Érdekességek
business_guru - 2012-05-09
A Canon kutatása szerint a fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek adataik védelméért...
A Canon Europe – az ICM által lebonyolított – kutatás eredményeiről számolt be, amely rávilágít az adatbiztonság növekvő fontosságára. A páneurópai kutatás úgy találta, hogy a fogyasztók részéről komoly bizalomhiány mutatható ki az adatvédelem területén, illetve rávilágít, milyen potenciális negatív hatásai lehetnek az adatvesztések kötelező nyilvánosságra hozatalának, amint azt az Európai Bizottság törvénykezési reformjavaslatai tartalmazzák. A tanulmány hangsúlyozza továbbá, mennyire fontos, hogy a szervezetek megtegyék a megfelelő óvintézkedéseket az adatvesztések elkerülése érdekében. A felmérés szerint a fogyasztók 76 százaléka valószín?leg otthagyna egy céget vagy szolgáltatót, ha attól kiszivárogna valamely személyes adata. A legnagyobb aggodalom a hitelkártya- vagy banki adatok kiszivárgását övezi (48%).
A fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek személyes adataik védelméért. Amikor azonban céget vagy szolgáltatót választanak, akkor még mindig előrébb rangsorolják a költségeket (64%) mint a személyes adatok biztonságát garantáló eljárásokat (30%).
Az is kiderült, hogy míg aggasztják őket az adatvesztések, a legtöbben csak a biztonsági záradék legfontosabb részeit olvassák el (36%), mindössze 19 százaléknyian olvassák el az összes kapott biztonsági információt, míg az emberek 13%-a egyáltalán nem olvassa el a biztonságról szóló részt.
Quentyn Taylor, a Canon Europe információbiztonsági igazgatója a következőket mondta a tanulmány kapcsán: – „A kutatás azt mutatja, hogy növekszik az adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói tudatosság. Ha azonban a tervezett EU-reformok megvalósulnak és az adatvesztések nyilvánosságra hozása kötelező lesz, akkor valószín?leg lényegesen növekedni fog a bejelentett adatvesztések száma; annak is megvan a kockázata, hogy a fogyasztók érzéketlenné válnak arra, hogy mi számít komoly adatvesztésnek. Az adatvesztés-bejelentések nagy száma akár azzal is járhat, hogy az emberek „belefáradnak” és már nem figyelnek ezekre a jelzésekre, ami legalább olyan komoly gond, mint ha nincsenek bejelentések. Most a szervezetekre nehezedik az a teher, hogy elvégezzék a kockázatfelméréseket, rávilágítsanak a lehetséges sérülékenységekre és gondoskodjanak a legmegfelelőbb megelőző intézkedésekről.”
– „A cégeknek egyértelm?en lehetőségük van arra, hogy a biztonsági résekről világosan beszélve fokozzák a fogyasztói bizalmat, mindenkit hozzásegítve az adatbiztonság fontosságának felismeréséhez.”
Manapság a kiemelt adatvesztési esetek között elég sok dokumentum alapú fordul elő. A Quocirca nemrégiben elvégzett páneurópai kutatása szerint a szervezetek több mint 70 százalékában fordult elő nyomtatott anyagokkal kapcsolatos biztonsági probléma, mégis, mindössze 42 százalékuk helyez komoly súlyt az e területtel kapcsolatos biztonsági intézkedésekre. Éppen ezért ez a terület kulcsfontosságú, ha egy szervezet minimalizálni igyekszik a veszélyeztetettségét.
A fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek személyes adataik védelméért. Amikor azonban céget vagy szolgáltatót választanak, akkor még mindig előrébb rangsorolják a költségeket (64%) mint a személyes adatok biztonságát garantáló eljárásokat (30%).
Az is kiderült, hogy míg aggasztják őket az adatvesztések, a legtöbben csak a biztonsági záradék legfontosabb részeit olvassák el (36%), mindössze 19 százaléknyian olvassák el az összes kapott biztonsági információt, míg az emberek 13%-a egyáltalán nem olvassa el a biztonságról szóló részt.
Quentyn Taylor, a Canon Europe információbiztonsági igazgatója a következőket mondta a tanulmány kapcsán: – „A kutatás azt mutatja, hogy növekszik az adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói tudatosság. Ha azonban a tervezett EU-reformok megvalósulnak és az adatvesztések nyilvánosságra hozása kötelező lesz, akkor valószín?leg lényegesen növekedni fog a bejelentett adatvesztések száma; annak is megvan a kockázata, hogy a fogyasztók érzéketlenné válnak arra, hogy mi számít komoly adatvesztésnek. Az adatvesztés-bejelentések nagy száma akár azzal is járhat, hogy az emberek „belefáradnak” és már nem figyelnek ezekre a jelzésekre, ami legalább olyan komoly gond, mint ha nincsenek bejelentések. Most a szervezetekre nehezedik az a teher, hogy elvégezzék a kockázatfelméréseket, rávilágítsanak a lehetséges sérülékenységekre és gondoskodjanak a legmegfelelőbb megelőző intézkedésekről.”
– „A cégeknek egyértelm?en lehetőségük van arra, hogy a biztonsági résekről világosan beszélve fokozzák a fogyasztói bizalmat, mindenkit hozzásegítve az adatbiztonság fontosságának felismeréséhez.”
Manapság a kiemelt adatvesztési esetek között elég sok dokumentum alapú fordul elő. A Quocirca nemrégiben elvégzett páneurópai kutatása szerint a szervezetek több mint 70 százalékában fordult elő nyomtatott anyagokkal kapcsolatos biztonsági probléma, mégis, mindössze 42 százalékuk helyez komoly súlyt az e területtel kapcsolatos biztonsági intézkedésekre. Éppen ezért ez a terület kulcsfontosságú, ha egy szervezet minimalizálni igyekszik a veszélyeztetettségét.