Szerver/Üzlet
business_guru - 2011-02-15
A hazai számítógép piaci eladások alapján 2010-ben is a Hewlett-Packard. A teljes forgalma a stagnálónak mondható piac ellenére 15,3 %-kal nÅ?tt...
A HP részesedése a teljes hazai számítógépes eladásból immáron 19,2 %-os, azaz majd minden ötödik számítógépet a HP adta el Magyarországon – számol be a 2010-es év eredményeiről az IDC EMEA
„A tavalyi évben folytatódott az asztali számítógépek piacának sz?külése, a hordozható gépek eladása viszont a várakozásoknak megfelelően megugrott – nyilatkozta Takáts Kristóf, a HP Személyi Számítógépek Divíziójának (PSG) igazgatója, a cég vezérigazgató-helyettese. A szakember szerint a teljes piac 23 %-át adó asztali gépeket tavaly is leginkább a nagyvállalati és a KKV szektor szereplőinek értékesítették, akik közül sokan még mindig a jól bevált hagyományos
A nagyvállalati, államigazgatási beszerzések évközi megindulásával a PC eladások további növekedésére van esély 2011-ben – f?zte hozzá Takáts Kristóf –, ám idén a netbookok tavaly kezdődött visszaszorulása valószín? nem fog megállni, ami a darabszámi növekedésnek nem kedvez. Ezt a csökkenő tendenciát a táblagépek egyre népszer?bbé válása is elősegíti majd.
PC
Tracker független kutatása. A tavalyi évben a cég 1,4 %-kal növelni tudta eladását a csökkenő asztali-számítógép piacon, így piaci részesedése toronymagasan az első helyen áll, 27,5 %-al. A dinamikusan emelkedő hordozható számítógépek kategóriájában 23,9 %-os az eladás-növekedése a 2009-es évhez képest, piaci részesedése 16,6 %-os, amellyel e kategóriában most is a második helyen szerepel, 1,4 %-nyira megközelítve az elsőt.
„A tavalyi évben folytatódott az asztali számítógépek piacának sz?külése, a hordozható gépek eladása viszont a várakozásoknak megfelelően megugrott – nyilatkozta Takáts Kristóf, a HP Személyi Számítógépek Divíziójának (PSG) igazgatója, a cég vezérigazgató-helyettese. A szakember szerint a teljes piac 23 %-át adó asztali gépeket tavaly is leginkább a nagyvállalati és a KKV szektor szereplőinek értékesítették, akik közül sokan még mindig a jól bevált hagyományos
PC
-t részesítik előnyben. A 77 %-ot adó hordozható eszközök szép számú eladása pedig leginkább a fogyasztói piac élénkülésének köszönhető, bár az év végi eladási mutatók nem minden csatornában mutatták ezt a képet. A HP ezeket a tendenciákat is szem előtt tartva hangolta stratégiáját a változó piaci igényekhez, mely ezúttal is meghozta a várt eredményeket.
A nagyvállalati, államigazgatási beszerzések évközi megindulásával a PC eladások további növekedésére van esély 2011-ben – f?zte hozzá Takáts Kristóf –, ám idén a netbookok tavaly kezdődött visszaszorulása valószín? nem fog megállni, ami a darabszámi növekedésnek nem kedvez. Ezt a csökkenő tendenciát a táblagépek egyre népszer?bbé válása is elősegíti majd.