Lap tetejére
Hirek Tesztek RSS facebook
IT-Extreme hírportál
Szerver/Üzlet
Sulaki - 2011-07-15

A MinDig TV Extra a vezeték nélküli digitális televíziós szolgáltatások közül a legnagyobb növekedést érte el...

A MinDig TV digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használók számának
növekedése meghaladta az 52 ezret a 2011 január-május közötti id?szakban,
ezzel a tet?- vagy szobaantennával vehet? digitalis szolgáltatást immáron több
mint 220 ezren használták május végén. A Nemzeti Média- és Hírközlési
Hatóság televíziós gyorsjelentésének adatait felhasználva elmondható, hogy
legdinamikusabban a földfelszíni digitális televíziós platform b?vült a fenti
periódusban hazánkban. A MinDig TV Extra digitális földfelszíni szolgáltatás
el?fizet?inek száma megduplázódott és május végére megközelítette a 30 ezret,
mely eredménnyel a vezeték nélküli digitális televíziós szolgáltatások közül a
legnagyobb b?vülést érte el.

A MinDig TV digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használók számának
növekedése meghaladta az 52 ezret a 2011 január-május közötti id?szakban, ezzel a
7 ingyenes digitális televízió- és 4 rádiócsatornát kínáló, tet?- vagy szobaantennával
fogható szolgáltatást immáron több mint 220 ezren használták május végén. A
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság televíziós gyorsjelentésének adatait
felhasználva elmondható, hogy legdinamikusabban a földfelszíni digitális televíziós
platform b?vült a fenti periódusban hazánkban.

A digitalizáció üteme ezáltal a földfelszíni platformon gyorsabbnak mondható, mint a
kábeles szegmensben, ahol a digitális el?fizetések számának emelkedése a fenti
érték alatt maradt. Kiemelked? eredmény ez annak fényében, hogy a kábeles
platformon több mint 1,2 millió, míg földfelszíni terjesztéssel mindössze körülbelül
700 ezer háztartás tévézik még analóg módon.
Ezzel párhuzamosan, 2011 els? öt hónapjában a MinDig TV Extra digitális
földfelszíni szolgáltatás el?fizet?inek száma megduplázódott és május végére
megközelítette a 30 ezret. A MinDig TV Extra ezáltal a vezeték nélküli digitális
televíziós szolgáltatások közül a legnagyobb b?vülést érte el az NMHH havi
statisztikái alapján, mindezt úgy, hogy a szolgáltatás keretében összesen 18
televízióprogram érhet? el. Ez az egyedülálló eredmény köszönhet? az áprilisban
indított, rendkívül sikeresnek mondható új reklámkampánynak is, amelyben humoros
módon, Rudolf Péter f?szereplésével mutatta be az Antenna Hungária az új
reklámkoncepcióját, melynek szlogene: “Minden ami kell, és semmi, ami nem”.

A reklámkampányok hatására a földfelszíni digitális televíziós szolgáltatások
ismertsége tovább emelkedett, a hazai háztartások 82%-ában már hallottak a MinDig
TV-r?l, míg a b? egy éve a piacon megjelen? MinDig TV Extra szolgáltatásról a
háztartások már 53%-a rendelkezik ismeretekkel az Ipsos
DVB-T
platform monitoring
kutatása alapján.

Az Antenna Hungária 25 milliárd forintot ruház be a digitális átállás során hatályos
engedélyei és szerz?dései alapján. Az AH az év második felében folytatja az
ingyenes és fizet?s digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásainak fejlesztését,
ennek érdekében megkezdte az el?készületeket a Budapesten és környékén
jelenleg
DVB
-H tesztsugárzásra használt “B” multiplex DVB-T célra történ?
felhasználásához, ehhez azonban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
jóváhagyása is szükséges.

A MinDig TV szolgáltatásnak köszönhet?en jelenleg a lakosság 95%-a számára
érhet? el az ingyenes digitális televíziózás lehet?sége, mely érték az új digitális
telephelyek üzembe állításával az év végére tovább emelkedik. Az AH reményei
szerint az analóg földfelszíni televíziós hálózatok jöv? évre tervezett lekapcsolásához
közeledve az analóg földfelszíni sugárzás helyébe lép? MinDig TV és MinDig TV
Extra szolgáltatások népszerősége tovább növekszik. Az AH várakozásai szerint az
év végére a MinDig TV felhasználók száma tavaly év végéhez képest
megduplázódik, számuk az ?szi és karácsonyi kampányok hatására elérheti a 350
ezret.