Érdekességek
Sulaki - 2012-06-22
Világszerte hódít a távmunka, Magyarországon viszont még gyerekcipÅ?ben...
[%BOLD%]
[%BOLD%]
A távmunka elterjedése világméret? trend: a feltörekvő piacokon minden negyedik, és még nemzetközi átlagban is minden hatodik (17%) alkalmazott dolgozik otthonról, de legalábbis irodán kívüli helyről. Magyarországon ugyanakkor csak a foglalkoztatottak három százalékának adott ez a lehetőség. Az alacsony hazai elterjedtség különösen meglepő annak fényében, hogy itthon is 74 százalék tartja hatékonyabbnak az otthoni munkát. Sőt, a megkérdezettek fele (51%) szerint kevesebb stresszel jár, már csak a lakóhely és a munkahely közti utazás miatt is.<a> </a>
„Ma a vállalkozások többsége infrastrukturálisan sem felkészült még arra, hogy otthoni elérést biztosítson munkatársainak. A folyamatos munkavégzéshez ugyanis nem elegendő egy email hozzáférés engedélyezése, olyan informatikai háttérre van szükség, amely az irodaival egyenérték? munkafeltételeket garantál. Mi olyan megoldásokat kínálunk a vállalatok számára, amelyek lehetővé teszik, hogy egyrészt optimalizálják a telephelyek közötti m?ködést, másrészt bekapcsolják a vállalat vérkeringésébe a távolról dolgozó kollégákat is” – mondta Strelisky Ádám, az ACE Telecom ügyvezetője.
Szigetszer? m?ködés
A vállalkozások IT infrastruktúráját vizsgálva rendszerint – ma már elavultnak számító –
Behálózva
1. lépés: A külső hálózat – Stabil, megbízható minőség? és sávszélesség?
Ez ideális esetben bérelt vonali, de legalább fél bérelt vonali szolgáltatást jelent a központban és a telephelyeken. Ilyenek az ACE Telecom vállalati, bérelt vonali internet szolgáltatásai (DataCargo, MetroLink). További biztonságot és magasabb fokú rendelkezésre állást nyújthat egy tartalék vonal bekötése, mely az elsődleges kapcsolat kiesésekor azonnal biztosítja a folyamatos internet elérést. A munkavállalók számára a lakossági ZeroLine jelenthet megoldást, szimmetrikus sávszélességgel és magas fokú rendelkezésre állással. A munkatársak otthoni internet hozzáféréseihez olyan eszközre van szükség, amely előre konfigurált és plug&play módon beüzemelhető, ezáltal a kifelé irányuló hálózat már maga a céges belső hálózat (VPN).
II. lépés: A belső hálózat – Virtualizáció és VPN
A hálózati meghajtókat és a közös alkalmazásokat futtató berendezéseket szervertermi körülmények között m?ködő berendezéseken virtualizált formában érdemes használni. Távmunka esetén különösen fontos, hogy a távolról elérendő eszközök és alkalmazások biztonságos helyen üzemeljenek. A közös használatú eszközökhöz és alkalmazásokhoz szükséges virtuális szerverhoszting, virtuális drive vagy akár fizikai szerverhoszting szolgáltatások szintén megtalálhatók az ACE Telecom portfóliójában. A céges belső hálózat (VPN) létrehozására és az otthoni internetelérés kapcsán szükséges
III. lépés: Közös kommunikációs hálózat –
A vállalati kommunikáció terén ajánlott rugalmasan bővíthető IP alközpont alkalmazása, amelyre egy-egy újabb mellék felvétele nem jelent nehézséget, távoli felhasználó (munkatársak otthoni, vagy egyéb telephelyek mellékei) esetén sem. Az ACE Telecom VoiceNet szolgáltatása megoldást jelent a kommunikáció egyszer?bbé és költséghatékonyabbá tételére virtuális, vagy akár fizikai IP telefonközpontokkal és
„Magyarországon a nemzetközi átlaghoz hasonlóan 37 százalék dolgozna szívesen teljes munkaidőben távmunkásként. A munkáltatók fő kételyei a munkaidő ellenőrizhetősége, és a vállalat által fizetett otthoni internetkapcsolat célszer? felhasználása. Ezekre megnyugtató választ jelentenek a munkaidő ellenőrzése szolgáló informatikai eszközök, a be- és kilogolás időpontjának rögzítése, vagy akár a hálózati forgalom logolása" - foglalta össze Dr. Forgács Tamás, a Magyar Távmunka Szövetség elnöke.
<hr>
[%A=http://www.ipsos.hu/site/itthon-eleny-sz-a-t-vmunka></a>[%A></a><b><a><br> <br> <br>[%A%]
[%A%]
[%BOLD%]
A távmunka elterjedése világméret? trend: a feltörekvő piacokon minden negyedik, és még nemzetközi átlagban is minden hatodik (17%) alkalmazott dolgozik otthonról, de legalábbis irodán kívüli helyről. Magyarországon ugyanakkor csak a foglalkoztatottak három százalékának adott ez a lehetőség. Az alacsony hazai elterjedtség különösen meglepő annak fényében, hogy itthon is 74 százalék tartja hatékonyabbnak az otthoni munkát. Sőt, a megkérdezettek fele (51%) szerint kevesebb stresszel jár, már csak a lakóhely és a munkahely közti utazás miatt is.<a> </a>
„Ma a vállalkozások többsége infrastrukturálisan sem felkészült még arra, hogy otthoni elérést biztosítson munkatársainak. A folyamatos munkavégzéshez ugyanis nem elegendő egy email hozzáférés engedélyezése, olyan informatikai háttérre van szükség, amely az irodaival egyenérték? munkafeltételeket garantál. Mi olyan megoldásokat kínálunk a vállalatok számára, amelyek lehetővé teszik, hogy egyrészt optimalizálják a telephelyek közötti m?ködést, másrészt bekapcsolják a vállalat vérkeringésébe a távolról dolgozó kollégákat is” – mondta Strelisky Ádám, az ACE Telecom ügyvezetője.
Szigetszer? m?ködés
A vállalkozások IT infrastruktúráját vizsgálva rendszerint – ma már elavultnak számító –
ADSL
vagy más, többnyire aszimmetrikus sávszélesség? internetkapcsolat jellemző. Ez komoly korlátokat szab a telephelyek közti online kommunikációban, és így az ehhez informatikai szempontból hasonló távmunkában is. A különböző telephelyek ráadásul nem érnek el közös alkalmazásokat, eszközöket, például távolról nem tudják használni a számlázási rendszert, vagy nem küldhetnek dokumentumokat az irodai nyomtatóra. A közös tárhelyek használata is egy-egy irodaépületre korlátozódik, amelyek csak az ott dolgozókat kapcsolják össze, így a telephelyek egymástól elszigeteltek. Hasonló a helyzet a telefonos kommunikáció terén, irodánként más-más, gyakran még hagyományos PBX alközpontot tartanak fent, ami miatt szinte elképzelhetetlen, hogy különböző telephelyek munkatársai, vagy akár az otthonról dolgozó kollégák mellékek hívásával, azaz gyakorlatilag díjmentesen kereshessék egymást. A helyzetet tovább nehezíti a telephelyenként gyakran eltérő internet- és telefonszolgáltató.
Behálózva
1. lépés: A külső hálózat – Stabil, megbízható minőség? és sávszélesség?
internet
hozzáférés kiépítése
Ez ideális esetben bérelt vonali, de legalább fél bérelt vonali szolgáltatást jelent a központban és a telephelyeken. Ilyenek az ACE Telecom vállalati, bérelt vonali internet szolgáltatásai (DataCargo, MetroLink). További biztonságot és magasabb fokú rendelkezésre állást nyújthat egy tartalék vonal bekötése, mely az elsődleges kapcsolat kiesésekor azonnal biztosítja a folyamatos internet elérést. A munkavállalók számára a lakossági ZeroLine jelenthet megoldást, szimmetrikus sávszélességgel és magas fokú rendelkezésre állással. A munkatársak otthoni internet hozzáféréseihez olyan eszközre van szükség, amely előre konfigurált és plug&play módon beüzemelhető, ezáltal a kifelé irányuló hálózat már maga a céges belső hálózat (VPN).
II. lépés: A belső hálózat – Virtualizáció és VPN
A hálózati meghajtókat és a közös alkalmazásokat futtató berendezéseket szervertermi körülmények között m?ködő berendezéseken virtualizált formában érdemes használni. Távmunka esetén különösen fontos, hogy a távolról elérendő eszközök és alkalmazások biztonságos helyen üzemeljenek. A közös használatú eszközökhöz és alkalmazásokhoz szükséges virtuális szerverhoszting, virtuális drive vagy akár fizikai szerverhoszting szolgáltatások szintén megtalálhatók az ACE Telecom portfóliójában. A céges belső hálózat (VPN) létrehozására és az otthoni internetelérés kapcsán szükséges
VLAN
megoldására a vállalat szintén felkészült, és nagy tapasztalattal rendelkezik a területen.
III. lépés: Közös kommunikációs hálózat –
IP
alapokon, akár virtualizálva
A vállalati kommunikáció terén ajánlott rugalmasan bővíthető IP alközpont alkalmazása, amelyre egy-egy újabb mellék felvétele nem jelent nehézséget, távoli felhasználó (munkatársak otthoni, vagy egyéb telephelyek mellékei) esetén sem. Az ACE Telecom VoiceNet szolgáltatása megoldást jelent a kommunikáció egyszer?bbé és költséghatékonyabbá tételére virtuális, vagy akár fizikai IP telefonközpontokkal és
IP telefon
készülékekkel.
„Magyarországon a nemzetközi átlaghoz hasonlóan 37 százalék dolgozna szívesen teljes munkaidőben távmunkásként. A munkáltatók fő kételyei a munkaidő ellenőrizhetősége, és a vállalat által fizetett otthoni internetkapcsolat célszer? felhasználása. Ezekre megnyugtató választ jelentenek a munkaidő ellenőrzése szolgáló informatikai eszközök, a be- és kilogolás időpontjának rögzítése, vagy akár a hálózati forgalom logolása" - foglalta össze Dr. Forgács Tamás, a Magyar Távmunka Szövetség elnöke.
<hr>
[%A=http://www.ipsos.hu/site/itthon-eleny-sz-a-t-vmunka></a>[%A></a><b><a><br> <br> <br>[%A%]
[%A%]