Érdekességek
MaxRay - 2009-07-01
A Bookline.hu új termékajánló szolgáltatást indít vásárlói számára. A csúcstechnológiás megoldásokat alkalmazó szolgáltatás révén a vásárlók könnyebben találhatják meg a számukra érdekes árucikkeket
A Bookline.hu új termékajánló szolgáltatást indít vásárlói számára. A csúcstechnológiás megoldásokat alkalmazó szolgáltatás révén a vásárlók könnyebben találhatják meg a számukra érdekes árucikkeket…
A termékajánlások elsődleges célja, hogy az áruház termékkínálatát böngésző vásárlót elvezessék azokhoz a termékekhez, árucikkekhez, amelyek leginkább megfelelnek a pillanatnyi érdeklődésének. Egy releváns termékajánlás alapvetően meghatározza, hogy az adott vásárló mennyire gyorsan és könnyen találja meg azokat a termékeket, amelyek igazán érdeklik, illetve amikre valóban szüksége van. A jelenleg elérhető termékajánlások konkrét formája a termékoldalakon megjelenő "Mit vettek még, akik ezt vették?" szekció tartalma.
A modern termékajánló rendszerek müködése az online áruház oldalain rögzített látogatási adatok elemzésén alapszik, mely során fejlett mesterséges intelligencia modellek alkalmazásával igyekeznek feltérképezni a vásárlói szokások, viselkedési minták és termékválasztások kapcsolatrendszerét. Ez alapján a rendszer olyan termékajánlásokat képes felkínálni, amelyek szélesebb körben értelmezett, komplexebb összefüggések mentén kapcsolódnak az éppen böngészett oldalhoz, termékhez.
A termékajánló rendszerek jellegéből fakadóan az új szolgáltatás csupán az első lépést jelenti a személyesebb, ösztönösebb, és nem utolsó sorban ösztönzőbb vásárlói környezet kialakításában. A Bookline és a Scarab Research szoros együttmüködésben dolgozik majd a rendszer bővítésén és finomhangolásán. A Scarab Platform rögzíti a vásárlók viselkedését, ami alapján a jövőben még kifinomultabb modelleket fejlesztenek ki a Scarab Research kutató munkatársai. A tervek között szerepel a személyre szabott hírlevelek és akciók lebonyolítására szolgáló funkció is.
"Izgalommal várjuk, hogy vásárlóink használatba vegyék a Bookline ezen új szolgáltatását. Úgy gondoljuk, ezen termékajánlások jelentik a következő lépést online ügyfeleink igényeinek teljesebb, személyesebb kiszolgálásának megvalósításában. Az online kereskedelem mára elérte azt a fejlettségi szintet, hogy a vétel-eladás mechanizmusai mind megoldott kérdések, ezért más online vállalkozásokhoz hasonlóan mi is keressük annak a lehetőségét, hogy vásárlókat közvetlenebbül tudja megszólítani. Öröm számunkra, hogy a Scarab Research kutató- és rendszermérnök csapatával egy kiváló referenciákkal rendelkező és hosszútávon elkötelezett partnert sikerült találnunk vállalkozásunkhoz. Az[%ITALIC%][%ITALIC%] új szolgáltatásra úgy tekintünk, mint egyfajta virtuális bolti eladóra, aki már a boltba betérő vásárlók viselkedéséből is megpróbálja kitalálni, hogy mit is szeretnének vásárolni és máris ajánl valamit számukra" - mondta Starcz Ákos, a Bookline vezérigazgatója.
„A Scarab Research az intelligens technológiák terén szerzett tudás és a vállalati rendszerek tervezésében, fejlesztésében és müködtetésében szerzett rendszermérnöki tapasztalat egyesüléséből jött létre. A Scarab termékajánló platform a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás területén végzett tudományos kutatómunkánk eredményeinek alkalmazása az online kereskedelem gyakorlati problémáinak orvoslására. A Bookline-nal kötött partnerkapcsolatunk kitünő lehetőség, hogy rendszerünket a magyar online piac egyik meghatározó szereplőjével közösen építhessük tovább. A Scarab Platform egy organikus, tanulási képességgel rendelkező rendszer, és nagy lelkesedéssel várom, hogyan teljesít majd ebben a sajátságos, élénk környezetben" - mondta Szathmáry Viktor, a Scarab Research ügyvezető igazgatója.
A termékajánlások elsődleges célja, hogy az áruház termékkínálatát böngésző vásárlót elvezessék azokhoz a termékekhez, árucikkekhez, amelyek leginkább megfelelnek a pillanatnyi érdeklődésének. Egy releváns termékajánlás alapvetően meghatározza, hogy az adott vásárló mennyire gyorsan és könnyen találja meg azokat a termékeket, amelyek igazán érdeklik, illetve amikre valóban szüksége van. A jelenleg elérhető termékajánlások konkrét formája a termékoldalakon megjelenő "Mit vettek még, akik ezt vették?" szekció tartalma.
A modern termékajánló rendszerek müködése az online áruház oldalain rögzített látogatási adatok elemzésén alapszik, mely során fejlett mesterséges intelligencia modellek alkalmazásával igyekeznek feltérképezni a vásárlói szokások, viselkedési minták és termékválasztások kapcsolatrendszerét. Ez alapján a rendszer olyan termékajánlásokat képes felkínálni, amelyek szélesebb körben értelmezett, komplexebb összefüggések mentén kapcsolódnak az éppen böngészett oldalhoz, termékhez.
A termékajánló rendszerek jellegéből fakadóan az új szolgáltatás csupán az első lépést jelenti a személyesebb, ösztönösebb, és nem utolsó sorban ösztönzőbb vásárlói környezet kialakításában. A Bookline és a Scarab Research szoros együttmüködésben dolgozik majd a rendszer bővítésén és finomhangolásán. A Scarab Platform rögzíti a vásárlók viselkedését, ami alapján a jövőben még kifinomultabb modelleket fejlesztenek ki a Scarab Research kutató munkatársai. A tervek között szerepel a személyre szabott hírlevelek és akciók lebonyolítására szolgáló funkció is.
"Izgalommal várjuk, hogy vásárlóink használatba vegyék a Bookline ezen új szolgáltatását. Úgy gondoljuk, ezen termékajánlások jelentik a következő lépést online ügyfeleink igényeinek teljesebb, személyesebb kiszolgálásának megvalósításában. Az online kereskedelem mára elérte azt a fejlettségi szintet, hogy a vétel-eladás mechanizmusai mind megoldott kérdések, ezért más online vállalkozásokhoz hasonlóan mi is keressük annak a lehetőségét, hogy vásárlókat közvetlenebbül tudja megszólítani. Öröm számunkra, hogy a Scarab Research kutató- és rendszermérnök csapatával egy kiváló referenciákkal rendelkező és hosszútávon elkötelezett partnert sikerült találnunk vállalkozásunkhoz. Az[%ITALIC%][%ITALIC%] új szolgáltatásra úgy tekintünk, mint egyfajta virtuális bolti eladóra, aki már a boltba betérő vásárlók viselkedéséből is megpróbálja kitalálni, hogy mit is szeretnének vásárolni és máris ajánl valamit számukra" - mondta Starcz Ákos, a Bookline vezérigazgatója.
„A Scarab Research az intelligens technológiák terén szerzett tudás és a vállalati rendszerek tervezésében, fejlesztésében és müködtetésében szerzett rendszermérnöki tapasztalat egyesüléséből jött létre. A Scarab termékajánló platform a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás területén végzett tudományos kutatómunkánk eredményeinek alkalmazása az online kereskedelem gyakorlati problémáinak orvoslására. A Bookline-nal kötött partnerkapcsolatunk kitünő lehetőség, hogy rendszerünket a magyar online piac egyik meghatározó szereplőjével közösen építhessük tovább. A Scarab Platform egy organikus, tanulási képességgel rendelkező rendszer, és nagy lelkesedéssel várom, hogyan teljesít majd ebben a sajátságos, élénk környezetben" - mondta Szathmáry Viktor, a Scarab Research ügyvezető igazgatója.