, a Candy egyik tulajdonosa.
Szalóki Róbert, az EU Edge senior frontend fejlesztője pedig így foglalta össze a fejlesztés folyamatát: „A Chrome extension fejlesztése azokat az időket idézi, amikor még hagyományos programokat írtunk és nem váltak el a felhasználói felülettel és az üzleti logikával kapcsolatos feladatok. Az eszközkészlet a webfejlesztőé, de a felhasználói felület mellett a háttérfolyamatokat is nekünk kellett abszolválni, ráadásul egyedi megközelítéseket alkalmazva. Amióta kész, mi is használjuk a bétát.”.
A Candy használata a tudatos kutatómunkát és a böngészés során jellemző inspirációs folyamatot is megkönnyíti, felgyorsítja. Az applikáció egyik izgalmas eleme, hogy az innen-onnan összegy?jtött információk önálló gondolatmenetté formálhatók a „candyk” (elmentett webtartalmak) sorba rendezésével. A böngészők könyvjelzői csak a weboldal címét jegyzik meg, a Candy azonban az összes releváns információt tárolja, sőt akár több szövegrész kiemelését is lehetővé teszi. Így minden weboldalról azok a releváns részletek lesznek tárolhatóak, amelyek ténylegesen megragadták a figyelmet. Ez a megoldás keltette fel az EU Edge fejlesztőcég figyelmét: „Mi is szerettünk volna egy ilyen eszközt, ezért vágtunk bele”.
A Candy az utóbbi idők fejlesztéseitől eltérően, humánpszichológiai alapokból kiindulva született. Struktúráját nem a szokásosan használt mérnöki logika mentén határozták meg (pl. címkézés vagy mappákba szervezés), itt az emberi elme m?ködési mechanizmusa volt a kiindulópont. Ennek sajátossága, hogy nem komplett anyagok (képek, szövegek stb.), hanem izgalmas részletek (egy szöveg néhány szava/gondolata, egy kép meghatározó részlete) raktározódnak a legkönnyebben. A fejlesztők kiemelték, hogy a Candy a webtartalom elérhetőségén túl minden arra utaló, különböző memóriaterületekre ható információt is elment (például: screenshot, szerző, kiemelések), hogy megkönnyítse a későbbi felidézést.
A Candy koncepciója három webveterán, Ort Attila, Vágvölgyi Péter és Gajdics Attila munkája, az EU Edge csapata pedig a szoftverfejlesztés oroszlánrészét végezte. A kiszervezett fejlesztőmunka a tulajdonosok szerint nagy előny volt, hiszen amellett, hogy a Candy egy profi csapatot kapott, az EU Edge rendkívül rugalmas hozzáállásával a kockázatok egy részét is átvállalta. Utóbbi számára nemcsak a közös rizikó, hanem a projekt eredetisége is jelentős plusz motivációt adott.
„A Candy elsősorban az alkotó ember munkáját könnyíti meg, de ugyanígy használható számos más területen is. Megalkotásakor a memóriamodellt vettük alapul, és ennek megfelelően alakítottuk ki az applikáció mechanizmusát” – mondta a pszichológiát végzett Ort Attila, a Candy egyik tulajdonosa.
Szalóki Róbert, az EU Edge senior frontend fejlesztője pedig így foglalta össze a fejlesztés folyamatát: „A Chrome extension fejlesztése azokat az időket idézi, amikor még hagyományos programokat írtunk és nem váltak el a felhasználói felülettel és az üzleti logikával kapcsolatos feladatok. Az eszközkészlet a webfejlesztőé, de a felhasználói felület mellett a háttérfolyamatokat is nekünk kellett abszolválni, ráadásul egyedi megközelítéseket alkalmazva. Amióta kész, mi is használjuk a bétát.”.