Társalgó
Sulaki - 2015-06-03
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; line-height: 120%; text-align: left; orphans: 2; widows: 2; }a:link { color: rgb(0, 0, 255); }
[%COLOR=#000000%] Dan Bannino, Olaszország - Hófehérke
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
A tündérmesék egyidősek az emberiséggel. Úgy kellett egy összetett történetet összefoglalnom, hogy az széles közönség számára is érthető legyen, ezért elsőként utánajártam, milyen tények és kulcselemek szerepelnek a történet különböző változataiban Európa-szerte. Erre építettem az ötleteimet. Igyekeztem, hogy minden egyes képen megjelenjen a történet lényege, és hogy az könnyen felismerhető legyen.
Hogyan érte el, hogy a végeredmény tükrözze a saját személyes stílusát? Miben áll stílusának egyedisége?
Szívesen hivatkozom magamra festőként – ám ecset helyett a fényekkel és a fényképezőgéppel fejezem ki az elképzeléseimet. Ahogyan a szakma régi mestereinek esetében, a fény az én képeimen is alapvető szerepet játszik. A legtöbb esetben órákon át keresem a megfelelő megvilágítást, hogy kiemelhessem a kompozíció megfelelő részeit.
A stílusom része a fények használata és a kifejező kompozíciók kutatása. Mindig olyan képek megalkotására törekszem, amelyeket bárki értékelni tud, az ötéves unokahúgomtól egy 86 éves nagymamáig.
Hogyan döntötte el, hogy miként csavar egyet a történeten, vagy bújtatja azt modern köntösbe? Hogyan fejezte ki mindezt a felvételeken?
A nagyszer? képek mögött mindig nagyszer? ötletek állnak. Ehhez hasonlóan minden felvétel mögött több napon, több héten, sőt több hónapon át tartó kutatás áll. Sokszor merítek ihletet a történeteim bemutatásához a mindennapi életből és az interneten megjelenő hírekből. Ehhez a képsorozathoz utánajártam a klasszikus mese fő elemeinek, majd modern tárgyakkal csavartam egyet a történeten. Szeretném megnevettetni és elgondolkodtatni az embereket, és szeretnék olyasmit bemutatni nekik, amiben örömüket lelik.
Melyek a szóban forgó négy kép legfontosabb elemei, amelyekkel vizuálisan átadja a történetet?
Rengeteg időt fordítottam a négy képkocka megkomponálására. Az első lépés a tökéletes helyszín kiválasztása, ezt követi megfelelő anyagok és jelmezek összegy?jtése, aztán pedig a kellékek összeállítása. Végül, de nem utolsósorban következik a megfelelő modellek megkeresése. A híres olasz filmeshez, Pasolinihez hasonlóan én is szívesen dolgozom a környezetemben megpillantott emberekkel, akiknek mindennapi, ám különösen kifejező arcuk van. A herceget megformáló modellt például alig ismerem, a karaktere azonban tökéletes volt a feladatra. Amikor megláttam, átnyújtottam a névjegyemet, és megkértem, hogy jöjjön el a fényképezésre. Biztosan nem vagyok egyedül a véleményemmel, hogy az arckifejezései tökéletesen idézik meg a Disney-filmeket.
Milyen tanácsokkal látná el a pályakezdő fényképészeket, hogy érdekes projektekkel állhassanak elő?
Ha egy ötlet egyszer megszületik, meg is lehet valósítani. Minden a képzelőerőről szól – soha ne mondd magadnak, hogy valamire nem vagy képes és ne félj a hibáktól. Csakis a hibákon keresztül érheted el a tökéletességet a következő fényképeiden. Érdemes a kedvenc fényképészeidtől tanulni. Ismerd meg a m?veiket, a stílusukat, valamint az általuk használt kompozíciókat, megvilágításokat és beállításokat. Aztán vedd kézbe a fényképezőgépet, és minden gombnyomással igyekezz elmesélni egy történetet.
Mit ad a képekhez a Nikon D5500, amely korábban elérhetetlen volt egy okostelefonnal vagy más eszközzel?
A Nikon D5500 használata igazán egyszer?. Rendkívül könny? fényképezőgép, a fontos gombok egyszer?en megtalálhatók, remek az érzékelője, a 24,2
Használ bármilyen konkrét eszközt vagy kelléket egyedi stílusának megteremtéséhez?
Ehhez a projekthez az új Nikon D5500 fényképezőgépet használtam az
Melyek voltak a fényképezés legfontosabb elemei?
Úgy gondolom, hogy a nagyszer? képek kulcsa a jó kompozíció. Egy tál gyümölcs egy asztalon semmi különöset nem jelent, ám a gyümölcsök és a tál elrendezésével és a megfelelő megvilágítással remek képet lehet létrehozni.
A munkáim során mindig igyekszem olyasmit alkotni, amire bárki képes lenne, és a közönség szerintem emiatt tud azonosulni a képeimmel.
Tapasztalatai szerint mik a leggyakoribb hibák egy ilyen projekt során, és hogyan kerülhetők el ezek?
Egy ilyen projekthez rengeteg ember, állat, helyszín, fény és eszköz szükséges. A legnehezebb feladat mindenkit és mindent megfelelően elrendezni, különösen a felvétel helyszínén, ahol csupán pillanatok állnak rendelkezésre a megfelelő kép elkészítéséhez. Bármi elsülhet szerencsétlenül, de sokat segít, ha a végcélt szigorúan észben tartjuk.
Ne felejtsük el élvezni az alkalmat, és szenvedéllyel belevetni magunkat a fényképezésbe. Nagyon fontos, hogy a lehető legnagyobb örömmel és szeretettel végezzük ezt a munkát. A képeink önmagunk tükörképei.
Milyen utómunkálatokat végzett?
Az utómunka során általában nem retusálom a képeket. Inkább csak kivágást végzek, és esetleg csúcsfényt adok néhány területnek. Általánosságban a fényképezőgéppel elért hatásokat kedvelem. A képeimen pontosan az látható, ami a kompozícióban szerepelt a felvétel készítésekor. Ezért elengedhetetlen része az előkészületeknek a helyszín beállítása és a fényviszonyok tanulmányozása.
Cristina de Middel, Spanyolország - A kis hableány
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
Azonosítanom kellett a történet fő szempontjait, majd anélkül leegyszer?síteni a részleteket, hogy elveszne a narratíva lényege.
Hogyan érte el, hogy a végeredmény tükrözze a saját személyes stílusát? Miben áll stílusának egyedisége?
A munkáim során általában a fantáziát hívom segítségül a valóság és a képzelet játékához. A fényképezés segítségével mutatom be a világunkat, és ez a projekt tökéletesen összeegyeztethető a médiummal kapcsolatos hozzáállásommal.
Hogyan döntötte el, hogy miként csavar egyet a történeten, vagy bújtatja azt modern köntösbe? Hogyan fejezte ki mindezt a felvételeken?
A klasszikus mesében a hableány 15 éves korában úszhat a felszínre, és ismerheti meg a kinti világot, Mexikóban pedig a 15. születésnap nagy esemény egy fiatal életében: a lányokból ekkor lesz hivatalosan is nő. Ezt a párhuzamot szórakoztatónak és érdekesnek találtam, így aztán a mexikói klisék segítségével helyeztem kontextusba a mondandómat, hogy az könnyebben befogadható legyen.
Melyek a szóban forgó négy kép legfontosabb elemei, amelyekkel vizuálisan átadja a történetet?
A három legfontosabb vizuális elem a sellőuszony, a filmes jelleg? megvilágítás és Masumi, a modell hitelesen helyi megjelenése. A mesét úgy sz?kítettem, hogy a szerelmi történet maradjon a középpontban. A történet elejét és végét az első és az utolsó képen mutatom be, így a középső két képre maradt a szövevényes románc ábrázolása.
Csillámport is felhasználtam annak megjelenítésére, amikor a hableány – felismerve szerelmük reménytelenségét – elájul, és szellemlénnyé változik.
Milyen tanácsokkal látná el a pályakezdő fényképészeket, hogy érdekes projektekkel állhassanak elő?
Pályakezdő fényképészként érdemes az ösztönökre hallgatni és nagyokat álmodni. Időnként elveszünk a történetekben, amelyek túl összetettnek t?nnek az ábrázoláshoz, a fotográfia azonban - mivel csak a felszínnel dolgozik - képes a vállaira venni minket. Alakítsd a valóságot ahhoz, amit fényképezni szeretnél, ne pedig fordítva!
Mit ad a képekhez a Nikon D5500, amely korábban elérhetetlen volt egy okostelefonnal vagy más eszközzel?
Remek élmény volt a Nikon D5500 géppel dolgozni. Nagyon könny?, nagyon intuitív a használata és remek képminőséget nyújt. Az érintőképernyőn egyszer? a navigáció és a fényképezőgép beállítása. Egy okostelefon természetesen kisebb és könnyebb, ám egészen biztosan nem tartható vele ugyanígy kézben a fényképezés. A Nikon D5500 profi munkakörülményeket teremt egy igazán könny? és elérhető eszközzel.
Használ bármilyen konkrét eszközt vagy kelléket egyedi stílusának megteremtéséhez?
Általában egy 50 mm-es és egy 35 mm-es fix objektívet használok, és igyekszem a természetes fényeket kihasználni, amelyek filmes hangulatot kölcsönöznek a jelenetnek. Az egységesebb megjelenés érdekében jellemzően a színtelítettséget is csökkentem némileg.
Melyek voltak a fényképezés legfontosabb elemei?
A helyszín nagyon fontos eleme volt a felvételek készítésének. A családi portrét Mexikóváros egy igen híres lakókerületében, Tlatelolcóban készítettem, ahol a 60-as években tömegmészárlás történt. Itt mindenkinek van néhány története, és az építészet is egészen egyedi. A fényviszonyok gyönyör?ek: minden lakás óriási ablakokkal rendelkezik, és a nappaliból rálátni a piramisokra.
A másik helyszín is híres a városban. Ez az egyik legrégebbi tánccsarnok, ahol számos ünnepségre sor kerül – különösen 15. születésnapi ünnepekre. Jól illeszkedett a történethez, amelyet szerettem volna elmesélni.
Tapasztalatai szerint mik a leggyakoribb hibák egy ilyen projekt során, és hogyan kerülhetők el ezek?
Legyünk nyugodtak, összpontosítsunk, készítsünk képes forgatókönyvet, és azt a lehető legnagyobb mértékben kövessük is. Eközben tartsuk nyitva a szemünket, mert bármikor történhetnek váratlan dolgok, amelyek lényegesen jobb történetet eredményezhetnek. A legfontosabb szerintem azt szem előtt tartani, hogy a fényképezés meg fog történni, és nagyszer? élmény lesz! Ha nem szórakozunk jól a fényképezés alatt, akkor nem is megy jól.
Sandro Giordano, Olaszország - Piroska és a farkas [%COLOR%]
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
El kellett döntenem, hogy a tündérmese mely elemei a legfontosabbak.
Hogyan érte el, hogy a végeredmény tükrözze a saját személyes stílusát? Miben áll stílusának egyedisége?
Fényképészeti projektemben IN EXTREMIS (bodies with no regret) a szereplők arccal a padlóra zuhannak. Az én értelmezésemben a mese főszereplője mindig elbukik.
Hogyan döntötte el, hogy miként csavar egyet a történeten, vagy bújtatja azt modern köntösbe? Hogyan fejezte ki mindezt a felvételeken?
Egy klasszikus, igen régi változat mellett döntöttem. Elvarázsolt hangulatú helyszíneket kerestem.
Melyek a szóban forgó négy kép legfontosabb elemei, amelyekkel vizuálisan átadja a történetet?
Nagyon elszántan kerestem a tökéletes bársonyt a köpönyeghez, hogy a lehető legjobb fényben jelenhessen meg a történet. Ezenkívül vérvörös színt kerestem, és meg is találtam.
Milyen tanácsokkal látná el a pályakezdő fényképészeket, hogy érdekes projektekkel állhassanak elő?
A pályakezdő fényképészeknek nem szabad elsiklani a részletek fölött, és nem kényszeríthetik a közönséget ezek megkeresésére.
Mit ad a képekhez a Nikon D5500, amely korábban elérhetetlen volt egy okostelefonnal vagy más eszközzel?
A Nikon D5500 érintőképernyőjével a képre ráközelítve azonnal ellenőrizhettem, hogy minden rendben van-e.
Használ bármilyen konkrét eszközt vagy kelléket egyedi stílusának megteremtéséhez?
Nincs semmilyen különleges beállítás, amelyet használnék. A fényképeim meglehetősen spártaiak.
Melyek voltak a fényképezés legfontosabb elemei?
Meg kellett keresnem a megfelelő természetes fényt a napszakok pontos ábrázolásához. Három képet készítettem a szabad ég alatt, az utolsót pedig beltéren.
Tapasztalatai szerint mik a leggyakoribb hibák egy ilyen projekt során, és hogyan kerülhetők el ezek?
Tapasztalatom szerint a legnagyobb kockázat az időjárás, ezzel kapcsolatban viszont sajnos nincsenek hasznos tanácsok. Csupán türelem kell, hogy szükség esetén másnapra halasszuk a fényképezést.
Milyen utómunkálatokat végzett?
A Nikon D5500 használatával csak minimális utómunkát végeztem. Egy keveset dolgoztam a kontrasztokon és a színtelítettségen. Ennyi az egész!
[%COLOR=#000000%] Dan Bannino, Olaszország - Hófehérke
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
A tündérmesék egyidősek az emberiséggel. Úgy kellett egy összetett történetet összefoglalnom, hogy az széles közönség számára is érthető legyen, ezért elsőként utánajártam, milyen tények és kulcselemek szerepelnek a történet különböző változataiban Európa-szerte. Erre építettem az ötleteimet. Igyekeztem, hogy minden egyes képen megjelenjen a történet lényege, és hogy az könnyen felismerhető legyen.
Hogyan érte el, hogy a végeredmény tükrözze a saját személyes stílusát? Miben áll stílusának egyedisége?
Szívesen hivatkozom magamra festőként – ám ecset helyett a fényekkel és a fényképezőgéppel fejezem ki az elképzeléseimet. Ahogyan a szakma régi mestereinek esetében, a fény az én képeimen is alapvető szerepet játszik. A legtöbb esetben órákon át keresem a megfelelő megvilágítást, hogy kiemelhessem a kompozíció megfelelő részeit.
A stílusom része a fények használata és a kifejező kompozíciók kutatása. Mindig olyan képek megalkotására törekszem, amelyeket bárki értékelni tud, az ötéves unokahúgomtól egy 86 éves nagymamáig.
Hogyan döntötte el, hogy miként csavar egyet a történeten, vagy bújtatja azt modern köntösbe? Hogyan fejezte ki mindezt a felvételeken?
A nagyszer? képek mögött mindig nagyszer? ötletek állnak. Ehhez hasonlóan minden felvétel mögött több napon, több héten, sőt több hónapon át tartó kutatás áll. Sokszor merítek ihletet a történeteim bemutatásához a mindennapi életből és az interneten megjelenő hírekből. Ehhez a képsorozathoz utánajártam a klasszikus mese fő elemeinek, majd modern tárgyakkal csavartam egyet a történeten. Szeretném megnevettetni és elgondolkodtatni az embereket, és szeretnék olyasmit bemutatni nekik, amiben örömüket lelik.
Melyek a szóban forgó négy kép legfontosabb elemei, amelyekkel vizuálisan átadja a történetet?
Rengeteg időt fordítottam a négy képkocka megkomponálására. Az első lépés a tökéletes helyszín kiválasztása, ezt követi megfelelő anyagok és jelmezek összegy?jtése, aztán pedig a kellékek összeállítása. Végül, de nem utolsósorban következik a megfelelő modellek megkeresése. A híres olasz filmeshez, Pasolinihez hasonlóan én is szívesen dolgozom a környezetemben megpillantott emberekkel, akiknek mindennapi, ám különösen kifejező arcuk van. A herceget megformáló modellt például alig ismerem, a karaktere azonban tökéletes volt a feladatra. Amikor megláttam, átnyújtottam a névjegyemet, és megkértem, hogy jöjjön el a fényképezésre. Biztosan nem vagyok egyedül a véleményemmel, hogy az arckifejezései tökéletesen idézik meg a Disney-filmeket.
Milyen tanácsokkal látná el a pályakezdő fényképészeket, hogy érdekes projektekkel állhassanak elő?
Ha egy ötlet egyszer megszületik, meg is lehet valósítani. Minden a képzelőerőről szól – soha ne mondd magadnak, hogy valamire nem vagy képes és ne félj a hibáktól. Csakis a hibákon keresztül érheted el a tökéletességet a következő fényképeiden. Érdemes a kedvenc fényképészeidtől tanulni. Ismerd meg a m?veiket, a stílusukat, valamint az általuk használt kompozíciókat, megvilágításokat és beállításokat. Aztán vedd kézbe a fényképezőgépet, és minden gombnyomással igyekezz elmesélni egy történetet.
Mit ad a képekhez a Nikon D5500, amely korábban elérhetetlen volt egy okostelefonnal vagy más eszközzel?
A Nikon D5500 használata igazán egyszer?. Rendkívül könny? fényképezőgép, a fontos gombok egyszer?en megtalálhatók, remek az érzékelője, a 24,2
megapixeles
felbontás pedig leny?göző képminőséget produkál. Az elforgatható tartókerettel és a nagyméret? LCD-érintőképernyővel izgalmas nézőpontok érhetők el. A vezeték nélküli kapcsolattal azonnal megoldható a képek exportálása és a felvételek megosztása a közösségi oldalakon.
Használ bármilyen konkrét eszközt vagy kelléket egyedi stílusának megteremtéséhez?
Ehhez a projekthez az új Nikon D5500 fényképezőgépet használtam az
AF
-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED, az AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G
ED
és az AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G objektívvel. Rengeteg részletet és fontos motívumot kellett a jelentbe zsúfolnom, és a helyszín sokszor nem hagyott nagy mozgásteret; ezért döntöttem a nagy látószög? objektívek mellett. A fények minden esetben fontosak a képeimen. A benti felvételekhez stúdiólámpát használtam, a szabadtéri részeknél pedig a természetes fényeket egy reflektorral kiegészítve.
Melyek voltak a fényképezés legfontosabb elemei?
Úgy gondolom, hogy a nagyszer? képek kulcsa a jó kompozíció. Egy tál gyümölcs egy asztalon semmi különöset nem jelent, ám a gyümölcsök és a tál elrendezésével és a megfelelő megvilágítással remek képet lehet létrehozni.
A munkáim során mindig igyekszem olyasmit alkotni, amire bárki képes lenne, és a közönség szerintem emiatt tud azonosulni a képeimmel.
Tapasztalatai szerint mik a leggyakoribb hibák egy ilyen projekt során, és hogyan kerülhetők el ezek?
Egy ilyen projekthez rengeteg ember, állat, helyszín, fény és eszköz szükséges. A legnehezebb feladat mindenkit és mindent megfelelően elrendezni, különösen a felvétel helyszínén, ahol csupán pillanatok állnak rendelkezésre a megfelelő kép elkészítéséhez. Bármi elsülhet szerencsétlenül, de sokat segít, ha a végcélt szigorúan észben tartjuk.
Ne felejtsük el élvezni az alkalmat, és szenvedéllyel belevetni magunkat a fényképezésbe. Nagyon fontos, hogy a lehető legnagyobb örömmel és szeretettel végezzük ezt a munkát. A képeink önmagunk tükörképei.
Milyen utómunkálatokat végzett?
Az utómunka során általában nem retusálom a képeket. Inkább csak kivágást végzek, és esetleg csúcsfényt adok néhány területnek. Általánosságban a fényképezőgéppel elért hatásokat kedvelem. A képeimen pontosan az látható, ami a kompozícióban szerepelt a felvétel készítésekor. Ezért elengedhetetlen része az előkészületeknek a helyszín beállítása és a fényviszonyok tanulmányozása.
Cristina de Middel, Spanyolország - A kis hableány
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
Azonosítanom kellett a történet fő szempontjait, majd anélkül leegyszer?síteni a részleteket, hogy elveszne a narratíva lényege.
Hogyan érte el, hogy a végeredmény tükrözze a saját személyes stílusát? Miben áll stílusának egyedisége?
A munkáim során általában a fantáziát hívom segítségül a valóság és a képzelet játékához. A fényképezés segítségével mutatom be a világunkat, és ez a projekt tökéletesen összeegyeztethető a médiummal kapcsolatos hozzáállásommal.
Hogyan döntötte el, hogy miként csavar egyet a történeten, vagy bújtatja azt modern köntösbe? Hogyan fejezte ki mindezt a felvételeken?
A klasszikus mesében a hableány 15 éves korában úszhat a felszínre, és ismerheti meg a kinti világot, Mexikóban pedig a 15. születésnap nagy esemény egy fiatal életében: a lányokból ekkor lesz hivatalosan is nő. Ezt a párhuzamot szórakoztatónak és érdekesnek találtam, így aztán a mexikói klisék segítségével helyeztem kontextusba a mondandómat, hogy az könnyebben befogadható legyen.
Melyek a szóban forgó négy kép legfontosabb elemei, amelyekkel vizuálisan átadja a történetet?
A három legfontosabb vizuális elem a sellőuszony, a filmes jelleg? megvilágítás és Masumi, a modell hitelesen helyi megjelenése. A mesét úgy sz?kítettem, hogy a szerelmi történet maradjon a középpontban. A történet elejét és végét az első és az utolsó képen mutatom be, így a középső két képre maradt a szövevényes románc ábrázolása.
Csillámport is felhasználtam annak megjelenítésére, amikor a hableány – felismerve szerelmük reménytelenségét – elájul, és szellemlénnyé változik.
Milyen tanácsokkal látná el a pályakezdő fényképészeket, hogy érdekes projektekkel állhassanak elő?
Pályakezdő fényképészként érdemes az ösztönökre hallgatni és nagyokat álmodni. Időnként elveszünk a történetekben, amelyek túl összetettnek t?nnek az ábrázoláshoz, a fotográfia azonban - mivel csak a felszínnel dolgozik - képes a vállaira venni minket. Alakítsd a valóságot ahhoz, amit fényképezni szeretnél, ne pedig fordítva!
Mit ad a képekhez a Nikon D5500, amely korábban elérhetetlen volt egy okostelefonnal vagy más eszközzel?
Remek élmény volt a Nikon D5500 géppel dolgozni. Nagyon könny?, nagyon intuitív a használata és remek képminőséget nyújt. Az érintőképernyőn egyszer? a navigáció és a fényképezőgép beállítása. Egy okostelefon természetesen kisebb és könnyebb, ám egészen biztosan nem tartható vele ugyanígy kézben a fényképezés. A Nikon D5500 profi munkakörülményeket teremt egy igazán könny? és elérhető eszközzel.
Használ bármilyen konkrét eszközt vagy kelléket egyedi stílusának megteremtéséhez?
Általában egy 50 mm-es és egy 35 mm-es fix objektívet használok, és igyekszem a természetes fényeket kihasználni, amelyek filmes hangulatot kölcsönöznek a jelenetnek. Az egységesebb megjelenés érdekében jellemzően a színtelítettséget is csökkentem némileg.
Melyek voltak a fényképezés legfontosabb elemei?
A helyszín nagyon fontos eleme volt a felvételek készítésének. A családi portrét Mexikóváros egy igen híres lakókerületében, Tlatelolcóban készítettem, ahol a 60-as években tömegmészárlás történt. Itt mindenkinek van néhány története, és az építészet is egészen egyedi. A fényviszonyok gyönyör?ek: minden lakás óriási ablakokkal rendelkezik, és a nappaliból rálátni a piramisokra.
A másik helyszín is híres a városban. Ez az egyik legrégebbi tánccsarnok, ahol számos ünnepségre sor kerül – különösen 15. születésnapi ünnepekre. Jól illeszkedett a történethez, amelyet szerettem volna elmesélni.
Tapasztalatai szerint mik a leggyakoribb hibák egy ilyen projekt során, és hogyan kerülhetők el ezek?
Legyünk nyugodtak, összpontosítsunk, készítsünk képes forgatókönyvet, és azt a lehető legnagyobb mértékben kövessük is. Eközben tartsuk nyitva a szemünket, mert bármikor történhetnek váratlan dolgok, amelyek lényegesen jobb történetet eredményezhetnek. A legfontosabb szerintem azt szem előtt tartani, hogy a fényképezés meg fog történni, és nagyszer? élmény lesz! Ha nem szórakozunk jól a fényképezés alatt, akkor nem is megy jól.
Sandro Giordano, Olaszország - Piroska és a farkas [%COLOR%]
Hogyan sikerült egy klasszikus tündérmesét mindössze négy képbe s?rítenie?
El kellett döntenem, hogy a tündérmese mely elemei a legfontosabbak.
Hogyan érte el, hogy a végeredmény tükrözze a saját személyes stílusát? Miben áll stílusának egyedisége?
Fényképészeti projektemben IN EXTREMIS (bodies with no regret) a szereplők arccal a padlóra zuhannak. Az én értelmezésemben a mese főszereplője mindig elbukik.
Hogyan döntötte el, hogy miként csavar egyet a történeten, vagy bújtatja azt modern köntösbe? Hogyan fejezte ki mindezt a felvételeken?
Egy klasszikus, igen régi változat mellett döntöttem. Elvarázsolt hangulatú helyszíneket kerestem.
Melyek a szóban forgó négy kép legfontosabb elemei, amelyekkel vizuálisan átadja a történetet?
Nagyon elszántan kerestem a tökéletes bársonyt a köpönyeghez, hogy a lehető legjobb fényben jelenhessen meg a történet. Ezenkívül vérvörös színt kerestem, és meg is találtam.
Milyen tanácsokkal látná el a pályakezdő fényképészeket, hogy érdekes projektekkel állhassanak elő?
A pályakezdő fényképészeknek nem szabad elsiklani a részletek fölött, és nem kényszeríthetik a közönséget ezek megkeresésére.
Mit ad a képekhez a Nikon D5500, amely korábban elérhetetlen volt egy okostelefonnal vagy más eszközzel?
A Nikon D5500 érintőképernyőjével a képre ráközelítve azonnal ellenőrizhettem, hogy minden rendben van-e.
Használ bármilyen konkrét eszközt vagy kelléket egyedi stílusának megteremtéséhez?
Nincs semmilyen különleges beállítás, amelyet használnék. A fényképeim meglehetősen spártaiak.
Melyek voltak a fényképezés legfontosabb elemei?
Meg kellett keresnem a megfelelő természetes fényt a napszakok pontos ábrázolásához. Három képet készítettem a szabad ég alatt, az utolsót pedig beltéren.
Tapasztalatai szerint mik a leggyakoribb hibák egy ilyen projekt során, és hogyan kerülhetők el ezek?
Tapasztalatom szerint a legnagyobb kockázat az időjárás, ezzel kapcsolatban viszont sajnos nincsenek hasznos tanácsok. Csupán türelem kell, hogy szükség esetén másnapra halasszuk a fényképezést.
Milyen utómunkálatokat végzett?
A Nikon D5500 használatával csak minimális utómunkát végeztem. Egy keveset dolgoztam a kontrasztokon és a színtelítettségen. Ennyi az egész!