Érdekességek
Sulaki - 2015-06-12
A világ legnagyobb tömegközlekedési konferenciáján és kiállításán...
A hálózatba kapcsolt buszmegálló kiscellás infrastruktúrája kiegészítő bevételi forrásokat biztosíthat a tömegközlekedési vállalatoknak, hiszen bérbe adható telekommunikációs mobilszolgáltatóknak a hálózataik bővítése céljából. Emellett a technológiának természetesen a felhasználók számára is fontos funkciókat nyújt. A mobil szélessáv hagyományos fogyasztói felhasználásán kívül a hálózatba kapcsolt buszmegálló olyan funkciókat is biztosít, amelyek munkába járók számára lehetnek hasznosak.
Ilyenek lehetnek a kijelzők, amelyek valós idej? információkat jelenítenek meg a buszok helyzetéről, valamint az érintőképernyők, amelyek interaktív térképeket, helyi híreket, turistainformációkat és hirdetéseket nyújthatnak. Ezenkívül a zárt hálózatú televíziós kamera (CCTV), a pánikgomb és a gombnyomásra lehetővé váló beszélgetés is beépíthető funkciók, amelyek növelik a biztonságot, és segítségükkel az utasok elérhetik a segélyszolgálatot vagy a rendőrséget.
A forgalmas városi környezetekben, például bevásárló, üzleti, szórakozó és pénzügyi városrészekben a kapacitás gyakran a szélsőségekig telített, és sok hálózat képtelen folyamatosan megfelelő sebességet biztosítani. A hálózatba kapcsolt buszmegálló – az Ericsson által 2014-ben elindított kiscella szolgáltatás egyik alkalmazása – úgy oldja meg ezt a problémát, hogy létrehoz egy különálló kiscella hálózatot, amely a telekommunikációs szolgáltató átviteli hálózatába kapcsolódik. Az Ericsson a technológiát és a kapcsolódó szolgáltatásokat közlekedési vállalatokkal és helyi telekommunikációs hálózati szolgáltatókkal közösen, partneri viszonyban nyújtja.
Orvar Hurtig, az Ericsson ipari és társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője elmondta: „Az Ericsson telekommunikációs infrastruktúrát és szolgáltatásokat gyárt és üzemeltet közúti, vasúti és tömegközlekedési vállalatok számára telekommunikációs megoldásaink és szolgáltatásaink vezető portfóliója segítségével. Az UITP kiállításon bemutattuk mindkét koncepciót és kereskedelmi ajánlatot, amelyek potenciálisan javíthatják a tömegközlekedést a szolgáltatók és a végfelhasználók számára.”
A hálózatba kapcsolt buszmegálló koncepcióján kívül az Ericsson három további technológiát is bemutatott a kongresszuson:
Kiscella szolgáltatás - a hálózati kapacitás növelésének és megosztásának bevált módja olyan környezetben, ahol nem gazdaságos további makrocellákkal bővíteni a szolgáltatói hálózatokat.
Közlekedési felhőszolgáltatás - egy felhő alapú szolgáltatás koncepció, amely lehetővé teszi a valós idej? forgalmi és útállapot-adatok megosztását a hálózatba kapcsolt járm?vek, valamint a járm?vek és a forgalmi felügyelet között
Mobilitás, mint szolgáltatás - egy, a multimodális közlekedés elterjesztését elősegítő koncepció, ahol a magán- és a tömegközlekedés kombinálható és az e-jegyeket okostelefonokon tárolják.
Ilyenek lehetnek a kijelzők, amelyek valós idej? információkat jelenítenek meg a buszok helyzetéről, valamint az érintőképernyők, amelyek interaktív térképeket, helyi híreket, turistainformációkat és hirdetéseket nyújthatnak. Ezenkívül a zárt hálózatú televíziós kamera (CCTV), a pánikgomb és a gombnyomásra lehetővé váló beszélgetés is beépíthető funkciók, amelyek növelik a biztonságot, és segítségükkel az utasok elérhetik a segélyszolgálatot vagy a rendőrséget.
A forgalmas városi környezetekben, például bevásárló, üzleti, szórakozó és pénzügyi városrészekben a kapacitás gyakran a szélsőségekig telített, és sok hálózat képtelen folyamatosan megfelelő sebességet biztosítani. A hálózatba kapcsolt buszmegálló – az Ericsson által 2014-ben elindított kiscella szolgáltatás egyik alkalmazása – úgy oldja meg ezt a problémát, hogy létrehoz egy különálló kiscella hálózatot, amely a telekommunikációs szolgáltató átviteli hálózatába kapcsolódik. Az Ericsson a technológiát és a kapcsolódó szolgáltatásokat közlekedési vállalatokkal és helyi telekommunikációs hálózati szolgáltatókkal közösen, partneri viszonyban nyújtja.
Orvar Hurtig, az Ericsson ipari és társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője elmondta: „Az Ericsson telekommunikációs infrastruktúrát és szolgáltatásokat gyárt és üzemeltet közúti, vasúti és tömegközlekedési vállalatok számára telekommunikációs megoldásaink és szolgáltatásaink vezető portfóliója segítségével. Az UITP kiállításon bemutattuk mindkét koncepciót és kereskedelmi ajánlatot, amelyek potenciálisan javíthatják a tömegközlekedést a szolgáltatók és a végfelhasználók számára.”
A hálózatba kapcsolt buszmegálló koncepcióján kívül az Ericsson három további technológiát is bemutatott a kongresszuson:
Kiscella szolgáltatás - a hálózati kapacitás növelésének és megosztásának bevált módja olyan környezetben, ahol nem gazdaságos további makrocellákkal bővíteni a szolgáltatói hálózatokat.
Közlekedési felhőszolgáltatás - egy felhő alapú szolgáltatás koncepció, amely lehetővé teszi a valós idej? forgalmi és útállapot-adatok megosztását a hálózatba kapcsolt járm?vek, valamint a járm?vek és a forgalmi felügyelet között
Mobilitás, mint szolgáltatás - egy, a multimodális közlekedés elterjesztését elősegítő koncepció, ahol a magán- és a tömegközlekedés kombinálható és az e-jegyeket okostelefonokon tárolják.