Warning: session_start(): open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_6t4sa1sngmujno2460qdtqru94, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/itextreme/public_html/index.php on line 3
IT-Extreme - Kapcsolati háló vagy világháló mentheti meg a rendszergazdákat

Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Érdekességek
Sulaki - 2012-12-06

Az Alphasonic Kft. 100 hazai vállalat körében felmérést végzett ...

[%BOLD%]

Az Alphasonic által 100 Magyarországon m?ködő (nem informatikai) vállalkozás döntéshozói körében végzett kutatás eredményéből kiderül: a cégek fele foglalkoztat saját rendszergazdát. A vállalatok 30 százaléka külső céget bíz meg informatikai rendszere üzemeltetésére, 18 százalékuk külső és belső rendszergazdát is alkalmaz, 2 cég pedig arról számolt be, hogy ismerős segít be az informatikai problémák megoldására.

Szakértelmet, de gyorsan

A megkérdezett cégvezetők többsége (52 százalék) elsősorban gyors megoldást vár el a rendszergazdai szolgáltatást nyújtó cégtől. Szintén fontos a szakértelem (27 százalék), a megbízhatóság (14 százalék) és az állandó elérhetőség (12 százalék). Emellett sokan fontosnak tartották, hogy a rendszergazda beszélje a megbízó nyelvét.

"Bár a szakértelmet csak második helyre sorolták a válaszadók, ez valószín?leg annak köszönhető, hogy a szakértelem alapvető elvárássá vált, hiszen a kutatásból egyértelm?en kiderült, hogy legtöbben a cégen belüli tudáshiány miatt fordulnak külső informatikusokhoz" - véli Kirov Kiril, a kutatást készítő Alphasonic Kft. ügyvezető igazgatója.

Az informatikai felmérés megerősítette, hogy az ügyfelek miatt és a törvényi szabályozás következtében is egyre fontosabb adatbiztonság miatt fokozottan figyelmet várnak el a külső szolgáltatóktól is, ha azok érzékeny adatok közelébe kerülnek: a teljes titoktartás alapvetően fontos.

Kapcsolati háló vagy világháló kell az ügyfélfogáshoz

A kutatásból kiderül: a legtöbb cég illetékes vezetője elsősorban személyes kapcsolatok, ajánlások útján keresett vagy keresnek külső rendszergazdát (62 százalék). A válaszadók 26 százaléka fordul ilyen esetben az internethez, azon belül főleg a Google keresőhöz, 10 százalékuk ad fel álláshirdetést, míg a maradék 2 százalék egyéb utakon jut megfelelő szolgáltatóhoz.

"Felmérésünkből jól látszik, hogy az ajánlás a legjobb marketing, de ha még nincs elegendő referenciánk, az interneten való megjelenés jó lehetőségeket biztosít" - emelte ki Kirov Kiril. Hozzátette: "Nem elég, ha egy rendszerüzemeltető cég gyors, megbízható és szakmailag felkészült, fontos, hogy mindezt megfelelően kommunikálja is a neten kereső potenciális ügyfelei felé.”

Jó növekedési esélyek

Az Alphasonic által végzett kutatás eredménye egyértelm?en megmutatja: van növekedési lehetőség az informatikai cégek számára, hiszen a hazai vállalkozásoknak mindössze 48 százaléka alkalmaz külső rendszergazdát (is).

Az érintett cégek által felhozott leggyakoribb indokok közt szerepel a munkatársak nem rendelkeznek kellő informatikai ismeretekkel, és nem is éri meg egy teljes, 8 órás munkahelyet ilyen célból fenntartani, mert nincs olyan sok informatikai probléma, ami ezt kitöltené. Ahol pedig van, azok közül sok helyen csak a kisebb, mindennapi problémákat oldják meg belső munkatárssal, a nagyobb és speciálisabb szakértelmet igénylő munkákra már külsős informatikai szakembereket alkalmaznak.

Warning: Unknown: open(/var/cpanel/php/sessions/ea-php54/sess_6t4sa1sngmujno2460qdtqru94, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php54) in Unknown on line 0