Érdekességek
Sulaki - 2014-03-10
A köztudatban él néhány tévhit a keresőoptimalizálással kapcsolatban...
1. tévhit: A keresőoptimalizálás ingyen van
Koránt sem az. Talán az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a keresőoptimalizálás nem kerül semmibe. A Google találati listáján való jó helyezés receptje a minőségi és bőséges tartalom, kellő szakértelem és némi idő. Az idő pénz, a tartalmak elkészítése is költség- és időigényes akárcsak a biztos szakértelem megszerzése, vagy egy szakértő megbízása – mondta Gál Kristóf kis- és közepes vállalatokra specializálódott AdWords szakértő, a Klikkmarketing vezető tanácsadója.
2. Egy hónap alatt meglesz
Nem lesz meg. Az egyre fokozódó online verseny miatt minden cégnek számolnia kell azzal, hogy konkurensei is élnek a SEO eszközeivel, ezért kevés az olyan terület ami „szabad” és ahol gyorsan lehet jó találati pozíciót elérni. Sőt, van ahol fizetett AdWords hirdetések nélkül szinte lehetetlen, mert a versenytársak hosszabb ideje, komoly tudással vannak jelen.
3. Egy-két „tuti” trükkel gyorsan előre kerülünk
Nem megy. Sokan próbálnak túljárni a Google eszén, az úgynevezett Black Hat SEO-nak nevezett illegális módszerekkel. Ha ideig óráig sikerül is, előbb vagy utóbb a Google rájön, frissíti az algoritmusát és a felépített SEO-struktúra egyszer?en összeomlik, a weboldal ami egyik nap a találati lista első helyén volt, másnap már a negyvenedik. Nagyon nagy kár érheti a céget, ha ez azért történik, mert manipulál a keresőoptimalizálással, nem éri meg kockáztatni – figyelmeztet Gál
[%BOLD%]4. A keresőoptimalizálást csak egyszer kell
[%BOLD%]Tévedés. A Google jó helyezéseiért egyre élesebb verseny folyik. Napról napra egyre többen ismerik fel a keresőoptimalizás jelentőségét és szeretnék az első oldalon tudni a honlapjukat. Ez viszont azt jelenti, hogy a legjobb kulcsszavakra egyre nagyobb lesz a verseny. Nem lehet hátradőlni, mert el lehet veszíteni a jó pozíciókat. Egy honlap keresőoptimalizása folyamatos feladat, nem elég egyszer
[%BOLD%]5. Ha hirdetek, akkor előrébb kerül a weboldalam
[%BOLD%]Nem fog. Az igaz, hogy az AdWords hirdetések a természetes találatok előtt is szerepelhetnek a keresőoldal tetején lévő dobozban, azonban az, ha egy cég hirdet, nem befolyásolja közvetlenül a honlapjának helyezését a természetes találatok között. Ha van is összefüggés, az közvetetten annak köszönhető, hogy aki foglalkozik AdWordszel az általában nagyobb figyelmet fordít a honlapjára, és ez hatással lehet a keresőoptimalizálásra is.
Azonban azt tisztán kell látni, hogy egy-egy számunkra fontos kulcsszó esetén a hirdetők a konkurenseink lesznek. Ezért szinte minden helyzetben érdemes fizetett hirdetést használni, már csak azért is, mert az javarészt nem a SEO klikkeket kannibalizálja, hanem újakat szerez.
„Kezdőknek tilos a SEO!"
Az egyik leggyakoribb kérdés, amivel az online marketingeseket „nyaggatják” a cégek, hogy keresőoptimalizálásba (SEO) vagy a fizetett, úgynevezett PPC hirdetésbe fektessenek inkább. A válasz: kezdőknek tilos a SEO!
„A keresőoptimalizálás időigényes és viszonylag magas kezdeti költséget igénylő feladat, ráadásul bizonytalan a kimenetele. Ezért az online marketinggel ismerkedő cégek számára rendszerint nem ez a legjobb megoldás. Kezdetben az sem mindig világos, hogy mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni a honlapot. Ez már csak azért is kritikus, mert ha az elején rosszul döntünk, könnyen elveszhet a befektetett idő és pénz. Az AdWords e tekintetben rugalmasabb, több lehetőséget ad a kezdeti elképzelések tesztelésére, érdemes azzal kezdeni” – tanácsolja Gál Kristóf.
Hozzátette: Azonban hosszú távon a legjobb eredményeket a keresőoptimalizálás és a Google AdWords együttes használatával érhetjük el, mert a két eszköz jól kiegészíti, sőt erősíti egymást.
Szerző:
Gál Kristóf közgazdász, kkv AdWords szakértő, a „Google AdWords nagykönyve” cím? szakkönyv szerzője. Az első hazai Google AdWords szakértők között van, majd a Google Analytics minősítést világszinten is az elsők között szerezte meg.