Szerver/Üzlet
Sulaki - 2010-02-18
Carbon Zero cím az OKI gyárainak
A három üzem tekintetében a cég már most 35 százalékra tudta csökkenteni szén-dioxid kibocsátását a 2007-es 32.472 tonnához képest. A vállalat 2008 óta dolgozik intenzíven ökológiai lábnyomának csökkentésén, és most sem szeretne megelégedni jelenlegi eredményeivel. 2012-re a 2007-es CO2 mennyiségnek maximum 6 százalékát szeretnék kibocsátani, miközben fokozatosan minden egységüket bevonják a kezdeményezésbe. Eredményes erőfeszítéseiért a céget a japán környezetvédelmi minisztérium modellként javasolja más vállalkozások számára.
A Carbon Zero tanúsítvány megszerzésével a cég használhatja a Carbon Zero logót termékein és kommunikációjában. Az új, környezettudatosságot igazoló embléma elsőként az itthon is kapható MB400-as, C610-es és C711-es modelleken jelenik meg. A jövőben a címkét fokozatosan feltüntetik minden terméken, am ely e három gyárban készül.
LED-trend
Az 1962-ben kifejlesztett LED-technológia csak az elmúlt években kezdett népszerüvé válni a világítás és a lapos tévék piacán, elsősorban egyenletes fényük és alacsony fogyasztásuk miatt. Kevésbé köztudott, hogy a technológiának a nyomtatásban már 20 éves hagyománya van. A LED nyomtatók ugyanis – a lézernyomtatókhoz képest – kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaznak, ezért hosszabb élettartamúak, és azonos teljesítmény mellett átlag 35 százalékkal kisebbek. Esetükben kizártak a fénytörési, vagy időzítési problémák. A kisebb pontméretnek köszönhetően jobb a nyomtatási minőség, az egyenes papírvezetés révén pedig vastagabb, nehezebb hordozóanyagok használatát is lehetővé teszik.