Érdekességek
Sulaki - 2013-02-05
Az informatikai eszközöket vásárló vállalatok és a...
„A
klaszter
válasz az évek óta elhúzódó válság hatásaira, mely megviselte a rendszergazdai szolgáltatást nyújtó vállalkozásokat is: amellett, hogy egyre nehezebb ügyfelet szerezni, csökkennek az IT költségvetések és egyre csökkennek a szolgáltatások díjai” – mondta a megalakulás okairól Kiril Kirov az Országos Minősített Informatika és Rendszergazda Hálózat Klaszter ötletgazdája és szervezője.
A klaszter – a tervek szerint - közös beszerzésekkel, szakmai, értékesítési, marketing és vezetési képzésekkel valamint piacszerzéssel szeretne javítani a rendszergazdai szolgáltatást nyújtó tagvállalkozások versenyképességét. A szervezetet tizenöt tag alapította. Várakozásaik szerint a tagok száma az év végére elérheti az ötvenet.
Az újonnan alakult informatikai klaszter két éven belül jelentős piaci szereplővé szeretne válni: egyik legfontosabb célkit?zése, hogy az akkreditált a tagok hálózatban való összefogásával nagyobb volumen? fejlesztési projektek megvalósítására kiírt pályázatokon vehessen részt.
Hiába a legújabb eszköz, ha nincs aki jól beállítsa
Egyre inkább méret- és szektorfüggetlen az informatikai eszközöket használó vállalkozások köre: szinte minden területen tevékenykedő cég érintett a számítástechnikai eszközök használatában, így időnként beszerzésében is.
“A számítástechnikai eszközökkel kapcsolatos első problémába általában rögtön a vásárlás után ütköznek a vállalkozások. Hiába veszik meg ugyanis a legújabb eszközt, az önmagában még semmire nem jó, ha nincs, aki megfelelően beállítsa, majd megbízhatóan m?ködtesse, hogy az cég a termelésre fókuszálhasson” – mondta Kirik Kirov.
Hozzátette: Többek között ezért hívtuk életre az OMIR-t, hogy a
hardverek
mellé az azok kihasználását optimalizáló tudást is biztosítani tudjuk a vállalatoknak a klaszter tagjainál meglévő szakismeretekkel.
Nyitott kapukat döngetnek a rendszergazdák
Az Alphasonic tavaly több mint száz, Magyarországon m?ködő vállalkozás döntéshozói körében végzett kutatást, melynek eredményéből kiderül: a cégek fele nem foglalkoztat saját rendszergazdát, aki segítené a cég munkatársait az új eszközök beállításában, illetve a mindennapi használat során felmerülő kérdések megválaszolásában.
A megkérdezett cégvezetők többsége elsősorban gyors megoldást vár el a rendszergazdai szolgáltatást nyújtó cégtől, mert az informatikai rendszer esetleges leállása nagyon komoly veszteségeket okozhat, amit a cégek többsége nem engedhet meg magának. Szintén fontos a szakértelem, az állandó elérhetőség és a megbízhatóság. Az OMIR erre is fókuszál: tagjai csak a megfelelő minősítést elért informatikai vállalkozások lehetnek.