Érdekességek
Sulaki - 2012-12-16
Egységben az erÅ?...
A nemzetközi vállalatok jelentős része már bevezette az egységes kommunikáció innovatív megoldásait és felismerte az azonnali előnyöket, a hatékonyabb csoportmunkát és információcserét. A magyarországi vállalatok érdeklődése egyre nő az új lehetőség iránt, azonban az Enterprise Group meglátása szerint a UCC megoldások tömeges hazai bevezetése egyelőre várat magára, és elterjedése a következő néhány évben várható.
Azoknak a hazai vállalatoknak, amelyek már gondolkodnak az egységes kommunikáció bevezetésén az Enterprise Group szakemberei azt javasolják, hogy az informatikai tervezés részeként dolgozzanak ki egy részletes UCC előkészítési stratégiát. Ezzel nem csak az informatikai és vállalati döntéshozók munkáját segítik, de a későbbiekben a bevezetés, illetve az üzemeltetés folyamatát is megkönnyíthetik. A stratégia megalkotásához az alábbi 5 tipp nyújthat segítséget:
· [%TAB%]Értékelje vállalata jelenlegi IT-környezetét! Első lépésben pontos képet kell nyernie a vállalat infrastruktúrájáról, ezért teljes felmérést kell végezni az eszközökről és hálózatokról, az alkalmazottak képességeiről. Ez segít összehangolni IT-stratégiát az aktuális üzleti célokkal.
· [%TAB%]T?zzön ki egyértelm? célokat! Kutassa fel azokat a területeket, amelyek kiszervezését a leghasznosabbnak találná, és párosítson hozzájuk egyértelm? és mérhető elvárásokat! A céloknak ajánlott tartalmaznia a költségekkel és a szolgáltatás minőségi követelményeivel kapcsolatos elvárásokat. A bevezetést követően később ellenőrizheti, hogy teljesültek-e a kit?zött célok.
· [%TAB%]Készítsen részletes tervet az átálláshoz! Tegyen fel kérdéseket a bevezetéssel kapcsolatban! Járja körül, hogy milyen képességekre lesz szükség. Milyen hiányosságok azonosíthatóak a vállalat IT és kommunikációs rendszerében? Melyek a UCC megoldásokra történő váltás főbb mérföldkövei? Ezek a kritériumok fogják körvonalazni a bevezetési tervet, ami a döntést követően segít a kiválasztott szolgáltatóval történő gördülékeny együttm?ködésben.
· [%TAB%]Térképezze fel a lehetséges szállítókat! Ennek a folyamatnak a során érdemes figyelembe venni, hogy az adott szolgáltató mennyire képes kezelni a kiterjedt
IP
adathálózatokat és a különböző gyártók termékeivel folytatott valósidej? kommunikációt. A tökéletes szolgáltató nagy szakmai tapasztalattal, valamint átfogó termék és fejlett, skálázható szolgáltatás portfóliója segítségével képes lesz kezelni a UCC megoldások vállalatára szabott bevezetését.
· [%TAB%]Tartson fent hatékony partneri viszonyt! A lehetséges szolgáltatók már a felkészülési szakaszban is együttm?ködhetnek a bevezetést előkészítő stratégia összeállításában, illetve a tervezett lépések meghatározásában. Használja ki a szolgáltató megszerzett tudását, így lecsökkenthető a későbbi implementációhoz szükséges idő és gyorsabb és sikeresebb lehet a UCC megoldások bevezetése.
Amennyiben döntés született a Unified Communication & Collaboration megoldások alkalmazásról, az Enterprise Group szakemberi azt tanácsolják, hogy a vállalatok menedzselt szolgáltatásként hajtsák végre az átállást. A menedzselt szolgáltatások esetében ugyanis az előkészítés, bevezetés és üzemeltetés a szolgáltató felelőssége, ezáltal az ügyfél erőforrásait a saját üzleti céljaihoz kapcsolódó feladatokra fordíthatja. A kiszervezéssel a vállalat rugalmassága és a szolgáltatás biztonsága is növelhető.
„Tapasztalataink azt mutatják, hogy a gyorsan fejlődő technológiák és a több gyártó termékeiből összeállított IT- és kommunikációs környezet z?rzavart és károkat okozhat a UCC bevezetését tervező intézményekben. Ezért mi azt javasoljuk a vállalatok vezetőinek, hogy bízzák a bevezetés koordinálását egy szakértő szolgáltatóra, annak érdekében, hogy a legtöbbet hozzák ki az egységes kommunikáció előnyeiből” – foglalta össze Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.